Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering oktober - november 2017

Startet av Tuten, tirsdag 01. august 2017, klokken 15:54

« forrige - neste »

geear

Sitat fra: AirCanada på søndag 22. oktober 2017, klokken 18:34
Er det vanlig at biler blir stående en uke+ i Tilburg o.l. før de shippes videre?

Eller er det mytesla som er på bærtur?
Som andre her sier, Tilburg-statusen ser ut for å være når bilen står i Baltimore og venter på båt. Og ja, noen har dessverre opplevd at den står der mange uker.

oleredv

Sitat fra: AirCanada på søndag 22. oktober 2017, klokken 18:34
Er det vanlig at biler blir stående en uke+ i Tilburg o.l. før de shippes videre?

Eller er det mytesla som er på bærtur?
Skal du ha utlevering på sør eller vestlandet tilfeldigvis? Har fulgt litt med på Teslaer som er registrert i f.eks Bergen i det siste og få av dei kan sporast via UECC. Det får meg til å tru at dei går rett til Bergen fremdeles.

Ellers skal vel bilen få statusendring "din bil er ankommet Europa" i MyTesla når den er registrer ankommen i Zeebrugge.
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

AirCanada

Skal ha utlevering i Ålesund.

Har status;
"Din Tesla har ankommet havnen i Europa. Din Tesla vil snart være i transitt til leveringsstedet".

Sånn har statusen vært siden før forrige helg (sånn ca.).
TMS 75D (levering oktober 2017)

Trulskl

Tilburg statusen er, som nevnt mange ganger, også mens bilen er på båt til Europa. Måten du kan se at den har kommet seg på båt er at det endrer seg til 2-ukers intervall på levering.

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk

2017 TMS 75D

oysts

Sitat fra: AirCanada på søndag 22. oktober 2017, klokken 19:59
Skal ha utlevering i Ålesund.

Har status;
"Din Tesla har ankommet havnen i Europa. Din Tesla vil snart være i transitt til leveringsstedet".

Sånn har statusen vært siden før forrige helg (sånn ca.).

Og du bekreftet hvilken dato?


Daniel80

Står på Tesla kontoen min at bilen min er klar til utlevering nå... i TROMSØ!  Jeg bor og har bestillt bil i Bergen  :-1-:
Model 3 LR AWD Boost, H&R senk, 9,5x20 ET30 245/35-20 square,

Jeronan

Sitat fra: Daniel80 på søndag 22. oktober 2017, klokken 21:57
Står på Tesla kontoen min at bilen min er klar til utlevering nå... i TROMSØ!  Jeg bor og har bestillt bil i Bergen  :-1-:

Haha oh god!  Let's hope for you it's just another website glitch.  :-\
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

TeslaModelX

Sitat fra: Daniel80 på søndag 22. oktober 2017, klokken 21:57
Står på Tesla kontoen min at bilen min er klar til utlevering nå... i TROMSØ!  Jeg bor og har bestillt bil i Bergen  :-1-:

Jeg bor i Tromsø, så jeg kan ta den ;)

AirCanada

Sitat fra: oysts på søndag 22. oktober 2017, klokken 21:18
Sitat fra: AirCanada på søndag 22. oktober 2017, klokken 19:59
Skal ha utlevering i Ålesund.

Har status;
"Din Tesla har ankommet havnen i Europa. Din Tesla vil snart være i transitt til leveringsstedet".

Sånn har statusen vært siden før forrige helg (sånn ca.).

Og du bekreftet hvilken dato?

3.august
TMS 75D (levering oktober 2017)

Jonce

Da har tarago forlatt Baltimore. Spent på om bilen er på den og om statusen endrer seg snart

Sent fra min VKY-L29 via Tapatalk


Red_Harvest

Arabian Breeze nærmer seg med min bil :) Posisjon er fra ca 10 min siden.

Sent from my Moto G (4) using Tapatalk


geear

Sitat fra: Jonce på mandag 23. oktober 2017, klokken 00:18
Da har tarago forlatt Baltimore. Spent på om bilen er på den og om statusen endrer seg snart

Sent fra min VKY-L29 via Tapatalk
Pleier statusen endre seg i det den går på båt eller senere? Når?

CaZpaH

Sitat fra: gr på mandag 23. oktober 2017, klokken 07:06
Pleier statusen endre seg i det den går på båt eller senere? Når?

Har forstått det slik at det varierer. Har lest om alt fra rett etter avgang til flere dager etter avgang. Så tror ikke det er noe fasitsvar her.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

TeslaModelX

Sitat fra: CaZpaH på mandag 23. oktober 2017, klokken 07:24
Sitat fra: gr på mandag 23. oktober 2017, klokken 07:06
Pleier statusen endre seg i det den går på båt eller senere? Når?

Har forstått det slik at det varierer. Har lest om alt fra rett etter avgang til flere dager etter avgang. Så tror ikke det er noe fasitsvar her.

Håper ikke det, for min status har ikke endret seg. Så da finnes det fortsatt håp.
Men med tanke på at DS anslo levering i midten av November, må min bilen være med denne båten siden det er en god stund til neste skal over dammen.

BrandNew

Samme her, både status og oppgitt levering.  Men har forstått det slik at inventory biler ikke kommer opp på søk før de lastes om i Zeebrugge. Klarer liksom ikke å la være å søke heller...må ha det, bare må ha det!!


Sent from my iPhone using Tapatalk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA