Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering oktober - november 2017

Startet av Tuten, tirsdag 01. august 2017, klokken 15:54

« forrige - neste »

Thorvald

Sitat fra: alagerqv på lørdag 28. oktober 2017, klokken 13:53

Ser lovende ut!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Nøyaktig samme oppdateringer her. S75D, med estimert levering i Trondheim 28. Okt - 12. Nov. Blir litt overrasket om det holder men..

Geir Finstad

Har samme status, Vessel loaded 27.10 og Terminal delivered 28/10.

Men nå ser det ut til at båten har snudd? Eller kjører den litt i kryss der ute?
S75D

chaglen

Sitat fra: Geir Finstad på lørdag 28. oktober 2017, klokken 23:24
Har samme status, Vessel loaded 27.10 og Terminal delivered 28/10.

Men nå ser det ut til at båten har snudd? Eller kjører den litt i kryss der ute?

La merke til det også. Rart - båten er allerede langt utenfor planlagt ankomstid ved Bremerhaven.
2017: Tesla Model S 75D 2017
2016: Tesla Model S 2013 Signature 85 kWh (solgt)
2014: BMW i3 2014 (solgt)
2010-2013: Buddy Pluss BAES 2010 (solgt)

chaglen

Mye vind i området. Mulig båten måtte snu på grunn av dette dessverre. Får se hvilke konsekvenser dette vil få med tanke på levering av biler.
2017: Tesla Model S 75D 2017
2016: Tesla Model S 2013 Signature 85 kWh (solgt)
2014: BMW i3 2014 (solgt)
2010-2013: Buddy Pluss BAES 2010 (solgt)

AirCanada

TMS 75D (levering oktober 2017)

BrandNew

På vei inn til kaia nå...ser ut som om den blir loset av en losbåt.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Daniel80

Hva er den beste måten å få utløp for frustrasjon på når man er sykt lei av og vente og hele kroppen kribler? Føler meg snart helt vrengt!  :o :laugh: 
Har absolutt ingen ide om når bilen kommer lenger, annet enn at Tesla heletiden sier ditt og datt, men virker ikke som om noe av det stemmer, så kan ikke stole på den informasjonen som kommer.. Ifølge siste fra Tesla kunne de plotte via Bilens GPS at den var kommet med Båt til Bergen på Mandag!  Har sett over alle bilene de har lagret rundtom her hele uken, og ikke sett snurten av en bil med mitt VIN nr, og den er heller ikke registrert hos SVV..
Model 3 LR AWD Boost, H&R senk, 9,5x20 ET30 245/35-20 square,

M@rtin

Sitat fra: AirCanada på søndag 29. oktober 2017, klokken 17:57
Fortsatt ikke lagt til kai?  :o

Ikke helt ennå. Båten sluses fortsatt gjennom Nordschleuse i Bremerhaven havn. Ser ut til at BB måtte ta en ekstra runde utenfor de frisiske øyene og ble forsinket - den skulle ordinært ha lagt til kai idag morges kl. 06.00. Kan ha noe å gjøre med orkanvarsel i området, tidevannet eller kø i sluseanlegget. Med litt flaks kan vi senere eventuelt se båten komme inn på venstre siden på dette webkameraet som dekker deler av Weserportkaia :

https://blg.webcams.neostage.de/webcams.blg-logistics.com/cam2.jpg

Martin
2024 Polestar 2 LRDM PP, †2021 Mercedes EQC, †2019 Tesla M3LR, †2017 Tesla MS75, †2016 Mercedes B250e, †2016 VW E-Up, †2015 Mitsubishi Miev

geear

Sitat fra: Daniel80 på søndag 29. oktober 2017, klokken 18:03
Hva er den beste måten å få utløp for frustrasjon på når man er sykt lei av og vente og hele kroppen kribler? Føler meg snart helt vrengt!  :o :laugh: 
Har absolutt ingen ide om når bilen kommer lenger, annet enn at Tesla heletiden sier ditt og datt, men virker ikke som om noe av det stemmer, så kan ikke stole på den informasjonen som kommer.. Ifølge siste fra Tesla kunne de plotte via Bilens GPS at den var kommet med Båt til Bergen på Mandag!  Har sett over alle bilene de har lagret rundtom her hele uken, og ikke sett snurten av en bil med mitt VIN nr, og den er heller ikke registrert hos SVV..
Juni?? Hvorfor benytter du deg ikke av forbrukerkjøpsloven?  :o Går ut fra de på et eller annet tidspunkt har gitt deg (som de fleste andre) en helt annen dato/måned som de ikke har klart å overholde.

Daniel80

Sitat fra: gr på søndag 29. oktober 2017, klokken 19:55

Juni?? Hvorfor benytter du deg ikke av forbrukerkjøpsloven?  :o Går ut fra de på et eller annet tidspunkt har gitt deg (som de fleste andre) en helt annen dato/måned som de ikke har klart å overholde.
Jada, skulle først hatt levering i August, så ble det sent september, sent oktober, sent november, og så Desember. Klagde, og de flyttet bestillingen til en Inventory som i det minste var produsert, og den skal visst være like rundt hjørne nå.. Men går fremdeles uten bil. Og de har alltid nye unnskyldninger, og det er visst sånt som kan skje osv.. Har blitt tilbudt første service gratis som plaster på såret etter at jeg krevde kompensasjon, men er ikke helt fornøyd med det. Men samtidig er det tidkrevende og mye styr med å gå via forbrukerrådet.. Tiltak. Vil jo bare ha en bil..
Model 3 LR AWD Boost, H&R senk, 9,5x20 ET30 245/35-20 square,

geear

Ja, de fleste vil bare ha bil, men jeg gidder ikke akseptere sånt, har ikke evnen til å kutte slike ting helt ut fra tankegangen, og da irriterer det meg at det skal stjele tankekapasitet fra meg hver dag. Med mindre du har evnen til å kutte slikt helt ut så er det du som får "ødelagt" hverdagene, mens et milliardfirma fortsetter med det samme tullet både om funksjonalitet, leveringtider og alt mulig annet de liksom skal levere, det er nok dessverre bare sluttbruker det går ut over. I slike tilfeller skriver jeg en klage på mail som jeg gjør klart at er en reklamasjon basert på aktuelle paragrafer i Lov om forbrukerkjøp og spør hva de har tenkt å gjøre videre. Samme er det med Opel, en haug som har bestilt Ampera-e og ikke får en dritt av det de er lovet, sutrer på et forum, og ellers ser det ikke ut om noen gjør en ting.

oleredv

For oss som ventar på Tarago, så har denne dukka opp utanfor Irland :)
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

Daniel80

Sitat fra: gr på mandag 30. oktober 2017, klokken 10:35
Ja, de fleste vil bare ha bil, men jeg gidder ikke akseptere sånt, har ikke evnen til å kutte slike ting helt ut fra tankegangen, og da irriterer det meg at det skal stjele tankekapasitet fra meg hver dag. Med mindre du har evnen til å kutte slikt helt ut så er det du som får "ødelagt" hverdagene, mens et milliardfirma fortsetter med det samme tullet både om funksjonalitet, leveringtider og alt mulig annet de liksom skal levere, det er nok dessverre bare sluttbruker det går ut over. I slike tilfeller skriver jeg en klage på mail som jeg gjør klart at er en reklamasjon basert på aktuelle paragrafer i Lov om forbrukerkjøp og spør hva de har tenkt å gjøre videre. Samme er det med Opel, en haug som har bestilt Ampera-e og ikke får en dritt av det de er lovet, sutrer på et forum, og ellers ser det ikke ut om noen gjør en ting.

Har vurdert det, og har allerede gått en runde med forbrukerrådet hvor Tesla snudde og gav meg erstatningen jeg hadde bedt om rett før det skulle avgjøres i forbrukerrådet. Men det krever mye tid og arbeid, og det er usikkert hva man får igjen for det. Tesla har aldri gitt noen leveringsdato. Kun automatisk estimerte tider. Og når de tilbyr litt kompensasjon risikerer man at forbrukerrådet sier at det er godt nok, og da har man kastet bort masse tid og energi for ingenting. Tror jeg bare aksepterer tilbudet om 1år service inkludert, og heller gleder meg over den nye bilen når den kommer, istedefor å irritere meg og krangle i flere måneder til.. Men er enig i at Tesla har et problem når det gjelder informasjon til kundene osv.
Dette hadde jo vært null problem om man fikk estimert en forventet levering på 5 måneder ved kjøp, for da vet man i det minste hva man har å forholde seg til..
Da samme gjelder jo spesifikasjoner osv. Virker som om mange selgere rett og slett ikke har peiling, og istede forsøker å presentere sine svar som sannheter, selv om de viser seg og være feil.
Synes egentlig forbrukerrådet burde gjort en innsats opp mot Tesla på eget initiativ, for det er mye arbeid og styr for privatpersoner å kjempe de kampene..
Model 3 LR AWD Boost, H&R senk, 9,5x20 ET30 245/35-20 square,

Jonce

Ser tarago har endret ETA til 1 november? Mener det var 2 november det sto tidligere? Noen som vet når båtene fra zeebrugge til Drammen går?

Sent fra min VKY-L29 via Tapatalk


oleredv

Ser ut til at UECC har båtar som går frå Zeebrugge til Drammen 02.11 og 04.11. At bilar frå Tarago kjem med 02.11 er nok litt vel optimistisk, så Auto Eco 04.11 er nok mest realistisk.
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA