Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering oktober - november 2017

Startet av Tuten, tirsdag 01. august 2017, klokken 15:54

« forrige - neste »

alagerqv

Ja, det betyr nok at den er ett sted i løypa fra status produsert til faktisk å være i Tilburg. Mest sannsynlig på  båt (eller på vei mot en).


Sent from my iPhone using Tapatalk

Somni

Min edret seg fra sent november - desember til sent oktober - november i kveld. Ferdig produsert, og lastet på skip. Passer bra med Toensberg som ligger i LA nå :)
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

e-tron 2018


kaaos

Sitat fra: kaaos på tirsdag 12. september 2017, klokken 12:18
Jeg kom omsider i kontakt med Tesla, min bil som ble bekreftet 9 august er enda på vei mellom Fabrikken og Baltimore,

Selv om det står at den er i Nederland for sluttmontering på Mytesla.

Snakket med Tesla igjen i dag. Biler er enda i transitt mellom fabrikk og Baltimore(østkysten).
BMW i3 2015
Golf GTE 2016 (nå på finn)
Tesla Model X 100D (sent oktober 2017)
Tesla Modell 3 i bestilling

Somni

Sitat fra: kaaos på mandag 18. september 2017, klokken 11:46
Sitat fra: kaaos på tirsdag 12. september 2017, klokken 12:18
Jeg kom omsider i kontakt med Tesla, min bil som ble bekreftet 9 august er enda på vei mellom Fabrikken og Baltimore,

Selv om det står at den er i Nederland for sluttmontering på Mytesla.

Snakket med Tesla igjen i dag. Biler er enda i transitt mellom fabrikk og Baltimore(østkysten).

Sist jeg bestilte gikk bilen rett fra havnen i LA. Virker som det er samme ruten nå også på meg.
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

streken

I går stod bilen fortsatt som "i produksjon", tidlig i ettermiddag noe à la "på vei til havnen" og nå i kveld "Din Tesla har blitt lastet på et skip og er på vei til Europa"  ;D

Da antar jeg at den skal seile fra LA, og at det bare er å fylle opp den store tanken på dieselbilen nok en gang mens jeg venter spent og utålmodig.

Siden det er lenge siden min forrige post i tråden: blå S75D med 19", kremfarget interiør og alt utstyr, unntatt ekstraseter.
2024 Tesla Model Y Performance med EAP og originale 21"
2020 Triumph Street Triple RS - djevelsk moro! 

Eks:

2017 Tesla Model S 75D "Store Blå", med alt utstyr og FSD. MCU1. 148.000km. Drømmebilen, vil bli savnet 💙
2013 Nissan Leaf Acenta - solgt i 2015 etter 39307 feilfrie kilometer, de fleste med rekkeviddeangst.
2017 BMW i3 94Ah Fully charged. Kjørte 17000 glade km. Ikke feilfri (forstilling, elektronikk, ulyder, klimaanlegg)

Tai

Hos meg står det fremdeles:

Din Tesla har ankommet Tilburg-fabrikken i Nederland for sluttmontering. Din Tesla vil snart være i transitt til leveringsstedet.

Dette til tross for at bilen ikke skal til Nederland. Synes det er synd at det står feil på Mytesla, jeg likte godt å følge med fremdriften der. Nå er det liksom ingen vits i å sjekke.

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

...

Sitat fra: Tai på onsdag 20. september 2017, klokken 02:28
Hos meg står det fremdeles:

Din Tesla har ankommet Tilburg-fabrikken i Nederland for sluttmontering. Din Tesla vil snart være i transitt til leveringsstedet.
Min har stått slik i et par uker nå..

kaaos

Sitat fra: Tai på onsdag 20. september 2017, klokken 02:28
Hos meg står det fremdeles:

Din Tesla har ankommet Tilburg-fabrikken i Nederland for sluttmontering. Din Tesla vil snart være i transitt til leveringsstedet.

Dette til tross for at bilen ikke skal til Nederland. Synes det er synd at det står feil på Mytesla, jeg likte godt å følge med fremdriften der. Nå er det liksom ingen vits i å sjekke.

Tai

Hvordan vett du at den ikke skal til Nederland?
BMW i3 2015
Golf GTE 2016 (nå på finn)
Tesla Model X 100D (sent oktober 2017)
Tesla Modell 3 i bestilling

oleredv

#324
Sitat fra: kaaos på onsdag 20. september 2017, klokken 08:20


Hvordan vett du at den ikke skal til Nederland?

Fordi bilar til Sveits og Norge blir ferdigstilt i USA før dei blir lasta på båt. Bilar som skal til EU-land er innom Tilburg for sluttmontering pga importregler.
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

M@rtin

Fikk bekreftet dette nettopp av Delivery. Biler til Norge skal ikke innom Nederland (Tilburg) i det hele tatt. De går fra USA via Belgia til Norge. Hos meg står det "Tilburg" og det betyr ifølge Delivery  at bilen nå er på vei fra vest- til østkysten for å bli lastet ombord på et skip.

Martin
2024 Polestar 2 LRDM PP, †2021 Mercedes EQC, †2019 Tesla M3LR, †2017 Tesla MS75, †2016 Mercedes B250e, †2016 VW E-Up, †2015 Mitsubishi Miev

kaaos

Sitat fra: oleredv på onsdag 20. september 2017, klokken 08:54
Sitat fra: kaaos på onsdag 20. september 2017, klokken 08:20


Hvordan vett du at den ikke skal til Nederland?

Fordi bilar til Sveits og Norge blir ferdigstilt i USA før dei blir lasta på båt. Bilar som skal til EU-land er innom Tilburg for sluttmontering pga importregler.

Kult, takk for info.
BMW i3 2015
Golf GTE 2016 (nå på finn)
Tesla Model X 100D (sent oktober 2017)
Tesla Modell 3 i bestilling

ChrisG

Sitat fra: M@rtin på onsdag 20. september 2017, klokken 09:41
Fikk bekreftet dette nettopp av Delivery. Biler til Norge skal ikke innom Nederland (Tilburg) i det hele tatt. De går fra USA via Belgia til Norge. Hos meg står det "Tilburg" og det betyr ifølge Delivery  at bilen nå er på vei fra vest- til østkysten for å bli lastet ombord på et skip.

Martin

Betyr dette at status vil forandre seg på nytt når bilen blir lastet på skip i Baltimore, eller vil det stå Tilburg helt til den kommertil Europa? Jeg er i samme situasjon og har hatt Tilburg som status i snart 2 uker.

M@rtin

#328
Godt spørsmål. Ankommer bilen Belgia, vil det nok etterhvert kunne spores med VIN-nummer på UECC. Om man får statusforandring på MyTesla når bilen lastes ombord i Baltimore, er det kanskje andre som kan svare på?

Martin
2024 Polestar 2 LRDM PP, †2021 Mercedes EQC, †2019 Tesla M3LR, †2017 Tesla MS75, †2016 Mercedes B250e, †2016 VW E-Up, †2015 Mitsubishi Miev

steam

Sitat fra: ChrisG på onsdag 20. september 2017, klokken 11:42
Sitat fra: M@rtin på onsdag 20. september 2017, klokken 09:41
Fikk bekreftet dette nettopp av Delivery. Biler til Norge skal ikke innom Nederland (Tilburg) i det hele tatt. De går fra USA via Belgia til Norge. Hos meg står det "Tilburg" og det betyr ifølge Delivery  at bilen nå er på vei fra vest- til østkysten for å bli lastet ombord på et skip.

Martin

Betyr dette at status vil forandre seg på nytt når bilen blir lastet på skip i Baltimore, eller vil det stå Tilburg helt til den kommertil Europa? Jeg er i samme situasjon og har hatt Tilburg som status i snart 2 uker.

Vil mest sannsynlig ikke oppdateres før bilen er i Belgia. Det var hvertfall det DS sa til meg på telefon, men vet ikke hvor mye jeg ville stolt på akkurat denne biten.
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA