Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering oktober - november 2017

Startet av Tuten, tirsdag 01. august 2017, klokken 15:54

« forrige - neste »

Red_Harvest

Hentet bil i dag :)

Gikk knirkefritt! Fant ingenting å sette fingeren på, og kan kun skryte av de ansatte på Brumunddal.

Og ikke minst, veeeeeeeldig fornøyd med bilen. Alle kontoer osv virker. Autopilot aktiverte seg etter 20 minutter, appen osv. Utrolig digg følelse.

Det er bare å glede seg!

Tai

Etter litt vage svar på telefonene stakk jeg innom Tesla Kokstad i Bergen for å høre om de virkelig hadde fått inn bilen min. Først mente kundebehandler at jeg måtte reise ned til Tesla Minde for å snakke med selgeren min. Men han sjekket opp på datamaskinen og kunne bekrefte at bilen faktisk var ankommet Bergen!!

Han mente at jeg ville få bilen innen 10 dager. Etter å ha snakket med ham tok jeg turen rundt bygget hvor alle nyankomne bilene står. Gikk bort til den første grå bilen jeg så og joda, det var min!! Nå er det bare å glede seg! ;D

Jeg har to venner som bestilte samtidig som meg. Bilene deres er fremdeles i USA. Jeg har teorisert om at fargevalget kan spille inn, min er grå og de har bestilt blå. Det stod nesten bare grå og svarte biler utenfor Tesla i dag.....


Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

geear

Jeg bekreftet midnight silver metallic to dager før deg, og min er fortsatt i USA, så det er nok (dessverre for meg) mer enn farge som spiller inn..  men vil anta et stort flertall er bestilt i svart og grått.

M@rtin

Sitat fra: Red_Harvest på tirsdag 31. oktober 2017, klokken 22:59
Hentet bil i dag :)

Gikk knirkefritt! Fant ingenting å sette fingeren på, og kan kun skryte av de ansatte på Brumunddal.

Og ikke minst, veeeeeeeldig fornøyd med bilen. Alle kontoer osv virker. Autopilot aktiverte seg etter 20 minutter, appen osv. Utrolig digg følelse.

Det er bare å glede seg!

Så bra! Angrer mindre og mindre på at jeg valgte Brumunddal.

Martin
2024 Polestar 2 LRDM PP, †2021 Mercedes EQC, †2019 Tesla M3LR, †2017 Tesla MS75, †2016 Mercedes B250e, †2016 VW E-Up, †2015 Mitsubishi Miev

jkirkebo

Sitat fra: M@rtin på onsdag 01. november 2017, klokken 00:03
Sitat fra: Red_Harvest på tirsdag 31. oktober 2017, klokken 22:59
Hentet bil i dag :)

Gikk knirkefritt! Fant ingenting å sette fingeren på, og kan kun skryte av de ansatte på Brumunddal.

Og ikke minst, veeeeeeeldig fornøyd med bilen. Alle kontoer osv virker. Autopilot aktiverte seg etter 20 minutter, appen osv. Utrolig digg følelse.

Det er bare å glede seg!

Så bra! Angrer mindre og mindre på at jeg valgte Brumunddal.

Martin

Brummunddal er bra. Det var de som til slutt klarte å skaffe meg frunk-matte og stor bagasjeromsmatte til 6-seter Model X, etter at jeg har spurt utallige ganger i de forskjellige avdelingene i Oslo + Drammen. Kom tilbake senere var alltid beskjeden der. Brumunddal tok derimot opp bestillingen min og sendte meg mail når matta var ankommet. Litt greiere det :) Nå mangler jeg bare den matta som skal være nedi brønnen bak for å ha komplett sett ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Tai

Sitat fra: gr på tirsdag 31. oktober 2017, klokken 23:37
Jeg bekreftet midnight silver metallic to dager før deg, og min er fortsatt i USA, så det er nok (dessverre for meg) mer enn farge som spiller inn..  men vil anta et stort flertall er bestilt i svart og grått.


Jeg synes bare det er rart at forskjellene er så store på levering. Tror ikke på flaks eller at det er tilfeldig. Av en eller annen grunn får noen bilene før andre. I går var det påfallende mange svarte og grå biler, flere enn hva kan forklares med populære farger. Så jeg tenker at det har noe med produksjonslinjen å gjøre.

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Teslus

Klokken 07:00 i dag fikk jeg "Vessel Arrived" på UECC. Hva betyr det? Jeg kan ikke få det til å passe med noen av båtene som går til Drammen...  :o

Inti

Sitat fra: Sebastian Sandtorv på onsdag 01. november 2017, klokken 09:24
Klokken 07:00 i dag fikk jeg "Vessel Arrived" på UECC. Hva betyr det? Jeg kan ikke få det til å passe med noen av båtene som går til Drammen...  :o
Ligger ute ved Færder og venter på los. Losbaten er på vei ut i 27 knop nå.

Sent from my FRD-L19 using Tapatalk


M@rtin

Jepp, samme beskjed "Vessel arrived" her også. Det er Baltic Breeze og UEEC´s webside har vært litt kjappere på avtrekkeren enn losen ...

Martin
2024 Polestar 2 LRDM PP, †2021 Mercedes EQC, †2019 Tesla M3LR, †2017 Tesla MS75, †2016 Mercedes B250e, †2016 VW E-Up, †2015 Mitsubishi Miev

Jeronan

Yes that is normal. Tonight everything will update again and hopefully you get a VESSEL DISCHARGED.
Then you know it's standing on the dock.  :laugh:
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Geir Finstad

Når båten kommer inn kl. 1230 idag, når kan de første forvente å få utlevering i Drammen?
S75D

Jeronan

End next week if you lucky.
They just started with delivery of the cars that came with last week Monday's UECC boat.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Inti

Sitat fra: Jeronan på onsdag 01. november 2017, klokken 10:18
End next week if you lucky.
They just started with delivery of the cars that came with last week Monday's UECC boat.
Da passerte båten med bilene våre Horten :-)

Sent from my FRD-L19 using Tapatalk


prj_84

Ser Tarago legger til i Zeebrugge as we speak! Er nok en del av bilene våre som kommer med der! :-)
Bestilt Tesla Model S 75 - Pearl White.
My Tesla statuser så langt:
- 21.09.2017 - Bestillt og betalt depositum
- 27.09.2017 - Bekreftet. VIN og planlagt for produksjon
- 30.09.2017 - I produksjon
- 06.10.2017 - Ferdig produsert og på vei til havnen i USA
- 24.10.2017 - På båt på vei til Europa
- 01.11.2017 - Ankommet havnen i Europa. Snart i transitt til utleveringsstedet
08.11.2017 - Mottatt UECC Terminal Zeebrugge


Siste status:
- 16.11.2017 - Lastet ombord på Arabien Breeze. Estimert i Drammen 20. November

Estimert utlevering: 14. - 28. November

MortenRA

#869
Endelig er ventetiden snart over :) Ser ut til at UECC sine loggføringen er basert på automatikk ift schedule? For båten er vitterlig ikke lagt til kai ennå..

DRAMMEN         VESSEL ARRIVED           01.11.2017 07:00
ZEEBRUGGE   TERMINAL DELIVERED   28.10.2017 04:51
ZEEBRUGGE   VESSEL LOADED           27.10.2017 23:00
ZEEBRUGGE   TERMINAL RECEIVED        24.10.2017 16:03
Tesla Model S 75D - Soon to come

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA