Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering oktober - november 2017

Startet av Tuten, tirsdag 01. august 2017, klokken 15:54

« forrige - neste »

M.Baguette

#420
Hi forum,

New member here, I do not speak Norwegian unfortunately, and Google translate is my best friend to read through this forum.

My X100D ordered on 13 August would appear to be on its way to ZEE on TOENSBERG as the status just changed a few minutes ago to the following:

Beregnet leveringstid: October 24, 2017 - November 7, 2017

Pick up in Drammen.

El Bilist

#421
Sitat fra: M.Baguette på fredag 06. oktober 2017, klokken 10:56
My X100D ordered on 13 August would appear to be on its way to ZEE on TOENSBERG as the status just changed a few minutes ago to the following:

Beregnet leveringstid: October 24, 2017 - November 7, 2017

Pick up in Drammen.

:+1: Jeg har også fått endret status nå til det samme, oct 24 - nov 7 og antar det må bety at bilene våre er på Tønsberg ja. Har også utlevering i Drammen.

Men skal godt gjøres å få overlevering ila. oktober fordi når jeg ser på rutene til uecc er timingen dårlig.
http://uecc.com/pdfschedule/schedule.pdf
Første båten deres ut fra zeebrugge etter 14.10 (når Tønsberg skal ankomme) er Arabian breeze over en uke etter, søndag 22.10, så det tidligste bilene derfra kan være i Drammen er torsdag 26.10. Og etter dette er det jo frakt fra havnen, klargjøring, papirarbeide osv.
Nå vil jo sikkert den biten gå en del raskere i tiden etter kvartalsslutt når det er langt færre biler og trykk, så kanskje en liten mulighet siste helgen denne måneden?
Leaf 2014 mod.
Model S 75D 2017 mod.
Model 3 - reservert
Leaf 2013 mod.  - solgt

M.Baguette

Sitat fra: El Bilist på fredag 06. oktober 2017, klokken 11:31

http://uecc.com/pdfschedule/schedule.pdf
Første båten deres ut fra zeebrugge etter 14.10 (når Tønsberg skal ankomme) er Arabian breeze over en uke etter, søndag 22.10, så det tidligste bilene derfra kan være i Drammen er torsdag 26.10. Og etter dette er det jo frakt fra havnen, klargjøring, papirarbeide osv.
Nå vil jo sikkert den biten gå en del raskere i tiden etter kvartalsslutt når det er langt færre biler og trykk, så kanskje en liten mulighet siste helgen denne måneden?

Great information this; timing could not be any worse for me as I will be out of the country at the end of Oct returning to OSL on 6th Nov :-\

Jonce

Sitat fra: El Bilist på fredag 06. oktober 2017, klokken 11:31
Sitat fra: M.Baguette på fredag 06. oktober 2017, klokken 10:56
My X100D ordered on 13 August would appear to be on its way to ZEE on TOENSBERG as the status just changed a few minutes ago to the following:

Beregnet leveringstid: October 24, 2017 - November 7, 2017

Pick up in Drammen.

:+1: Jeg har også fått endret status nå til det samme, oct 24 - nov 7 og antar det må bety at bilene våre er på Tønsberg ja. Har også utlevering i Drammen.

Men skal godt gjøres å få overlevering ila. oktober fordi når jeg ser på rutene til uecc er timingen dårlig.
http://uecc.com/pdfschedule/schedule.pdf
Første båten deres ut fra zeebrugge etter 14.10 (når Tønsberg skal ankomme) er Arabian breeze over en uke etter, søndag 22.10, så det tidligste bilene derfra kan være i Drammen er torsdag 26.10. Og etter dette er det jo frakt fra havnen, klargjøring, papirarbeide osv.
Nå vil jo sikkert den biten gå en del raskere i tiden etter kvartalsslutt når det er langt færre biler og trykk, så kanskje en liten mulighet siste helgen denne måneden?
Når var det du bekreftet bilen?

Sent fra min VKY-L29 via Tapatalk


El Bilist

Leaf 2014 mod.
Model S 75D 2017 mod.
Model 3 - reservert
Leaf 2013 mod.  - solgt

fulvik

Antar jeg på samme båt, min (S75D) ble nettopp oppdatert til October 29 - November 12. Utlevering Bergen, bekreftet 2. August. Kan si jeg er klar for å få den nå ja..
Tesla S75D - Bestilt, levering Oktober/November
Nissan Leaf 2017

alagerqv

#426
Min har også endret seg ila dagen til «October 24 - November 7». Står forøvrig fortsatt at den er i Tilburg som de foregående siste ukene.
S75D bekreftet 13 august.

Sent from my iPhone using Tapatalk

oleredv

Sitat fra: El Bilist på fredag 06. oktober 2017, klokken 12:04
Jeg bekreftet 1 august

Ingen endring her endå, bekrefta også 01.08, blir sur som ei potte om den ikkje blir med denne båten heller...
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

Red_Harvest

Min X75D ble bekreftet 26/7. (Specs er "alt" utenom FSD)

Har hatt Oktober -> November som levering, men nå er dette blitt endret til Oct 29. -> Nov 12. Utlevering Brummundal. Får ikke treff på UECC.

Teslianer

Min S75D ble bekreftet 25. juli. Trodde lenge den var på Don Carlos med ankomst Zeebrugge i slutten av september. Denne mistanken ble forsterket av DS som 19.sept kunne fortelle meg at bilen min var "på havet". Har hatt Tilburg-status siden midten av september, men da jeg kontaktet DS på nytt denne uken så kunne de fortelle meg at bilen ennå ikke var kommet til Europa. Don Carlos var åpenbart feil, og han jeg snakket med mente den burde være på plass i slutten av oktober... Ingen kan fortelle meg hvor den er, men står sikkert på en kai i USA og ruster. Jeg håper den kan være på Tamesis, men er neimen ikke sikker >:(

Jeg har hatt "Sent september - oktober" status hele veien! Flere i samme "båt"??
Model S 75D:
Bekreftet 24.07.17
Midnight Silver, svart skinn, karbon, soltak, 19"
VIN212XXX
Levering: 14. - 28. november

mthoring

Lover vel ikke så godt ift. å være på båt hvis den ikke har fått touker-estimatet enda. Men er vel kun Tesla som (burde) kan svare på det.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

oleredv

Sitat fra: Teslianer på fredag 06. oktober 2017, klokken 15:09
Min S75D ble bekreftet 25. juli. Trodde lenge den var på Don Carlos med ankomst Zeebrugge i slutten av september. Denne mistanken ble forsterket av DS som 19.sept kunne fortelle meg at bilen min var "på havet". Har hatt Tilburg-status siden midten av september, men da jeg kontaktet DS på nytt denne uken så kunne de fortelle meg at bilen ennå ikke var kommet til Europa. Don Carlos var åpenbart feil, og han jeg snakket med mente den burde være på plass i slutten av oktober... Ingen kan fortelle meg hvor den er, men står sikkert på en kai i USA og ruster. Jeg håper den kan være på Tamesis, men er neimen ikke sikker >:(

Jeg har hatt "Sent september - oktober" status hele veien! Flere i samme "båt"??

Bekrefta 01.08 og har også status "Sent september - oktober". Håpa på Don Carlos i forrige veke, så Tamesis og no er det Tønsberg som akkurat har forlatt østkysten av USA på vei mot Zeebrugge. Neste båt går 08.10 frå Baltimore....
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

Teslianer

Basert på at de fleste her inne har fått endret til 14-dagers intervall for levering, og at det er det sikre tegnet på at bilen er på båt frykter jeg det verste... Noen som kan blidgjøre meg på en fredag med å fortelle at de har fått en hyggelig tlf fra DS uten statusendringer på leveringstidspunkt?

Det mest provoserende er at DS ikke har fletta peiling på leveringstider, og forsøker å "sukre pillen" for at jeg skal glede meg til snarlig levering. Det eneste som skjer er gjentagende skuffelser, og irritasjon fra min side.

Model S 75D:
Bekreftet 24.07.17
Midnight Silver, svart skinn, karbon, soltak, 19"
VIN212XXX
Levering: 14. - 28. november

TeslaModelX

Sitat fra: Teslianer på fredag 06. oktober 2017, klokken 15:29
Basert på at de fleste her inne har fått endret til 14-dagers intervall for levering, og at det er det sikre tegnet på at bilen er på båt frykter jeg det verste... Noen som kan blidgjøre meg på en fredag med å fortelle at de har fått en hyggelig tlf fra DS uten statusendringer på leveringstidspunkt?

Det mest provoserende er at DS ikke har fletta peiling på leveringstider, og forsøker å "sukre pillen" for at jeg skal glede meg til snarlig levering. Det eneste som skjer er gjentagende skuffelser, og irritasjon fra min side.

Er sikkert ikke noe trøst, men jeg har også fortsatt "Beregnet leveringstid: Sent i oktober - November". Er ikke sikkert dette oppdateres samtidig for alle. Jeg er ganske overbevist om at bilen er på Tamesis.

Teslianer

Sitat fra: ModelS på fredag 06. oktober 2017, klokken 15:33
Sitat fra: Teslianer på fredag 06. oktober 2017, klokken 15:29
Basert på at de fleste her inne har fått endret til 14-dagers intervall for levering, og at det er det sikre tegnet på at bilen er på båt frykter jeg det verste... Noen som kan blidgjøre meg på en fredag med å fortelle at de har fått en hyggelig tlf fra DS uten statusendringer på leveringstidspunkt?

Det mest provoserende er at DS ikke har fletta peiling på leveringstider, og forsøker å "sukre pillen" for at jeg skal glede meg til snarlig levering. Det eneste som skjer er gjentagende skuffelser, og irritasjon fra min side.

Er sikkert ikke noe trøst, men jeg har også fortsatt "Beregnet leveringstid: Sent i oktober - November". Er ikke sikkert dette oppdateres samtidig for alle. Jeg er ganske overbevist om at bilen er på Tamesis.


Håper du har rett, og at min tilfeldigvis er på samme båt. Hva overbeviser deg om at bilen er på Tamesis?
Model S 75D:
Bekreftet 24.07.17
Midnight Silver, svart skinn, karbon, soltak, 19"
VIN212XXX
Levering: 14. - 28. november

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA