Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering oktober - november 2017

Startet av Tuten, tirsdag 01. august 2017, klokken 15:54

« forrige - neste »

Red_Harvest

Ringte DS i sted. 7 sekunder ventetid. Fikk svar med en gang.

Sent from my Moto G (4) using Tapatalk


kaaos

Sitat fra: Red_Harvest på mandag 09. oktober 2017, klokken 09:46
Ringte DS i sted. 7 sekunder ventetid. Fikk svar med en gang.

Sent from my Moto G (4) using Tapatalk

Og svaret var ?
BMW i3 2015
Golf GTE 2016 (nå på finn)
Tesla Model X 100D (sent oktober 2017)
Tesla Modell 3 i bestilling

steam

Sitat fra: kaaos på mandag 09. oktober 2017, klokken 10:48
Sitat fra: Red_Harvest på mandag 09. oktober 2017, klokken 09:46
Ringte DS i sted. 7 sekunder ventetid. Fikk svar med en gang.

Sent from my Moto G (4) using Tapatalk

Og svaret var ?

Omg ja, hva var svaret?
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

Red_Harvest

Haha. Jeg snakket med de om noe helt annet. Så ikke innlegget før etter at jeg hadde lagt på :)

Poenget mitt var at jeg raskt fikk svar.

Ellers anbefaler jeg at folk chillern litt. Folk flest får en telefon ca 1 uke før levering av bil, slik at man får fikset forsikring osv.

Sent from my Moto G (4) using Tapatalk


steam

Sitat fra: Red_Harvest på mandag 09. oktober 2017, klokken 11:51
Haha. Jeg snakket med de om noe helt annet. Så ikke innlegget før etter at jeg hadde lagt på :)

Poenget mitt var at jeg raskt fikk svar.

Ellers anbefaler jeg at folk chillern litt. Folk flest får en telefon ca 1 uke før levering av bil, slik at man får fikset forsikring osv.

Sent from my Moto G (4) using Tapatalk

Neitakk, jeg vil gjerne stresse litt over dette. Vil ha bil før planlagt road trip. ;)

I tillegg har jeg aldri hatt bil før, så det er litt ekstra spennende.
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

TeslaModelX

Ringte også DS.
Min bil var fortsatt på en kai i USA og ruster ned :)

steam

#486
Da har jeg snakket med Delivery.

Det jeg fikk bekreftet var:
Bilen min er på båt fra Baltimore.
Bilen min er registrert at den skal gå av båt i Zeebrugge, Belgia.
Bilen min har forventet levering helt i slutten av Oktober.

Informasjon jeg fikk som ikke var bekreftet var:
Bilen min er forventet å gå i havn i Drammen den 17.10
Alle biler får tilbud om første ledige hentedato og tid.

Annen informasjon:
Delivery vet IKKE hvilken båt noen biler befinner seg på fra USA til Belgia
Delivery vet IKKE hvilken båt biler kommer til å ta fra Belgia til Drammen
Delivery vil ikke kunne gjøre noe annet enn å synse før bilen ruller av båt i Drammen

Forøvrig en meget hyggelig fyr hos Delivery som hjalp meg i dag.

Når det gjelder leveranse av biler vil jeg derfor tro at bilene må ta en av disse båtene fra Zeebrugge til Drammen:
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

fulvik

Ser Tønsberg har ETA Zeebrugge 14. oktober, da vil vel vi som (antageligvis) har biler på henne få bilene våre til Norge med Arabian Breeze som går fra Belgia 19. oktober. Kanskje, muligens, forutsatt alt går bra etc etc.

Jeg hadde virkelig ikke trodd at ventingen skulle bli så tøff! Hadde vel gjerne blitt mindre stressmage av å velge en bil fra inventory..
Tesla S75D - Bestilt, levering Oktober/November
Nissan Leaf 2017

M@rtin

Tok også kontakt med Delivery. Som forventet står bilen på kaia i Baltimore. Ut fra hva Delivery-mannen kunne se, er det mest sannsynlig at bilen kommer meg i hendene fra midten av november til og med begynnelsen av desember. Jeg bekreftet 11.8. og på MyTesla står det fortsatt levering oktober - tidlig november. Det må ha hopet seg opp med biler nå.

Martin
2024 Polestar 2 LRDM PP, †2021 Mercedes EQC, †2019 Tesla M3LR, †2017 Tesla MS75, †2016 Mercedes B250e, †2016 VW E-Up, †2015 Mitsubishi Miev

steam

Sitat fra: fulvik på mandag 09. oktober 2017, klokken 13:41
Ser Tønsberg har ETA Zeebrugge 14. oktober, da vil vel vi som (antageligvis) har biler på henne få bilene våre til Norge med Arabian Breeze som går fra Belgia 19. oktober. Kanskje, muligens, forutsatt alt går bra etc etc.

Jeg hadde virkelig ikke trodd at ventingen skulle bli så tøff! Hadde vel gjerne blitt mindre stressmage av å velge en bil fra inventory..

Hadde det ikke vært for at jeg kjøpte med oppgradert ytelse og nye seter så hadde jeg lett etter en inventory jeg også.
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

Tai

På mytesla har jeg fått dato mellom 29 oktober og 12 november. Er det noe som helst grunn til å stole på denne informasjonen?

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

fulvik

Sitat fra: Tai på mandag 09. oktober 2017, klokken 14:22
På mytesla har jeg fått dato mellom 29 oktober og 12 november. Er det noe som helst grunn til å stole på denne informasjonen?

Tai

Den statusen fikk jeg samtidig som jeg fikk svar fra Delivery om at bilen var på båt på vei over dammen, da antar jeg din er det og.
Tesla S75D - Bestilt, levering Oktober/November
Nissan Leaf 2017

Jonce

ringte delivery nå og fikk beskjed at min sto på kaia i baltimore, men mest sannsynlig kom på båt snart da den skulle være leveringsklar i begynnelsen av november.. hvor mye man kan stole på det er usikkert men nærmer seg hvertfall

M@rtin

@Jonce. Når bekreftet du bestillingen?

Martin
2024 Polestar 2 LRDM PP, †2021 Mercedes EQC, †2019 Tesla M3LR, †2017 Tesla MS75, †2016 Mercedes B250e, †2016 VW E-Up, †2015 Mitsubishi Miev

Leafy

Sitat fra: thomala på søndag 08. oktober 2017, klokken 10:27
Sitat fra: steam på søndag 08. oktober 2017, klokken 10:22
Sitat fra: thomala på søndag 08. oktober 2017, klokken 10:20
Sitat fra: steam på søndag 08. oktober 2017, klokken 10:03
Sitat fra: ModelS på søndag 08. oktober 2017, klokken 09:55
Jeg ser ikke min hos UECC, så da var den sikkert ikke med Tamesis? :(

Eller så betyr det at Tamesis tar med seg bilene tilbake til Zeebrugge.

Ingen av oss som trodde på Tamesis har fått treff hos UECC tror jeg. (Gjelder til nå: ModelS, mthoring, steam)

Det tok 6 dager fra båten ankom før min som var med Don Carlos dukket opp på UECC sporingen med ankomstregistrering.

Det er nyttig informasjon!

Dog, vi hadde nok håpet at vi skulle klare å bli med båten som går fra Bremerhaven til Drammen i morgen   :'(

Hvor lang tid tok det før din var på båt på vei til Norge?

Første båt etter at min ankom gikk i går, og min ser ikke ut til å være med der. Da forutsetter jeg at det ikke er noe forsinkelse på den registreringen.

Min kom inn med Don Carlos, ble registrert hos UECC den 5. oktober og er nå på Arabian Breeze med ETA Drammen den 11. oktober. Fikk telefonsamtale fra Delivery i dag for å få på plass forsikring og evt. vinterdekk (som jeg ikke skulle ha). Utlevering slutten av denne uken eller tidlig neste uke.

Tesla Model Y Performance m/EAP. Mottatt 12.22
Tesla Model 3 Long Range MIC. Mottatt 09.21
Tesla Model X 100D 7-seter m/alt. Mottatt 23.05.19 - Solgt!
Audi e-tron Limited Typhoon Grey. Mottatt 18.03.19 - Solgt!
Tesla Model S 75D m/alt. Mottatt 16.10.17 - Solgt!
Tesla Model X 90D 7-seter m/alt. Mottatt 10.10.16 - Solgt!
VW e-Golf m/VP og alt utstyr. Mottatt 28.05.15 - Solgt!
Nissan Leaf m/solcelle. Mottatt 15.11.11 - Solgt!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA