Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering oktober - november 2017

Startet av Tuten, tirsdag 01. august 2017, klokken 15:54

« forrige - neste »

Trulskl

Sitat fra: smurf på torsdag 02. november 2017, klokken 10:25
Takk for svar. Men jeg lurte mer spesifikt antall dager fra båten fra USA har lagt til kai til at den er mottatt hos UECC. Tesla skal jo sjekke bilen for transportskader før den sendes videre til UECC etter hva jeg har forstått.

Det kommer helt an på når neste båt fra Zee går. Det går en 4. nov og en 9. nov. Du er heldig om du kommer med den første, men sikker på den andre. For min del kom den med den første som gikk, men det er ikke alle som var så heldig.
2017 TMS 75D

Jeronan

Picked up my car this morning in Drammen! Super happy! Nice and friendly handover! No issues so far!  :+1:

Bit busy now with stuff to do, so will write a summary later.  :)
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

ØHN

Sitat fra: Jeronan på torsdag 02. november 2017, klokken 12:16
Picked up my car this morning in Drammen! Super happy! Nice and friendly handover! No issues so far!  :+1:

Bit busy now with stuff to do, so will write a summary later.  :)

Hipp hurra! Gratulerer! :)
Tesla Model X 100D i bestilling

sfinxern

Sitat fra: Jeronan på torsdag 02. november 2017, klokken 12:16
Picked up my car this morning in Drammen! Super happy! Nice and friendly handover! No issues so far!  :+1:

Bit busy now with stuff to do, so will write a summary later.  :)

Gratulerer  ;D ;D!!!!! Kos deg masse med bilen:)!

Kjenner jeg har litt vondt i tålmodigheten selv nå, kom deg over dammen nå snart:)!!!
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

AirCanada

Noen andre som har fått forskjøvet leveringsvindu etter dagens ankomst til Drammen?

Fra 29okt til 12 nov, men nå utsatt 15nov til 22nov.

Bill. merket "Skuffet"
TMS 75D (levering oktober 2017)

MortenRA

Snakket med Delivery i dag da bilen kom på kaia i Drammen i natt. De sa de hadde utfordringer med transport fra kaia, og med det trykket nå om dagen måtte det beregnes 1-2 uke for levering. Bilene som kom nå skulle de begynne å flytte til servicesenteret førstkommende mandag.

Tesla Model S 75D - Soon to come

M@rtin

Sitat fra: M@rtin på torsdag 02. november 2017, klokken 10:23
Min S kom til Drammen inatt. Skal hentes i Brumunddal. Fikk da opplyst av Delivery at mulig hentedato kunne bli den 15.11. (pluss minus 1 dag). Martin

Fikk forøvrig innsnevret 2 ukers leveringsintervall til 1 uke idag etter levering i Drammen: fra 7/11 - 21/11 til 11/11 - 18/11. Kan lønne seg å sjekke My Tesla igjen.

Hvis alt går greit med levering den 15/11 i Brumunddal kan jeg ikke klage på Teslas tidsorakel:
Ble antydet 3  - 5 måneder leveringstid, ser ut til å ende med 3 måneder og 4 dager.
Pendlet mellom slutten av oktober og begynnelsen av desember og fikserte seg til ovenstående leveringsintervaller med endelig dato den 15.11.

Martin
2024 Polestar 2 LRDM PP, †2021 Mercedes EQC, †2019 Tesla M3LR, †2017 Tesla MS75, †2016 Mercedes B250e, †2016 VW E-Up, †2015 Mitsubishi Miev

Teslatic

Sitat fra: Sebastian Sandtorv på torsdag 02. november 2017, klokken 09:27
Bilen min, som flere her sin, kom til Drammen med båt i går og ble lastet av i natt. Delivery sier som alltid ingenting, og vil ikke si om datoen jeg har på MyTesla stemmer eller ei (estimert 24 okt - 7 nov). Noen som vet hvor lang tid det pleier å ta fra bilen kommer inn til utlevering når man har utlevering i Drammen? 1 uke? 2 uker? x antall dager? Kan jeg forvente bil neste uke, eller er det for mye å håpe på?  :)

Tror nok du må forvente litt ventetid, bilen min ankom Drammen forrige mandag, men har ikke hørt noe eller sett noe til bilen min ennå

Daniel80

Gledens dag for meg i dag :D Fikk mail på morningen om utlevering, og telefon fra Tesla om at jeg måtte aktivere forsikringen så de fikk registrert den. Deretter ble det utlevering uten noe som helst å påpeke annet enn god og hyggelig gjennomgang av bilen og opplæring av funksjoner siden jeg aldri har hatt Tesla før.  Bilen var rett og slett strøken! :D  Så nå er all venting og frustrasjon helt glemt  ;D Definitivt verdt å vente på..  :+1:
Tusen takk til de flinke og hyggelige folkene på Tesla Kokstad - Bergen
Model 3 LR AWD Boost, H&R senk, 9,5x20 ET30 245/35-20 square,

oleredv

Sitat fra: Daniel80 på torsdag 02. november 2017, klokken 21:02
Gledens dag for meg i dag :D Fikk mail på morningen om utlevering, og telefon fra Tesla om at jeg måtte aktivere forsikringen så de fikk registrert den. Deretter ble det utlevering uten noe som helst å påpeke annet enn god og hyggelig gjennomgang av bilen og opplæring av funksjoner siden jeg aldri har hatt Tesla før.  Bilen var rett og slett strøken! :D  Så nå er all venting og frustrasjon helt glemt  ;D Definitivt verdt å vente på..  :+1:
Tusen takk til de flinke og hyggelige folkene på Tesla Kokstad - Bergen

Gratulerer!

Fekk du ingen forvarsel? Telefon samme dag som utlevering er jo smått drøyt spør du meg!
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

bergie

Har utlevering i morgen ettermiddag. Ser bilen alt er registrert. Dette kan bli en fin helg!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tesla Model X 75D - Levert 3 Nov 2017

CHS

Hvor lang tid tok det fra du fikk beskjed om bil ankommet Europa til bil ble levert i Bergen?

streken

I går ankom endelig bilen min "havnen i Europa" - nå var det bare ventetiden derfra til Drammen havn, og fra Drammen havn til utlevering i Drammen...

Når jeg søker på UECC, er det da hele understellsnummeret jeg skal legge inn?
2024 Tesla Model Y Performance med EAP og originale 21"
2020 Triumph Street Triple RS - djevelsk moro! 

Eks:

2017 Tesla Model S 75D "Store Blå", med alt utstyr og FSD. MCU1. 148.000km. Drømmebilen, vil bli savnet 💙
2013 Nissan Leaf Acenta - solgt i 2015 etter 39307 feilfrie kilometer, de fleste med rekkeviddeangst.
2017 BMW i3 94Ah Fully charged. Kjørte 17000 glade km. Ikke feilfri (forstilling, elektronikk, ulyder, klimaanlegg)

oysts

Ble oppringt av Tesla i dag. Bil står i Belgia og venter på transport til Drammen. Skal videre til Ålesund for utlevering. Står 19. nov - 3. des på nettsidene. Fikk estimat 20. og utover i november via telefon.

Bekreftet 15.08.

chaglen

#899
Sitat fra: streken på torsdag 02. november 2017, klokken 22:23
I går ankom endelig bilen min "havnen i Europa" - nå var det bare ventetiden derfra til Drammen havn, og fra Drammen havn til utlevering i Drammen...

Når jeg søker på UECC, er det da hele understellsnummeret jeg skal legge inn?

Ja. Legg inn understellsnummeret/VIN-nummeret her: http://www.uecc.com/customer-centre/cargo-tracking/high-and-heavy/
2017: Tesla Model S 75D 2017
2016: Tesla Model S 2013 Signature 85 kWh (solgt)
2014: BMW i3 2014 (solgt)
2010-2013: Buddy Pluss BAES 2010 (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA