Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering oktober - november 2017

Startet av Tuten, tirsdag 01. august 2017, klokken 15:54

« forrige - neste »

oleredv

Sitat fra: ModelS på tirsdag 26. september 2017, klokken 12:59
Mener å ha lest at man kan tracke bilen sin ved å søke på VIN som ordrenummer på skipet? Jeg fikk ikke dette til å fungere. Noen som vet noe om det?

Tidligare kunne bilen sporast heile vegen frå USA, men no er det kun mulig når den er komt til Europa og UECC tar over siste biten av transport til Norge. Då kan du sjekke med å bruke VIN som cargo ID på denne sida: http://www.uecc.com/customer-centre/cargo-tracking/high-and-heavy/

Merk at i den siste tida har mange bilar gått til Norge utanom UECC, spesielt om du skal ha utlevering i Kristiansand, Stavanger eller Bergen. Så det er ikkje garantert at du får treff.
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

alex_s

Jeg venter på Model S som blir antagelegvis levert oktober-november.

For dere som også venter på bil og har levering i Drammen, her jeg denne informasjonen å del(se nedenfor)

Arrival Date er når skipet ankommer Drammen havn. Det er liste over alle anløp fra Zeebrugge til Drammen 4 uker fremover fra dagens dato.

Tesla Model S75 - Oktober 2017

oleredv

Sitat fra: nie på fredag 22. september 2017, klokken 08:04
Sitat fra: THE på torsdag 21. september 2017, klokken 23:09
Hentet bil i Bergen i går. Den var ferdig produsert ca. 10 august. 40 dager fra den ruller av samlebåndet i California og til den ble levert ut i butikken i Bergen må jo være bra. Antar reiseruten har vært tog til østkysten, nesten rett på båten til Europa, fraktet fra Zeebrügge til Hirtshals og direkte til Bergen. Hadde ikke ventet bil før ut i oktober basert på info fra selger da jeg bekreftet bestillingen.

Parkeringsplassen på Kokstad var full av biler som skulle klargjøres i går ettermiddag. De hadde nettopp losset to eller tre biltransporter til med biler, så det er nok mange som får bilene sine utlevert i Bergen den neste uka også. I tillegg har det et stort telt der det sto et titalls biler klare til utlevering. Det var i alle fall to andre som fikk overlevert biler samtidig som jeg var der og hentet min. Skal bli moro å se registreringsstatistikken for september.
...men min var ikke der. 
Ny båt Zeebrugge på søndag, ankomst Hirtshals tirsdag morgen og videre med Fjordline tirsdag kveld kl 2000. Fremme i Bergen onsdag kl 1300. Da har Tesla torsdag/fredag på seg til fortolling/registrering og klargjøring. Kan holde hardt men helt greit hvis det blir oktober-levering.

Ser du hadde utlevering i dag, antar at bilen ikkje kom til landet samme dag som den blei utlevert :)
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

nie

Sitat fra: oleredv på onsdag 27. september 2017, klokken 22:47
Sitat fra: nie på fredag 22. september 2017, klokken 08:04
Sitat fra: THE på torsdag 21. september 2017, klokken 23:09
Hentet bil i Bergen i går. Den var ferdig produsert ca. 10 august. 40 dager fra den ruller av samlebåndet i California og til den ble levert ut i butikken i Bergen må jo være bra. Antar reiseruten har vært tog til østkysten, nesten rett på båten til Europa, fraktet fra Zeebrügge til Hirtshals og direkte til Bergen. Hadde ikke ventet bil før ut i oktober basert på info fra selger da jeg bekreftet bestillingen.

Parkeringsplassen på Kokstad var full av biler som skulle klargjøres i går ettermiddag. De hadde nettopp losset to eller tre biltransporter til med biler, så det er nok mange som får bilene sine utlevert i Bergen den neste uka også. I tillegg har det et stort telt der det sto et titalls biler klare til utlevering. Det var i alle fall to andre som fikk overlevert biler samtidig som jeg var der og hentet min. Skal bli moro å se registreringsstatistikken for september.
...men min var ikke der. 
Ny båt Zeebrugge på søndag, ankomst Hirtshals tirsdag morgen og videre med Fjordline tirsdag kveld kl 2000. Fremme i Bergen onsdag kl 1300. Da har Tesla torsdag/fredag på seg til fortolling/registrering og klargjøring. Kan holde hardt men helt greit hvis det blir oktober-levering.

Ser du hadde utlevering i dag, antar at bilen ikkje kom til landet samme dag som den blei utlevert :)
Stemmer det

Daniel80

Min bil sto ikke på kokstad, men en helt identisk bil med høyere VIN nr hadde utlevering i går. Samme utstyr, farge, felger, interiør +++ men hadde 214xxx istedefor 213xxx som mitt VIN nr starter med. Vil ikke det si at bilen er bestillt og produsert etter min? Og er det ikke litt rart at den kommer til landet og leveres ut før min, når de er identiske?
Model 3 LR AWD Boost, H&R senk, 9,5x20 ET30 245/35-20 square,

nie

Sitat fra: Daniel80 på torsdag 28. september 2017, klokken 07:46
Min bil sto ikke på kokstad, men en helt identisk bil med høyere VIN nr hadde utlevering i går. Samme utstyr, farge, felger, interiør +++ men hadde 214xxx istedefor 213xxx som mitt VIN nr starter med. Vil ikke det si at bilen er bestillt og produsert etter min? Og er det ikke litt rart at den kommer til landet og leveres ut før min, når de er identiske?
Ikke nødvendigvis.
Min X ble registrert i går med Vin 64xxx på samme dag som en haug andre X-er med VIN 58xxx og 59xxx.
Men håpet er vel ikke ute. Tror kanskje Bergen fikk inn en ny båtlast i går hvis Bergensbilene følger samme rute som de siste ukene. Kanskje din bil var med der?

steam

For de som venter på bil med Tamesis så kan jeg fortelle at den nå er forsinket med to dager. Orginal ETA i Zeebrugge var 05.10, nå er det flyttet til 07.10. :(
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

ChrisG

Er det noen av der som ventet biler levert med Don Carlos som får treff på UECC ennå? Jeg hadde håpet min bil var med denne, men den dukker ikke opp i trackeren.

mthoring

Ikke treff hos uecc, men har fått endret leveringstid nå i dag tidlig.
Beregnet leveringstid: October 19, 2017 - November 2, 2017
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

ChrisG

Sitat fra: mthoring på fredag 29. september 2017, klokken 09:59
Ikke treff hos uecc, men har fått endret leveringstid nå i dag tidlig.
Beregnet leveringstid: October 19, 2017 - November 2, 2017

Hmm. Jeg har fremdeles oktober-tidlig noveber. Kanskje min ble med en senere båt over.

bergie

Sitat fra: ChrisG på fredag 29. september 2017, klokken 10:10
Hmm. Jeg har fremdeles oktober-tidlig noveber. Kanskje min ble med en senere båt over.
Ingen endring hos meg heller (heller ikke treff på uecc).

Hva er neste alternative båt? Tamesis som har ETA 6 oktober til Zeebrugge?
Tesla Model X 75D - Levert 3 Nov 2017

Jonce

min har også status Tillburg. Tipper også den står på havnen i usa..

thomala

Jeg har fra to ulike personer hos Delivery fått bekreftet at min bil skulle være med Don Carlos. Ikke fått treff på UECC ennå.

Øggen

Fortsatt Tilburg, men endra leveringsestimat.
Beregnet leveringstid: October 19, 2017 - November 2, 2017
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

mthoring

Sitat fra: thomala på fredag 29. september 2017, klokken 11:12
Jeg har fra to ulike personer hos Delivery fått bekreftet at min bil skulle være med Don Carlos. Ikke fått treff på UECC ennå.

Har du fått oppdatert leveringsestimat i dag?
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA