Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering oktober - november 2017

Startet av Tuten, tirsdag 01. august 2017, klokken 15:54

« forrige - neste »

Daniel80

Har hørt fra Tesla Bergen at det nå går båter direkte fra Belgia til Bergen  :+1:  De dukker da ikke opp på UECC.
Model 3 LR AWD Boost, H&R senk, 9,5x20 ET30 245/35-20 square,

oleredv

Sitat fra: Daniel80 på mandag 30. oktober 2017, klokken 18:36
Har hørt fra Tesla Bergen at det nå går båter direkte fra Belgia til Bergen  :+1:  De dukker da ikke opp på UECC.
Veit du meir om dette? Går dei fremdeles via Hirtshals og Fjord Line?
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

geear

Ja, da har du jo allerede gått et stykke på vei, og jeg er fullt klar over at det er slitsomt. Er også enig i at det nærmer seg at Forbrukerrådet bør ta en alvorsprat med Tesla, men det skjer ikke noe når altfor mange aksepterer det de holder på med.

Skjønner at de heller ikke har lovet leveringsdato, men forbrukerkjøpsloven sier faktisk at en vare skal være levert innen 30 dager om ikke annet er avtalt. For min del så ble jeg fortalt i butikken, av to forskjellige selgere, at jeg ville få bil i oktober, og siden jeg også fikk opp oktober som fast valg i konfiguratoren så valgte jeg det (i stedet for tidligst mulig, som er en flytende sak), og anser derfor oktober som avtalen vi hadde.

alagerqv

Da har jeg fått ny dato på MyTesla. Endret fra Oct 24 - Nov 7 til Oct 30 - Nov 13. DS antydet midten av november da jeg snakket med de fredag.


Sent from my iPhone using Tapatalk

automat

Skandale! I myTesla er leveringstid forsinket fra 2-16 nov til 7-21 nov. Men siden jeg har terminal delivered på UECC, så regner jeg ikke med de store forsinkelsene.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

Jeronan

#845
Mine seems to be still rotting away on the docks in Drammen. Still not picked up and delivered to the Service center.  >:(
Wednesday the next big UECC ship will arrive and unload a couple thousand new cars, filling up the dock again.  :-\

Really don't understand what's going on at Drammen. It's super quiet there now with only 1-2 new cars registered in that area each day.  Doesn't make any sense.

I have 1st of November on my invoice as delivery estimate, but that would be a miracle. I don't see it happening.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Tai

Har fremdeles levering 5-12 november og etter å ha ventet over 1 uke etter svar på mail ringte jeg.
Fikk snakke med en hyggelig dame som sa at bilen sto oppført som ankommet bergen....!!!!!

Hun hadde ikke så mye detaljer siden hun satt i drammen, men skulle sette meg over til en navngitt kundebehandler i Bergen. Fikk jeg ikke svar fra ham skulle hun be han om å ringe meg. Noe han selvsagt ikke gjorde.

Så nå sitter jeg her, litt klokere, men kanskje ikke......Aner ikke hva som skjer!

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Daniel80

Hvis jeg har skjønt det riktig, så har de mottatt endel biler (ihverfall i Bergen) , men disse må gåes over og klargjøres osv, så vil de utlevere de samtidig når alle er klar. Er derfor bilene er kommet fram men ikke utleveres umiddelbart. Alle klargjøres først, så utleveres alle iløpet av kort tid.. Puljevis arbeid.  Men det er bare min antagelse.
Model 3 LR AWD Boost, H&R senk, 9,5x20 ET30 245/35-20 square,

Jeronan

Just noticed in Tesla stats that three cars are registered today that arrived on the UECC boat last week Monday.
/fingers crossed mine will show up on the registration today too.  ::)
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

alagerqv

Baltic Breeze er på god vei til Drammen, omtrent utenfor Esbjerg nå.

Så da bør en god del av oss få gleden av å se en oppdatering i morgen på UECC, det var DISCHARGED som var status når bilen ble kjørt av båten?

Jeronan

#850
Sitat fra: alagerqv på tirsdag 31. oktober 2017, klokken 16:35
Baltic Breeze er på god vei til Drammen, omtrent utenfor Esbjerg nå.

Så da bør en god del av oss få gleden av å se en oppdatering i morgen på UECC, det var DISCHARGED som var status når bilen ble kjørt av båten?

Yup. VEHICLE DISCHARGED means car is on the dock at Drammen.

I can finally pick up my car later this week.  ;D
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

TeslaModelX

Sitat fra: Jeronan på tirsdag 31. oktober 2017, klokken 17:35
Sitat fra: alagerqv på tirsdag 31. oktober 2017, klokken 16:35
Baltic Breeze er på god vei til Drammen, omtrent utenfor Esbjerg nå.

Så da bør en god del av oss få gleden av å se en oppdatering i morgen på UECC, det var DISCHARGED som var status når bilen ble kjørt av båten?

Yup. VEHICLE DISCHARGED means car is on the dick at Drammen.

I can finally pick up my car later this week.  ;D

You meant dock, right?  ;D

Jeronan

Haha stupid auto correct crap on the phone lol.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Teslatic

Bilen min ankom Drammen havn forrige mandag, men står fortsatt på my tesla at den har ankommet Europa...

Har ennå ikke hørt noe ifra DS, men det kan vel umulig ta så lang tid å klargjøre disse bilene?? Har fortsatt antatt levering 24 oktober - 7 november, ser ut som jeg må vente tia ut (håper ikke det kommer ytterlige forsinkelser

Jeronan

Sitat fra: Teslatic på tirsdag 31. oktober 2017, klokken 19:33
Bilen min ankom Drammen havn forrige mandag, men står fortsatt på my tesla at den har ankommet Europa...

Har ennå ikke hørt noe ifra DS, men det kan vel umulig ta så lang tid å klargjøre disse bilene?? Har fortsatt antatt levering 24 oktober - 7 november, ser ut som jeg må vente tia ut (håper ikke det kommer ytterlige forsinkelser
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA