Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering oktober - november 2017

Startet av Tuten, tirsdag 01. august 2017, klokken 15:54

« forrige - neste »

steam

Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil


steam

Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

Daniel80

#453
Da har leveringstiden min endret seg igjen.. Når jeg bestillte var den september-tidlig oktober, så ble den oktober-tidlig november, og i dag ble den endret til november-tidlig desember  >:(  Begynner og bli drittlei. Spesielt siden jeg bestillte ny S75D 22.06.17, og på grunn av krøll hos tesla måtte jeg rebestille og bekreftet på ny 03.08.17. Vurderer å gå til forbrukerrådet for å kreve kompensasjon hvis jeg ikke får bil før i desember, for ved bestilling var beskjeden sent september.
Model 3 LR AWD Boost, H&R senk, 9,5x20 ET30 245/35-20 square,

CaZpaH

Sitat fra: Daniel80 på lørdag 07. oktober 2017, klokken 18:14
Da har leveringstiden min endret seg igjen.. Når jeg bestillte var den september-tidlig oktober, så ble den oktober-tidlig november, og i dag ble den endret til november-tidlig desember  >:(  Begynner og bli drittlei. Spesielt siden jeg bestillte ny S75D 22.06.17, og på grunn av krøll hos tesla måtte jeg rebestille og bekreftet på ny 03.08.17. Vurderer å gå til forbrukerrådet for å kreve kompensasjon hvis jeg ikke får bil før i desember, for ved bestilling var beskjeden sent september.

Lider du noe økonomisk tap pga. forsinkelsen? (det er eneste som erstattes ved for sen levering av bil, og det må dokumenteres). Hvis det bare er av irritasjon og at du ikke går i noe tap så er det ingenting å kreve dessverre.

https://osloadvokatene.no/kontrakt/avtaler/avtale-forsinket-levering/
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

Daniel80

Sitat fra: CaZpaH på lørdag 07. oktober 2017, klokken 18:27
Sitat fra: Daniel80 på lørdag 07. oktober 2017, klokken 18:14
Da har leveringstiden min endret seg igjen.. Når jeg bestillte var den september-tidlig oktober, så ble den oktober-tidlig november, og i dag ble den endret til november-tidlig desember  >:(  Begynner og bli drittlei. Spesielt siden jeg bestillte ny S75D 22.06.17, og på grunn av krøll hos tesla måtte jeg rebestille og bekreftet på ny 03.08.17. Vurderer å gå til forbrukerrådet for å kreve kompensasjon hvis jeg ikke får bil før i desember, for ved bestilling var beskjeden sent september.

Lider du noe økonomisk tap pga. forsinkelsen? (det er eneste som erstattes ved for sen levering av bil, og det må dokumenteres). Hvis det bare er av irritasjon og at du ikke går i noe tap så er det ingenting å kreve dessverre.

https://osloadvokatene.no/kontrakt/avtaler/avtale-forsinket-levering/

Gjør jo det. Må kjøpe "ventebil", betale soneparkering, bompenger, drivstoff +++ Blir fort mye penger
Model 3 LR AWD Boost, H&R senk, 9,5x20 ET30 245/35-20 square,

CaZpaH

Lykke til med det kravet :-p Tror ikke du får noe ut av det.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

AirCanada

Sitat fra: nix på lørdag 07. oktober 2017, klokken 20:02
Er flere som får logistikkproblemer når leveransen tydeligvis ikke skjer som lovet.
Høres kjent ut ja..
TMS 75D (levering oktober 2017)

Øggen

Solgte S'n litt tidlig, og farta rundt i El Smart'n te kona. Det som eineste bil i familien for tia e problematisk av og til
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

oleredv

Sitat fra: Øggen på lørdag 07. oktober 2017, klokken 22:32
Solgte S'n litt tidlig, og farta rundt i El Smart'n te kona. Det som eineste bil i familien for tia e problematisk av og til
Ikkje klag! Solgte også Sen for tidleg og har 0 bilar for tida og mistenker at den nye Sen fremdeles er i USA
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

Red_Harvest

Jeg har leid ukentlig via Nabobil.no. Helt grei løsning mens man venter :)

Sent from my Moto G (4) using Tapatalk


Jeronan

#461
Sitat fra: Daniel80 på lørdag 07. oktober 2017, klokken 18:14
Da har leveringstiden min endret seg igjen.. Når jeg bestillte var den september-tidlig oktober, så ble den oktober-tidlig november, og i dag ble den endret til november-tidlig desember  >:(  Begynner og bli drittlei. Spesielt siden jeg bestillte ny S75D 22.06.17, og på grunn av krøll hos tesla måtte jeg rebestille og bekreftet på ny 03.08.17. Vurderer å gå til forbrukerrådet for å kreve kompensasjon hvis jeg ikke får bil før i desember, for ved bestilling var beskjeden sent september.

It can always be worse though.

- New e-Golf > 10 months delivery time
- Hyundai Ioniq > 12 months delivery time
- Opel Ampera-E > 18+ months delivery time (if ever)
- New 2018 Leaf > April next year earliest

..then that extra month on the Tesla Model S isn't that bad after all. It sucks ofcourse, but as you can see it can be much worse.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

thomala

Noen som fikk første treff hos UECC 5/10 (kom med Don Carlos) som nå ser at bilen er på vei til Drammen?

TeslaModelX

Jeg ser ikke min hos UECC, så da var den sikkert ikke med Tamesis? :(

steam

Sitat fra: ModelS på søndag 08. oktober 2017, klokken 09:55
Jeg ser ikke min hos UECC, så da var den sikkert ikke med Tamesis? :(

Eller så betyr det at Tamesis tar med seg bilene tilbake til Zeebrugge.

Ingen av oss som trodde på Tamesis har fått treff hos UECC tror jeg. (Gjelder til nå: ModelS, mthoring, steam)
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA