Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering oktober - november 2017

Startet av Tuten, tirsdag 01. august 2017, klokken 15:54

« forrige - neste »

Jeronan

Sitat fra: kraez på mandag 16. oktober 2017, klokken 09:34
Jeg registrerte opprinnelig en bestilling på X75 fredag 29.september, men hoppet over på en X100 inventory fra lasset med 450 biler når rentekampanjen ble utvidet til 100 batteri uken etter. Fikk reservert og bekreftet bestillingen torsdag 5.oktober og fikk beskjed om at bilen var på en båt over atlanteren. Onsdag 11.okt opplyste selger at bilen var ankommet Belgia, men først i dag dukker den opp hos UECC som ZEEBRUGGE TERMINAL RECEIVED 16.10.2017

Oh-Joy !!!

Bor i Bergen, men om det tar to ekstra uker å få bilen levert her vs Drammen vurderer jeg sterkt å dra over fjellet for å hente den. Er det noen som har erfaringer med dette?

I just talked with Drammen Delivery (nice helpful lady) and our inventory Model S is arriving this week in Zeebrugge as well :)
So I guess it's on the same ship, just that it takes a couple days to offload 5000+ cars, as we don't have a hit yet on the EUCC tracing.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Tai

Hmmm, liten endring på mytesla.

Det har stått ankommet tilburg fabrikken for sluttmontering lenge, men nå står det ankommet havn i Europa. Noen med erfaring som kan synse litt om tidsperspektivet frem til levering? Eller er dette kun enda mer rot i Mytesla?

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Jeronan

Sitat fra: Tai på mandag 16. oktober 2017, klokken 11:39
Hmmm, liten endring på mytesla.

Det har stått ankommet tilburg fabrikken for sluttmontering lenge, men nå står det ankommet havn i Europa. Noen med erfaring som kan synse litt om tidsperspektivet frem til levering? Eller er dette kun enda mer rot i Mytesla?

Tai

The Tilburg status is a bug in MyTesla, since Norwegian cars don't go via Tilburg and only through Zeebrugge.
So your latest status seems to be more correct, since the Atlantic transport ship just arrived at Zeebrugge this weekend.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

CaZpaH

Sitat fra: Jeronan på mandag 16. oktober 2017, klokken 11:48
Sitat fra: Tai på mandag 16. oktober 2017, klokken 11:39
Hmmm, liten endring på mytesla.

Det har stått ankommet tilburg fabrikken for sluttmontering lenge, men nå står det ankommet havn i Europa. Noen med erfaring som kan synse litt om tidsperspektivet frem til levering? Eller er dette kun enda mer rot i Mytesla?

Tai

The Tilburg status is a bug in MyTesla, since Norwegian cars don't go via Tilburg and only through Zeebrugge.
So your latest status seems to be more correct, since the Atlantic transport ship just arrived at Zeebrugge this weekend.

Min har hatt denne statusen en måned nå. Og enda ikke fått noen 14-dagers intervall på mytesla. Så håper på at min bil går på Tarago når den går fra Baltimore 22. oktober (neste derfra igjen blir Tijuca den 8. november).

Har forstått det slik at når bilen går på båt så får man oppdatert 14-dagers intervall på mytesla.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

M@rtin

#559
Sitat fra: CaZpaH på mandag 16. oktober 2017, klokken 13:50

Har forstått det slik at når bilen går på båt så får man oppdatert 14-dagers intervall på mytesla.

Eller at bilen ennå står på kaia og er blitt booket inn på et skip som skal gå? Har selv fortsatt (evigvarende) Tilburg-status, fikk 14 dagers intervall den 11.10. og håper på Tarago, jeg også ...

Martin
2024 Polestar 2 LRDM PP, †2021 Mercedes EQC, †2019 Tesla M3LR, †2017 Tesla MS75, †2016 Mercedes B250e, †2016 VW E-Up, †2015 Mitsubishi Miev

Jonce

Min har hatt tillburg statusen i halvannen mnd nå. Fortsatt ikke noe 14 dagers estimat. Tror og håper den skal på tarago...

Sent fra min VKY-L29 via Tapatalk


geear

Noen som har peiling på hvor lang tid det normalt tar fra ferdigprodusert til bilen står på kaien klar for båt?

Får håpe alle som er klar får bli med Tarago og at det ikke blir stående igjen noe. De to ukene kan bli dyre.

M@rtin

Sitat fra: gr på mandag 16. oktober 2017, klokken 14:50

Får håpe alle som er klar får bli med Tarago og at det ikke blir stående igjen noe.

Jepp, gitt at alle biler går via Baltimore, betyr det å gå glipp av Tarago at neste avreise igjen først dukker opp den 8. november med ankomst i Zeebrugge den 20. november. Desemberlevering mao.

Martin
2024 Polestar 2 LRDM PP, †2021 Mercedes EQC, †2019 Tesla M3LR, †2017 Tesla MS75, †2016 Mercedes B250e, †2016 VW E-Up, †2015 Mitsubishi Miev

TMS2017

Ikke lett å finne et mønster. Min bil fikk to ukers intervall 24.10 - 07.11 når Tønsberg gikk fra kai i Baltimore. Ingenting skjedde, skuffende nok, når Tønsberg ankom Zeebrugge. I dag fikk jeg endret i MyTesla til Din Tesla er ankommet havnen i Europa samtidig som Tønsberg la til i Bremerhaven. Ikke treff i UECC. Uansett så nærmer det seg vel...
Bekreftet 8 aug.

Øggen

DRAMMEN   VESSEL DISCHARGED   16.10.2017 17:00

Samtidig leveringstid forskjøvet bakover til 27.10-03.11

P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Tai

Det eneste vi vet med sikkerhet er at bilen kommer når den kommer.... ;D

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

AirCanada

Fattig trøst...

PS: Min bil har akkurat ankommet til Europa...
TMS 75D (levering oktober 2017)

ilLegaL

#567
Sitat fra: ilLegaL på tirsdag 03. oktober 2017, klokken 09:39
Sitat fra: ilLegaL på mandag 02. oktober 2017, klokken 21:09
Jeg har bestilt en midnight silver S75D, standard seter, premium pakke, autopilot, 21" og soltak med VIN 2186xx, bekreftet 25. august.

MyTesla sa fra 26/28. august:
Din Tesla er for øyeblikket i produksjon.

Beregnet leveringstid: November - tidlig desember

I dag har den fått endret levering:

Beregnet leveringstid: Sent i oktober - November

MyTesla sier fortsatt
Din Tesla er for øyeblikket i produksjon.

:D :D

Oppdatert igjen i løpet av natten:
Beregnet leveringstid: Sent i oktober - November

MyTesla
Din Tesla har blitt bygget og er i transitt fra Fremont-fabrikken vår til havnen i USA.

Min har fortsatt samme status etter sist endring for nesten 2 uker siden:
Din Tesla har blitt bygget og er i transitt fra Fremont-fabrikken vår til havnen i USA.
Fortsatt:
Beregnet leveringstid: Sent i oktober - November

Ingen treff på Uecc  :(
Får håpe den kommer med neste båt, 22. oktober.

oleredv

Sitat fra: ilLegaL på mandag 16. oktober 2017, klokken 22:28
Min har fortsatt samme status etter sist endring for nesten 2 uker siden:
Din Tesla har blitt bygget og er i transitt fra Fremont-fabrikken vår til havnen i USA.
Fortsatt:
Beregnet leveringstid: Sent i oktober - November

Ingen treff på Uecc  :(
Får håpe den kommer med neste båt, 22. oktober.

Sitat fra: ilLegaL på tirsdag 03. oktober 2017, klokken 09:39
Sitat fra: ilLegaL på mandag 02. oktober 2017, klokken 21:09
Jeg har bestilt en midnight silver S75D, standard seter, premium pakke, autopilot, 21" og soltak med VIN 2186xx, bekreftet 25. august.

MyTesla sa fra 26/28. august:
Din Tesla er for øyeblikket i produksjon.

Beregnet leveringstid: November - tidlig desember

I dag har den fått endret levering:

Beregnet leveringstid: Sent i oktober - November

MyTesla sier fortsatt
Din Tesla er for øyeblikket i produksjon.

:D :D

Oppdatert igjen i løpet av natten:
Beregnet leveringstid: Sent i oktober - November

MyTesla
Din Tesla har blitt bygget og er i transitt fra Fremont-fabrikken vår til havnen i USA.
Min var ferdigbygd 25.08 og det er ingenting som tyder på at den er på vei til Europa endå i følge MyTesla. Har bedt om update frå DS for ei knapp veke sidan utan svar endå. Bytta referral med ein som bestillte samme dag som meg og han har hatt sin bil i snart tre veker...
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

smurf

Sitat fra: ilLegaL på mandag 16. oktober 2017, klokken 22:28
Min har fortsatt samme status etter sist endring for nesten 2 uker siden:
Din Tesla har blitt bygget og er i transitt fra Fremont-fabrikken vår til havnen i USA.
Fortsatt:
Beregnet leveringstid: Sent i oktober - November

Ingen treff på Uecc  :(
Får håpe den kommer med neste båt, 22. oktober.

Sitat fra: ilLegaL på tirsdag 03. oktober 2017, klokken 09:39
Sitat fra: ilLegaL på mandag 02. oktober 2017, klokken 21:09
Jeg har bestilt en midnight silver S75D, standard seter, premium pakke, autopilot, 21" og soltak med VIN 2186xx, bekreftet 25. august.

MyTesla sa fra 26/28. august:
Din Tesla er for øyeblikket i produksjon.

Beregnet leveringstid: November - tidlig desember

I dag har den fått endret levering:

Beregnet leveringstid: Sent i oktober - November

MyTesla sier fortsatt
Din Tesla er for øyeblikket i produksjon.

:D :D

Oppdatert igjen i løpet av natten:
Beregnet leveringstid: Sent i oktober - November

MyTesla
Din Tesla har blitt bygget og er i transitt fra Fremont-fabrikken vår til havnen i USA.

Samme her. Når bekreftet du?
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA