Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering oktober - november 2017

Startet av Tuten, tirsdag 01. august 2017, klokken 15:54

« forrige - neste »

oleredv

Sitat fra: ChrisG på onsdag 20. september 2017, klokken 11:42
Sitat fra: M@rtin på onsdag 20. september 2017, klokken 09:41
Fikk bekreftet dette nettopp av Delivery. Biler til Norge skal ikke innom Nederland (Tilburg) i det hele tatt. De går fra USA via Belgia til Norge. Hos meg står det "Tilburg" og det betyr ifølge Delivery  at bilen nå er på vei fra vest- til østkysten for å bli lastet ombord på et skip.

Martin


Betyr dette at status vil forandre seg på nytt når bilen blir lastet på skip i Baltimore, eller vil det stå Tilburg helt til den kommertil Europa? Jeg er i samme situasjon og har hatt Tilburg som status i snart 2 uker.

Bilen min hadde status "din bil er lastet på båt og på vei til Europa" et par dagar før siste båt gjekk frå Baltimore (Don Carlos). Når båten så gjekk frå Baltimore endra den seg til Tilburg-status. Så no følger eg litt med på MyTesla for å sjå om statusen endrar seg igjen mens denne båten er på vei over Atlanteren. Dersom den ikkje gjer det så antar eg at den er på denne. Når den kjem til Zeebrugge virkar det som dei fleste får oppdatert status med "Din Tesla har ankommet havnen i Europa. Din Tesla vil snart være i transitt til leveringsstedet."
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

kaaos

Hender det at bilen kommer fra USA til Bremenhavn og så til Drammen eller må den via Zeerburge?
Mener å ha lest at noen biler kommer direkte til Bergen, men jeg har alltid trudd at alle biler kommer Drammen havn?

Lever i håp om at den kan komme direkte til Stavanger havn.
BMW i3 2015
Golf GTE 2016 (nå på finn)
Tesla Model X 100D (sent oktober 2017)
Tesla Modell 3 i bestilling

West

Sitat fra: kaaos på torsdag 21. september 2017, klokken 17:20
Hender det at bilen kommer fra USA til Bremenhavn og så til Drammen eller må den via Zeerburge?
Mener å ha lest at noen biler kommer direkte til Bergen, men jeg har alltid trudd at alle biler kommer Drammen havn?

Lever i håp om at den kan komme direkte til Stavanger havn.

Det er endel biler som går fra Zeebrugge til Hirtshals og videre derfra til Kristiansand, Stavanger og Bergen
X75D mottatt 30.09.17.

oleredv

Sitat fra: kaaos på torsdag 21. september 2017, klokken 17:20
Hender det at bilen kommer fra USA til Bremenhavn og så til Drammen eller må den via Zeerburge?
Mener å ha lest at noen biler kommer direkte til Bergen, men jeg har alltid trudd at alle biler kommer Drammen havn?

Lever i håp om at den kan komme direkte til Stavanger havn.
Stemmer at dei fleste bilane som er levert på vestlandet i det siste har gått med Fjord Line frå Hirtshals. Då har dei blitt frakta med båt frå Zeebrugge til Hirtshals, så alle må innom Zeebrugge uavhengig av om dei skal vidare med UECC eller på andre måtar.

Sitter også og håpar på at min blir levert direkte til Bergen i stadenfor innom Drammen.
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

THE

Hentet bil i Bergen i går. Den var ferdig produsert ca. 10 august. 40 dager fra den ruller av samlebåndet i California og til den ble levert ut i butikken i Bergen må jo være bra. Antar reiseruten har vært tog til østkysten, nesten rett på båten til Europa, fraktet fra Zeebrügge til Hirtshals og direkte til Bergen. Hadde ikke ventet bil før ut i oktober basert på info fra selger da jeg bekreftet bestillingen.

Parkeringsplassen på Kokstad var full av biler som skulle klargjøres i går ettermiddag. De hadde nettopp losset to eller tre biltransporter til med biler, så det er nok mange som får bilene sine utlevert i Bergen den neste uka også. I tillegg har det et stort telt der det sto et titalls biler klare til utlevering. Det var i alle fall to andre som fikk overlevert biler samtidig som jeg var der og hentet min. Skal bli moro å se registreringsstatistikken for september.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Nasatech

Totalrekorden er allerede slått hvis man sammenligner de siste tolv måneder :) http://teslastats.no

Model S ligger langt over normalen. Model X HAF fortsatt noen biler igjen for å slå noen rekorder, men der er fordi de har så høye tall fra tidligere måneder.

nie

Sitat fra: THE på torsdag 21. september 2017, klokken 23:09
Hentet bil i Bergen i går. Den var ferdig produsert ca. 10 august. 40 dager fra den ruller av samlebåndet i California og til den ble levert ut i butikken i Bergen må jo være bra. Antar reiseruten har vært tog til østkysten, nesten rett på båten til Europa, fraktet fra Zeebrügge til Hirtshals og direkte til Bergen. Hadde ikke ventet bil før ut i oktober basert på info fra selger da jeg bekreftet bestillingen.

Parkeringsplassen på Kokstad var full av biler som skulle klargjøres i går ettermiddag. De hadde nettopp losset to eller tre biltransporter til med biler, så det er nok mange som får bilene sine utlevert i Bergen den neste uka også. I tillegg har det et stort telt der det sto et titalls biler klare til utlevering. Det var i alle fall to andre som fikk overlevert biler samtidig som jeg var der og hentet min. Skal bli moro å se registreringsstatistikken for september.
...men min var ikke der. 
Ny båt Zeebrugge på søndag, ankomst Hirtshals tirsdag morgen og videre med Fjordline tirsdag kveld kl 2000. Fremme i Bergen onsdag kl 1300. Da har Tesla torsdag/fredag på seg til fortolling/registrering og klargjøring. Kan holde hardt men helt greit hvis det blir oktober-levering.

...

Noen som har en idé om hvilken båt som kommer med biler for levering i oktober/tidlig november? :)

kaaos

Sitat fra: nix på mandag 25. september 2017, klokken 09:36
Noen som har en idé om hvilken båt som kommer med biler for levering i oktober/tidlig november? :)

Tamesis er ikke dumt å sette pengene på.
BMW i3 2015
Golf GTE 2016 (nå på finn)
Tesla Model X 100D (sent oktober 2017)
Tesla Modell 3 i bestilling

TeslaModelX

Sitat fra: kaaos på mandag 25. september 2017, klokken 12:01
Sitat fra: nix på mandag 25. september 2017, klokken 09:36
Noen som har en idé om hvilken båt som kommer med biler for levering i oktober/tidlig november? :)

Tamesis er ikke dumt å sette pengene på.

Ser det skipet har lagt til kai. Noen ideer på når det har avgang?

oleredv

Sitat fra: ModelS på mandag 25. september 2017, klokken 12:09
Sitat fra: kaaos på mandag 25. september 2017, klokken 12:01
Sitat fra: nix på mandag 25. september 2017, klokken 09:36
Noen som har en idé om hvilken båt som kommer med biler for levering i oktober/tidlig november? :)

Tamesis er ikke dumt å sette pengene på.

Ser det skipet har lagt til kai. Noen ideer på når det har avgang?
Skal gå i løpet av dagen i dag. Forventa ankomst Zeebrugge 06.10.
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

streken

Sitat fra: streken på tirsdag 19. september 2017, klokken 23:51
I går stod bilen fortsatt som "i produksjon", tidlig i ettermiddag noe à la "på vei til havnen" og nå i kveld "Din Tesla har blitt lastet på et skip og er på vei til Europa"  ;D

Da antar jeg at den skal seile fra LA, og at det bare er å fylle opp den store tanken på dieselbilen nok en gang mens jeg venter spent og utålmodig.

Siden det er lenge siden min forrige post i tråden: blå S75D med 19", kremfarget interiør og alt utstyr, unntatt ekstraseter.

Og der var den visstnok i Tilburg. Nå skjønner selv jeg at opplysningene på My Tesla er det reneste svada ;)
2024 Tesla Model Y Performance med EAP og originale 21"
2020 Triumph Street Triple RS - djevelsk moro! 

Eks:

2017 Tesla Model S 75D "Store Blå", med alt utstyr og FSD. MCU1. 148.000km. Drømmebilen, vil bli savnet 💙
2013 Nissan Leaf Acenta - solgt i 2015 etter 39307 feilfrie kilometer, de fleste med rekkeviddeangst.
2017 BMW i3 94Ah Fully charged. Kjørte 17000 glade km. Ikke feilfri (forstilling, elektronikk, ulyder, klimaanlegg)

Daniel80

Sitat fra: kaaos på mandag 25. september 2017, klokken 12:01
Sitat fra: nix på mandag 25. september 2017, klokken 09:36
Noen som har en idé om hvilken båt som kommer med biler for levering i oktober/tidlig november? :)

Tamesis er ikke dumt å sette pengene på.

Den er påvei til New York nå. Det er vel litt merkelig rute hvis den har med seg Teslaer til Norge?
Model 3 LR AWD Boost, H&R senk, 9,5x20 ET30 245/35-20 square,

oleredv

Sitat fra: Daniel80 på tirsdag 26. september 2017, klokken 12:34

Den er påvei til New York nå. Det er vel litt merkelig rute hvis den har med seg Teslaer til Norge?

New York er siste stopp før den krysser Atlanteren på veg til Zeebrugge, så det er ei heilt normal rute.
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

TeslaModelX

Mener å ha lest at man kan tracke bilen sin ved å søke på VIN som ordrenummer på skipet? Jeg fikk ikke dette til å fungere. Noen som vet noe om det?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA