Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering oktober - november 2017

Startet av Tuten, tirsdag 01. august 2017, klokken 15:54

« forrige - neste »

Somni

Fikk også beskjed fra DS at bilen har satt kursen over dammen. November 19, 2017 - December 3, 2017  ;) Tarago ble da redningen.
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

M@rtin

#766
Hosianna!


Ser ut som om bilen kommer med en baltisk bris ....
2024 Polestar 2 LRDM PP, †2021 Mercedes EQC, †2019 Tesla M3LR, †2017 Tesla MS75, †2016 Mercedes B250e, †2016 VW E-Up, †2015 Mitsubishi Miev

Jeronan

Was in Drammen today and delivery guy told me the car was still in the harbor. He got a "melding" from the technical inspection that they discovered a small interior damage.  :(

So they now have to order the car in first to check out what the problem is, if it's just a scratch somewhere or more serious and delivery postponed.  :(  My luck again.  >:( /fingers crossed it's just a small scratch that can be fixed later. /sigh
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

alagerqv

Endelig fikk jeg treff på UECC med Terminal received i Zeebrugge, 25.10 kl 16.49


Sent from my iPhone using Tapatalk

geear

Sitat fra: ModelS på onsdag 25. oktober 2017, klokken 09:31
Når jeg bestilte kunne jeg velge mellom "Første tilgjengelige", "Oktober","November" og tror også "Desember" var et valg. Jeg valgte "Første tilgjengelige".

"Juridisk sett": Har man noen gang en "case" da? Første tilgjengelige kan vel dessverre bety så mangt.
Jeg spør siden jeg spurte om å bytte til en inventory bil, men fikk da beskjed om at jeg mister depositumet.
Mens jeg leser om andre som bare har fått det overført det til inventory bilen de ønsket seg.
Klart du har, sjekk Lov om forbrukerkjøp §6, 19, 24, 25... En vare skal være levert innen 30 dager fra bestilling om ikke annet er avtalt, og i mine øyne er avtalen den datoen som først oppgis, kommuniseres muntlig fra selger eller som man har valgt under bestilling på nett.

mthoring

Sitat fra: M@rtin på onsdag 25. oktober 2017, klokken 09:48
Martin, i påvente av en Brumunddal-experience

Hadde Brumunddal experience i går. Det gikk stille og rolig for seg, fikk god tid til å se over bilen. Bilen stod inne i godt belyst garasje og var fulladet og shinet. Eneste jeg fant var noen riper i blankt lokk på midtkonsoll, ellers framstod den som strøken. Fantastisk bil. Kjørte den rett til Asker Autospa for opti-coat, så får vi se hva de eventuelt finner.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

M@rtin

Sitat fra: mthoring på onsdag 25. oktober 2017, klokken 23:48
Hadde Brumunddal experience i går. Det gikk stille og rolig for seg, fikk god tid til å se over bilen. Bilen stod inne i godt belyst garasje og var fulladet og shinet. Eneste jeg fant var noen riper i blankt lokk på midtkonsoll, ellers framstod den som strøken. Fantastisk bil. Kjørte den rett til Asker Autospa for opti-coat, så får vi se hva de eventuelt finner.

Meget godt å høre. Det var derfor jeg valgte Brumunddal.
Har også booket time hos Asker AutoSpa siste helg i november  8)
Var turen tilbake evt. lang nok for å få aktivert ap?

Martin
2024 Polestar 2 LRDM PP, †2021 Mercedes EQC, †2019 Tesla M3LR, †2017 Tesla MS75, †2016 Mercedes B250e, †2016 VW E-Up, †2015 Mitsubishi Miev

Teslus

Sitat fra: Sebastian Sandtorv på onsdag 25. oktober 2017, klokken 14:18
Jeg har fått final invoice med 31.10 for utlevering, og 24. Oktober til 7. November på mytesla. Spennende! Bestilte 22 juni.
Pratet med delivery, det var bare å drite i 31.10, han sa at deres dato i systemet er 10. November. Imponerende at de ikke klarer å reflektere sitt system mot mytesla. Man blir jo bare skuffet når det kommer forsinkelse på forsinkelse.

geear

Sitat fra: Sebastian Sandtorv på torsdag 26. oktober 2017, klokken 10:26
Sitat fra: Sebastian Sandtorv på onsdag 25. oktober 2017, klokken 14:18
Jeg har fått final invoice med 31.10 for utlevering, og 24. Oktober til 7. November på mytesla. Spennende! Bestilte 22 juni.
Pratet med delivery, det var bare å drite i 31.10, han sa at deres dato i systemet er 10. November. Imponerende at de ikke klarer å reflektere sitt system mot mytesla. Man blir jo bare skuffet når det kommer forsinkelse på forsinkelse.
Ikke har de lov heller per norsk lov, hva har du gjort for å fortelle de at dette ikke er greit?

Jeronan

Sitat fra: Sebastian Sandtorv på torsdag 26. oktober 2017, klokken 10:26
Pratet med delivery, det var bare å drite i 31.10, han sa at deres dato i systemet er 10. November. Imponerende at de ikke klarer å reflektere sitt system mot mytesla. Man blir jo bare skuffet når det kommer forsinkelse på forsinkelse.

If you have the chance, it's better to drive over there and talk to them in person. I was there yesterday and they are really busy. I had a nice talk with one of them in person and got better results that way just talking to them directly. Since over the phone they just need to rush, due to the waiting queue.
Then you can also show them your MyTesla and cross-reference.

Just my 2 cents.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Teslus

I dag var faktisk første gang jeg ble irritert når jeg har pratet med de. Selger lovet meg bil i september, senest midten av oktober når jeg bestilte, delivery har hele tiden snakket om september.

Jeg fortalte at jeg har planlagt etter de estimatene jeg har fått underveis og lagt på et par-tre uker som buffer. Nå har jeg solgt den gamle bilen, og har vært forberedt på å få den nye bilen omtrent nå. Nå ser det fort ut som at det blir midten av november... Hvordan går man frem for å klage på noe sånt, kommer man noen som helst vei med det?

Jeronan

Sitat fra: Sebastian Sandtorv på torsdag 26. oktober 2017, klokken 11:49
I dag var faktisk første gang jeg ble irritert når jeg har pratet med de. Selger lovet meg bil i september, senest midten av oktober når jeg bestilte, delivery har hele tiden snakket om september.

Jeg fortalte at jeg har planlagt etter de estimatene jeg har fått underveis og lagt på et par-tre uker som buffer. Nå har jeg solgt den gamle bilen, og har vært forberedt på å få den nye bilen omtrent nå. Nå ser det fort ut som at det blir midten av november... Hvordan går man frem for å klage på noe sånt, kommer man noen som helst vei med det?

If they said a fixed delivery day and time and then suddenly move it, you can demand a loaner.

But if they never gave you a fixed day and time promise, but only a two week time window estimate.... then you are out of luck I am afraid. Since they never promised a hard date and time yet.  :-\
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

mthoring

Sitat fra: M@rtin på torsdag 26. oktober 2017, klokken 05:43
Meget godt å høre. Det var derfor jeg valgte Brumunddal.
Har også booket time hos Asker AutoSpa siste helg i november  8)
Var turen tilbake evt. lang nok for å få aktivert ap?

Martin

Samme her, bor i Asker, men synes det var verdt å reise litt for å være sikrere å få en god opplevelse. AP ble tilgjengelig etter kort tid, fungerte ikke ved avreise, prøvde på nytt etter et par mil og da virket det. :) Var veldig uheldig med været da, voldsomt regnvær hele veien, men det er det jo ingen som kan gjøre noe med.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

M@rtin

2024 Polestar 2 LRDM PP, †2021 Mercedes EQC, †2019 Tesla M3LR, †2017 Tesla MS75, †2016 Mercedes B250e, †2016 VW E-Up, †2015 Mitsubishi Miev

geear

Sitat fra: Sebastian Sandtorv på torsdag 26. oktober 2017, klokken 11:49
I dag var faktisk første gang jeg ble irritert når jeg har pratet med de. Selger lovet meg bil i september, senest midten av oktober når jeg bestilte, delivery har hele tiden snakket om september.

Jeg fortalte at jeg har planlagt etter de estimatene jeg har fått underveis og lagt på et par-tre uker som buffer. Nå har jeg solgt den gamle bilen, og har vært forberedt på å få den nye bilen omtrent nå. Nå ser det fort ut som at det blir midten av november... Hvordan går man frem for å klage på noe sånt, kommer man noen som helst vei med det?
Som nevnt tidligere her, lov om forbrukerkjøp (lovdata.no) beskriver dette. Fra husken mener jeg det er §6, 19, 24 og 25. Er ikke annet avtalt er det inntil 30 dagers leveringstid som gjelder. Jeg oppfatter leveringstiden de enten sier muntlig eller som man velger under bestilling, som førende. De kan ikke gi faste månedsvalg uten å være 100% sikre på at de leverer i den måneden. F.eks. kan det nå være greit å gi mars som første mulige faste valg, men samtidig ha et valg som heter "Tidligst mulig, men senest mars".

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA