Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering oktober - november 2017

Startet av Tuten, tirsdag 01. august 2017, klokken 15:54

« forrige - neste »

BrandNew

Ifølge schedulen til UECC så er det om en uke. Seiler fra Zeebrugge den 27. eller 28. okt. Vet ikke om det eventuelt kommer direkteruter i mellomtiden. Har vært snakk om her på forumet at Tesla vil gjøre noen grep for å øke leveransene, men ingen kan bekrefte eller komme med detaljer så langt meg bekjent. Tidene er tatt fra uecc.com/pdfschedule/schedule.pdf. Med forbehold om at jeg leser tabellen riktig. Kanskje noen andre smartere som kan bekrefte?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Leo

Ser Autosky ligger i Zeebrugge. Mulig det er denne, men klarer ikke finne hvor den skal og når den drar..

BrandNew

Tror den i følge tabellen skal til Spania (Santander og Pasajes).


Sent from my iPhone using Tapatalk

BrandNew

Gå inn på uecc.com og klikk deg videre til customer center. Der ser du en fane som heter sailing schedules. Kan lastes ned i PDF eller web versjon.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Leo

Ja, så det nå :) Takker.
Ser ut til det stemmer det du sier med 27.10, ankomst Drammen 31.10 - så da må det vel bli Baltic Breeze  itilfelle ;D

BrandNew


BrandNew

Spørsmålet er vel heller om det kommer biler over Atlanteren før det. Mulig det står flere biler i Zeebrugge som venter på siste reise på havet. Du får håpe på det. Min står fortsatt på land i US så jeg må nok vente litt til.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Leo

Har fått 14 dagers intervall og Mytesla oppdatert fra Tilburg til Ankommet Europa. Så tipper den var med Oberon fra Baltimore, og da kan det vel tenkes at den følger Baltic Breeze til Drammen nå til helgen?

BrandNew

Ja, eller med Autopride som går fra Bremerhaven i dag og er i Drammen på torsdag Mener Oberon gikk videre til Bremerhaven etter Zeebrugge. I og med at den har en kapasitet på 5496 biler så kan det jo tenkes at noen blir lastet av i Zeebrugge mens resten blir med til Bremerhaven for å bli fraktet med Eutopride til Drammen. Autopride kan frakte ca 1220 biler. Her er det en stor dose synsing fra min side så ikke skru opp forventningene i taket


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeronan

Sitat fra: BrandNew på tirsdag 24. oktober 2017, klokken 09:49
Ja, eller med Autopride som går fra Bremerhaven i dag og er i Drammen på torsdag Mener Oberon gikk videre til Bremerhaven etter Zeebrugge. I og med at den har en kapasitet på 5496 biler så kan det jo tenkes at noen blir lastet av i Zeebrugge mens resten blir med til Bremerhaven for å bli fraktet med Eutopride til Drammen. Autopride kan frakte ca 1220 biler. Her er det en stor dose synsing fra min side så ikke skru opp forventningene i taket


Sent from my iPhone using Tapatalk

According to Drammen Delivery all Tesla cars for Norway are dropped off at Zeebrugge, since Tesla has a technical facility there. All cars receive a quick technical inspection, before handed over to UECC. Probably checking state of the car after long journey over the Atlantic, like transport damage, etc.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

BrandNew

Da skal ikke jeg synse mer!


Sent from my iPhone using Tapatalk

oleredv

Logga på MyTesla i dag for å den vanlige sjekken etter oppdateringar. Oppdaga då at alt av informasjon som eg tidligare hadde lagt inn (forsikring, registreringsinfo og opphenting) stod til "ufullstendig". Tok ein telefon til DS som kunne bekrefte at Tesla hadde litt utfordringar med systema sine akkurat no.

Spurte i samme slengen om status på bilen, men ho såg berre at den stod i Baltimore og venta på båt. Merkar at tolmådigheten virkelig får satt seg på ei prøve her, men håpar at dette betyr at dei ikkje har oppdatert systema sine endå med tanke på avgangen til Tarago. Det nærmar seg tre mnd sidan bestillinga vart bekrefta og bilen står fremdeles i USA, mens folk som bestillte samme dag som meg har hatt bil i ein mnd allereie. Bilen var jo ferdig produsert for 2 mnd sidan så eg synes at dette begynner å bli på grensa til suspekt.
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

Tai

Jeg hadde fått levering 29/10 - 12/11. Søndag ble den endret til 06/11 - 20/11.

Nå har jeg fått ny dato 01/11 - 15/11.

Blir tullete av dette!

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Trulskl

Sitat fra: nix på tirsdag 24. oktober 2017, klokken 18:02
Fikk treff på UECC i dag, antar at bilen kom med Oberon for noen dager siden. Kanskje den rekker å bli med Baltic Breeze eller Auto Energy som går fra Zeebrugge den 27.10 ?
Hva sier den på UECC?

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk

2017 TMS 75D

Haldenser

Har også fått TERMINAL RECEIVED på UECC i dag, så da er det vel et par uker igjen bare. :+1:
Hatt en veldig trøblete bestillingsfase. Bestilte opprinnelig i starten av juli med lovnad om levering senest i slutten av September. Ingen oppfølging fra DS underveis men har holdt dialogen med selger. Mot slutten av September ble forrige Model S solgt, men fikk da plutselig vite at bilen ikke hadde forlatt US enda og ingen visste helt hvor bilen befant seg. Etter avsjekk med logistikk hos Tesla HK viste det seg at bilen var transportert til feil havn!
Fikk da OK fra selger å gå over på en lik spekket inventory, men får med luft, AP 2.5 og nye bakseter iallfall. Ergo kan bilen ikke komme for tidlig...
2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA