Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering oktober - november 2017

Startet av Tuten, tirsdag 01. august 2017, klokken 15:54

« forrige - neste »

TeslaModelX

Sitat fra: Teslianer på fredag 06. oktober 2017, klokken 15:45
Sitat fra: ModelS på fredag 06. oktober 2017, klokken 15:33
Sitat fra: Teslianer på fredag 06. oktober 2017, klokken 15:29
Basert på at de fleste her inne har fått endret til 14-dagers intervall for levering, og at det er det sikre tegnet på at bilen er på båt frykter jeg det verste... Noen som kan blidgjøre meg på en fredag med å fortelle at de har fått en hyggelig tlf fra DS uten statusendringer på leveringstidspunkt?

Det mest provoserende er at DS ikke har fletta peiling på leveringstider, og forsøker å "sukre pillen" for at jeg skal glede meg til snarlig levering. Det eneste som skjer er gjentagende skuffelser, og irritasjon fra min side.

Er sikkert ikke noe trøst, men jeg har også fortsatt "Beregnet leveringstid: Sent i oktober - November". Er ikke sikkert dette oppdateres samtidig for alle. Jeg er ganske overbevist om at bilen er på Tamesis.


Håper du har rett, og at min tilfeldigvis er på samme båt. Hva overbeviser deg om at bilen er på Tamesis?

Fordi min bil plutselig fikk status om at den var på vei til Europa, en dag etter endret det seg til at bilen hadde ankommet Tilburg-fabrikken. Men, nå skal det nevnes at jeg er ganske dum siden jeg alltid tror det beste om folk, og alltid håper på det beste ;)

Teslianer

Sitat fra: ModelS på fredag 06. oktober 2017, klokken 15:52
Sitat fra: Teslianer på fredag 06. oktober 2017, klokken 15:45
Sitat fra: ModelS på fredag 06. oktober 2017, klokken 15:33
Sitat fra: Teslianer på fredag 06. oktober 2017, klokken 15:29
Basert på at de fleste her inne har fått endret til 14-dagers intervall for levering, og at det er det sikre tegnet på at bilen er på båt frykter jeg det verste... Noen som kan blidgjøre meg på en fredag med å fortelle at de har fått en hyggelig tlf fra DS uten statusendringer på leveringstidspunkt?

Det mest provoserende er at DS ikke har fletta peiling på leveringstider, og forsøker å "sukre pillen" for at jeg skal glede meg til snarlig levering. Det eneste som skjer er gjentagende skuffelser, og irritasjon fra min side.

Er sikkert ikke noe trøst, men jeg har også fortsatt "Beregnet leveringstid: Sent i oktober - November". Er ikke sikkert dette oppdateres samtidig for alle. Jeg er ganske overbevist om at bilen er på Tamesis.


Håper du har rett, og at min tilfeldigvis er på samme båt. Hva overbeviser deg om at bilen er på Tamesis?

Fordi min bil plutselig fikk status om at den var på vei til Europa, en dag etter endret det seg til at bilen hadde ankommet Tilburg-fabrikken. Men, nå skal det nevnes at jeg er ganske dum siden jeg alltid tror det beste om folk, og alltid håper på det beste ;)

Jeg hadde samme "reise" for en snau måned siden. Derfor jeg ringte DS da det åpenbart tar mer enn en dag å shippe en bil til Europa. Med samme teori som deg trodde jeg da på Don Carlos, da statusutviklingen kunne tyde på at den var ombord der.

Krysser fingre for at vi begge trekker vinnerloddet denne gangen, da tålmodigheten begynner å renne ut >:(
#leveringslotto
Model S 75D:
Bekreftet 24.07.17
Midnight Silver, svart skinn, karbon, soltak, 19"
VIN212XXX
Levering: 14. - 28. november

AirCanada

Sitat fra: Red_Harvest på fredag 06. oktober 2017, klokken 14:08
Min X75D ble bekreftet 26/7. (Specs er "alt" utenom FSD)

Har hatt Oktober -> November som levering, men nå er dette blitt endret til Oct 29. -> Nov 12. Utlevering Brummundal. Får ikke treff på UECC.

Samme oppdatert status her i dag. Utlevering Ålesund.
TMS 75D (levering oktober 2017)

steam

Sitat fra: nix på fredag 06. oktober 2017, klokken 18:57
Ingen oppdatert status her, så jeg håper min bil er på Tamesis eller Tønsberg...

Hvis du ikke har oppdatert leveringsvindu så tror jeg dessverre det skal holde hardt.
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

bergie

Vår ble oppdatert i dag: Beregnet leveringstid: October 24, 2017 - November 7, 2017
Tesla Model X 75D - Levert 3 Nov 2017

mthoring

Sitat fra: bergie på fredag 06. oktober 2017, klokken 23:37
Vår ble oppdatert i dag: Beregnet leveringstid: October 24, 2017 - November 7, 2017

På Tønsberg da, mest sannsynlig? Vår er på Tamesis og har beregnet utlevering i Brumunddal 21/10 - 2/11.

Nå ankommer Tamesis Bremerhaven øyeblikkelig, blir spennende å se om status endres i løpet av de neste dagene.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

steam

Sitat fra: mthoring på lørdag 07. oktober 2017, klokken 07:18
Sitat fra: bergie på fredag 06. oktober 2017, klokken 23:37
Vår ble oppdatert i dag: Beregnet leveringstid: October 24, 2017 - November 7, 2017

På Tønsberg da, mest sannsynlig? Vår er på Tamesis og har beregnet utlevering i Brumunddal 21/10 - 2/11.

Nå ankommer Tamesis Bremerhaven øyeblikkelig, blir spennende å se om status endres i løpet av de neste dagene.

Første båt fra Bremerhaven til Drammen går 12:15 i dag, men det skal vel litt til at bilene våre blir med der
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

Øggen

Nei fanden. E i "samme båt", så her meina ej det må prioriteringer til.
Da får båten vente til bilane våre e ombord
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

TeslaModelX

Får dere opp bilen dersom dere søker etter den på Cargo ID?

steam

Sitat fra: ModelS på lørdag 07. oktober 2017, klokken 09:18
Får dere opp bilen dersom dere søker etter den på Cargo ID?

Ikke ennå, men er vel fortsatt en snau halvtime til den [Tamesis] går i havn?
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

TeslaModelX

Sitat fra: steam på lørdag 07. oktober 2017, klokken 09:26
Sitat fra: ModelS på lørdag 07. oktober 2017, klokken 09:18
Får dere opp bilen dersom dere søker etter den på Cargo ID?

Ikke ennå, men er vel fortsatt en snau halvtime til den [Tamesis] går i havn?

Ja, er en liten stund igjen. Men blir bilene søkbar når de er kommet i land? :)

steam

#446
Sitat fra: ModelS på lørdag 07. oktober 2017, klokken 09:33
Sitat fra: steam på lørdag 07. oktober 2017, klokken 09:26
Sitat fra: ModelS på lørdag 07. oktober 2017, klokken 09:18
Får dere opp bilen dersom dere søker etter den på Cargo ID?

Ikke ennå, men er vel fortsatt en snau halvtime til den [Tamesis] går i havn?

Ja, er en liten stund igjen. Men blir bilene søkbar når de er kommet i land? :)

De blir søkbare når de registreres hos UECC. Når det er vet ingen.
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

Øggen

#447
Tamesis dock'a 11.49.

Nokken så får treff på UECC?

Ikkje ej
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

thomala

Min kom med Don Carlos 29/9 og fikk ikke treff hos UECC før 5/10. Venter nå spent på om den blir lastet på Arabian Breeze som legger fra kai mot Drammen i dag.

TeslaModelX


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA