Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering oktober - november 2017

Startet av Tuten, tirsdag 01. august 2017, klokken 15:54

« forrige - neste »

steam

Sitat fra: oleredv på onsdag 30. august 2017, klokken 19:55
Sitat fra: steam på onsdag 30. august 2017, klokken 18:11
Jeg snakket med DS på Mail i dag og de bekreftet at biler enten tar båt fra Long beach OG at biler kjøres til østkysten og lastes på båt der!

Fikk du vite om det er slik at dei som blir køyrt til østkysten blir frakta i container til Europa, eller tar dei igjen bilfraktebåtar som har gått frå Long Beach tidlegare? Tida i transport synker betraktelig for dei bilane som blir satt på båt frå østkysten sidan turen frå f.eks Baltimore til Zeebrugge ser ut til å ta ca 8 dagar. Og togtransporten frå vest til øst i USA går nok vesentlig kjappare enn å ta båt ned til Panama og så opp igjen på østsida. Så det hadde jo vore gøy om våre bilar tok igjen f.eks båten Don Carlos som reiste frå Long Beach 25.08. Den har ETD Baltimore 14.09 og ETA Zeebrugge 22.09. Er nok berre slike teoriar som kan gjere det mulig for oss å få utlevert bil i månadsskiftet september/oktober slik MyTesla indikerer pr no :)
Ja, det er to båter fra Baltimore som går nå veldig snart.
Sam salome som drar 01.09, og Don carlos som reiser 14.09.

Satser på at bilen min hvertfall rekker Don carlos! Vil ha bilen om en månens
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

Øggen

Morro med MyTesla.
Ferdig produsert mandag, natt til idag lastet på skip på vei til europa, og i ettermiddag ankommet tilburg for sluttmontering.
Skulle faktisk ønske det var sant ::)
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

AirCanada

Samme utvikling på min bil. Tipper den ankommer i slutten av oktober.
TMS 75D (levering oktober 2017)

sjossang

Sitat fra: Øggen på onsdag 30. august 2017, klokken 21:22
Morro med MyTesla.
Ferdig produsert mandag, natt til idag lastet på skip på vei til europa, og i ettermiddag ankommet tilburg for sluttmontering.
Skulle faktisk ønske det var sant ::)

Og min bil var ferdig produsert rundt 05.08, og har stått med "på vei til havn i USA" siden :)

Skulle ønske bilen dukket opp i Tesla-app'en dagen etter at den var ferdigprodusert, men forstår godt at Tesla ikke gjør det. Tenk om alle nye kunder skulle sammenlignet hvor bilene var, og så mase på DS bare fordi andre som har bestilt senere har kommet lenger enn min.
Y LR hvit/hvit

steam

Sitat fra: sjossang på onsdag 30. august 2017, klokken 22:13
Sitat fra: Øggen på onsdag 30. august 2017, klokken 21:22
Morro med MyTesla.
Ferdig produsert mandag, natt til idag lastet på skip på vei til europa, og i ettermiddag ankommet tilburg for sluttmontering.
Skulle faktisk ønske det var sant ::)

Og min bil var ferdig produsert rundt 05.08, og har stått med "på vei til havn i USA" siden :)

Skulle ønske bilen dukket opp i Tesla-app'en dagen etter at den var ferdigprodusert, men forstår godt at Tesla ikke gjør det. Tenk om alle nye kunder skulle sammenlignet hvor bilene var, og så mase på DS bare fordi andre som har bestilt senere har kommet lenger enn min.

Din er nok da mest sannsynlig allerede på båt. Maaaaange som ikke får oppdatert statusen fra på vei til havn før bilen faktisk står i Belgia.
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

raggi

Fikk svar av Tesla igår at bilen sto i Baltimore og ventet på båt. Forsøker å lete meg frem til hvilken båt det kan være, men finner ikke ut av det. Hvis noen har forslag så tas de imot med takk :) skulle videre til zeebrugge.

West

Sitat fra: raggi på torsdag 31. august 2017, klokken 01:27
Fikk svar av Tesla igår at bilen sto i Baltimore og ventet på båt. Forsøker å lete meg frem til hvilken båt det kan være, men finner ikke ut av det. Hvis noen har forslag så tas de imot med takk :) skulle videre til zeebrugge.

Salome går 01.09, Don Carlos går 13.09.
https://www.2wglobal.com/webapps?minHt=480&htMethod=bodyLastElem&frameId=150375489936094748&url=https%3A%2F%2Fschedule.2wglobal.com%2FScheduleRWD%2F
X75D mottatt 30.09.17.

raggi


kaaos

Fikk beskjed om: "Din Tesla har blitt lastet på et skip og er på vei til Europa."
Noen som er litt mer dreven på dette en meg om har peiling på hvilken båt den er på ? Ser noen her nevner Salome. Men jeg trodde tesla skippet ut bilene sine fra Long Island?
BMW i3 2015
Golf GTE 2016 (nå på finn)
Tesla Model X 100D (sent oktober 2017)
Tesla Modell 3 i bestilling

Gordon Retriever

Båttransport fra Vestkysten er nok den rimeligste løsningen for Tesla, men flere har fått bilene sine fraktet med tog til Baltimore i stedet, noe som tar kortere tid.  "Salome" går fra Baltimore i dag.

oleredv

Sitat fra: kaaos på fredag 01. september 2017, klokken 16:29
Fikk beskjed om: "Din Tesla har blitt lastet på et skip og er på vei til Europa."
Noen som er litt mer dreven på dette en meg om har peiling på hvilken båt den er på ? Ser noen her nevner Salome. Men jeg trodde tesla skippet ut bilene sine fra Long Island?
Dersom status endra seg i dag er nok Salome det heitaste tipset sidan den skal legge ut frå Baltimore i dag. Så er spørsmålet om man kan stole på MyTesla då :)
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

mthoring

Status endret seg nettopp til "Din Tesla har ankommet Tilburg-fabrikken i Nederland for sluttmontering. Din Tesla vil snart være i transitt til leveringsstedet.", fra tidligere "ferdigprodusert og i transport til havna". Krysser fingrene for at det betyr at den er på båt fra USA til Zeebrugge!
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

kennsore

Bekreftet 26.7. Min står fortsatt som "Din Tesla har blitt bygget og er i transitt fra Fremont-fabrikken vår til havnen i USA". Har stått sånn siden mandag.

Den kommer vel når den kommer :)
Model S75 Bestilt 24.7.17 Bekreftet 26.7.17

West

Sitat fra: kennsore på fredag 01. september 2017, klokken 18:43
Bekreftet 26.7. Min står fortsatt som "Din Tesla har blitt bygget og er i transitt fra Fremont-fabrikken vår til havnen i USA". Har stått sånn siden mandag.

Den kommer vel når den kommer :)

Min har stått sånn i snart 2 uker, men håper den er på vei over havet...
X75D mottatt 30.09.17.

...

"Din Tesla er for øyeblikket i produksjon."  ;D

Glede seg  :laugh:
Nå er det bare å bite negler i 8 uker...


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA