Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering oktober - november 2017

Startet av Tuten, tirsdag 01. august 2017, klokken 15:54

« forrige - neste »

CaZpaH

Sitat fra: BrandNew på mandag 23. oktober 2017, klokken 07:35
Samme her, både status og oppgitt levering.  Men har forstått det slik at inventory biler ikke kommer opp på søk før de lastes om i Zeebrugge. Klarer liksom ikke å la være å søke heller...må ha det, bare må ha det!!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Bilen vil ikke dukke opp på UECC før den omlastes nei.

Har selv fått anslått levering i midten av november fra DS og jeg har vanskeligheter med å se at de skal rekke det med de neste båtturene (som blir 8. november med to båter).

Statusen min har ikke endret seg og jeg har ikke fått 14 dagers intervall. Har ikke lest om noen som har fått det etter at Tarago forlot kai så det er fortsatt håp ja :-)
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

BrandNew

11 laaange dager med andre ord. Jeg får ikke engang 14 dagers varsel heller jeg da pga invtry. Vi får krysse fingre!!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jonce

DS har også sagt til meg for 2-3 uker siden at bilen er klar til utlevering i starten av november. så den må være med på denne båten for at det skal være mulig...

Tai

Jeg fikk 14 dagers intervall for mange uker siden og på mytesla kom det opp "ankommet havn Europa" for 1 uke siden. Har dog ikke fått treff på UECC.

Tror dere at bilen da er i Europa eller bare på båten? Hvor pålitelig er havn Europa statusen? Og siden jeg har fått opp levering mellom 29/10 og 12/11 er det realistisk? Har ikke hørt et pip fra Tesla.... :'(

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Teslianer

Det blir noen ulidelig spennende timer og dager fremover. Tarago er mitt store håp nå. Hadde aldri trodd at det skulle være så ille å vente på ny bil!!

Ringte DS på fredag og da fortalte de at levering sannsynligvis ville skje 2. eller 3. uka i november. Ikke lenge igjen nå med tanke på at jeg mentalt har vært innstilt på levering siden midten av september!!! MyTesla har hele tiden sagt levering "Sent september - Oktober" og bilen har stått i "Tilburg" siden begynnelsen av september. Optimismen har fått seg mange skudd for baugen etterhvert som båtene har forlatt Baltimore uten min bil ombord....

Go Tarago!
Model S 75D:
Bekreftet 24.07.17
Midnight Silver, svart skinn, karbon, soltak, 19"
VIN212XXX
Levering: 14. - 28. november

TeslaModelX

Ringte DS nå av ren nysgjerrighet. De kunne ikke se noe om at min var lastet ombord, og forventet levering var 25.november (var midten av november tidligere), ELENDIG!  :-1-:

oleredv

Kjenner meg veldig igjen i det Teslianer beskriver over her. Bekrefta 01.08 og har store forhåpningar om at bilen er med Tarago :)
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

bergie

Sitat fra: bergie på torsdag 19. oktober 2017, klokken 19:39
ZEEBRUGGE   VESSEL LOADED   19.10.2017 23:00

DRAMMEN   VESSEL ARRIVED   23.10.2017 07:00
Tesla Model X 75D - Levert 3 Nov 2017

Jeronan

Sitat fra: bergie på mandag 23. oktober 2017, klokken 10:05

DRAMMEN   VESSEL ARRIVED   23.10.2017 07:00

I have the same!  ;D  Now it's waiting for the DISCHARGED trace update. Then it's really off the boat.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

alagerqv

Sitat fra: Daniel80 på søndag 22. oktober 2017, klokken 21:57
Står på Tesla kontoen min at bilen min er klar til utlevering nå... i TROMSØ!  Jeg bor og har bestillt bil i Bergen  :-1-:

Hehe, men det blir jo en fin tur sørover da?

Trulskl

Sitat fra: Trulskl på fredag 20. oktober 2017, klokken 13:40

Jeg tror dere missforsto.

Det endret seg til 14 dagersestimat på myTesla dagen etter at Oberon gikk fra USA. Oberon la til i Zeebrugge i natt klokken 01.00. Derfor jeg er nysgjerrig på om jeg får endret til "Ankommet havn i Europa" i løpet av dagen i dag  8)

Det tok sin tid, men nå dukka den opp: Din Tesla har ankommet havnen i Europa. Din Tesla vil snart være i transitt til leveringsstedet.
2017 TMS 75D

CaZpaH

Sitat fra: Trulskl på mandag 23. oktober 2017, klokken 12:46
Sitat fra: Trulskl på fredag 20. oktober 2017, klokken 13:40

Jeg tror dere missforsto.

Det endret seg til 14 dagersestimat på myTesla dagen etter at Oberon gikk fra USA. Oberon la til i Zeebrugge i natt klokken 01.00. Derfor jeg er nysgjerrig på om jeg får endret til "Ankommet havn i Europa" i løpet av dagen i dag  8)

Det tok sin tid, men nå dukka den opp: Din Tesla har ankommet havnen i Europa. Din Tesla vil snart være i transitt til leveringsstedet.

Hadde først oktober-november på min bestilling som endret seg til november-tidlig desember. Delivery ringte meg i dag og etterspurte noen detaljer i forbindelse med bestillingen og sa at bilen enda står i USA og har enda ikke dratt derfra (tolker det da dit at den ikke er med på Tarago). Men fikk anslått siste del av november etter 20. november. Så det kan jo passe med de to båtene som skal gå 8. november.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

M@rtin

Sitat fra: Trulskl på mandag 23. oktober 2017, klokken 12:46
Det tok sin tid, men nå dukka den opp: Din Tesla har ankommet havnen i Europa. Din Tesla vil snart være i transitt til leveringsstedet.

Fikk samme info som deg nå etter å ha hamret F5 i hele helga ;)
Blir spennende å se hvilken UECC-carrier vi havner på ...

Martin
2024 Polestar 2 LRDM PP, †2021 Mercedes EQC, †2019 Tesla M3LR, †2017 Tesla MS75, †2016 Mercedes B250e, †2016 VW E-Up, †2015 Mitsubishi Miev

BrandNew

Sitat fra: ModelS på mandag 23. oktober 2017, klokken 09:43
Ringte DS nå av ren nysgjerrighet. De kunne ikke se noe om at min var lastet ombord, og forventet levering var 25.november (var midten av november tidligere), ELENDIG!  :-1-:

Ringte jeg også nå Ikke med på Tarago og kan forvente levering i slutten av november.

Skal ikke klage...flere her som har ventet i månedsvis og jeg bestilte for en uke siden. Håper alle får en stor hard pakke til jul!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jonce

Jeg ringte og men de kunne ikke som den var på tarago eller ikke? Men regnet med det siden den sto klar for videre frakt før 12.10. Og fortsatt forventet levering i starten v november

Sent fra min VKY-L29 via Tapatalk


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA