Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering oktober - november 2017

Startet av Tuten, tirsdag 01. august 2017, klokken 15:54

« forrige - neste »

Sindre M.

Sitat fra: gr på tirsdag 29. august 2017, klokken 15:45
Men da er jo spørsmålet om du har fått mail fra Tesla om at du får de nye setene, og hvilken setekode som ligger inne på bilen din? Det ser for meg ut for at SR01 er de gamle og SR06 er de nye.
Selv har jeg fått mail fra Tesla om at jeg får "oppgradering" til de nye nedfellbare setene, samtidig som Delivery i går bekreftet at jeg får de "gamle" elektriske (samme som ved bestilling). Vet ikke hvem som har rett, spesielt siden Tesla bruker uttrykk som "du bør få" i kommunikasjonen selv om bilen er ferdig produsert...
2023 Tesla Model Y Performance Sort/Sort 2x21" bestilt Okt. 22

tryvann

26.8 stod det SR01.
I dag, 28.8 står det SR06...
Dette til tross for at jeg har bedt om å beholde de "gamle" setene...

I hvert fall ikke kjedelig å bestille Tesla... Blir spennende å se hva vi får.
2014 VW e-UP!
2014 P85+ (solgt)
2017 X75D (lev nov/des)
Model 3 (reservasjon)

nie

Sitat fra: gr på tirsdag 29. august 2017, klokken 15:45
Men da er jo spørsmålet om du har fått mail fra Tesla om at du får de nye setene, og hvilken setekode som ligger inne på bilen din? Det ser for meg ut for at SR01 er de gamle og SR06 er de nye.
Har fått Mail om at jeg får de nye men selger har etter dette bekreftet på Mail at jeg får de gamle fordi min bil var ferdig produsert (lenge) før 4.september som visstnok er skjæringspunktet.

GOS

Sitat fra: oleredv på tirsdag 29. august 2017, klokken 14:40
Tidligare har det vore litt begge deler, men hovudvekta av bilar til Norge har blitt shippa ut frå Long Beach.

Det er feil. Hovedregelen idet minste de første ca 2 årene var utskipning fra New York/New Jersey. Om det har endret seg etter dette vet jeg ikke.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

geear

Sitat fra: nie på tirsdag 29. august 2017, klokken 16:23
Sitat fra: gr på tirsdag 29. august 2017, klokken 15:45
Men da er jo spørsmålet om du har fått mail fra Tesla om at du får de nye setene, og hvilken setekode som ligger inne på bilen din? Det ser for meg ut for at SR01 er de gamle og SR06 er de nye.
Har fått Mail om at jeg får de nye men selger har etter dette bekreftet på Mail at jeg får de gamle fordi min bil var ferdig produsert (lenge) før 4.september som visstnok er skjæringspunktet.
Hva får du opp hvis du enten sjekker view spec-linken din (se etter SR01 eller SR06) eller om du ser på view spec-bildene?

nie

#200
@GR
SR01

Hva er koden for hengerfeste?

Nasatech


oleredv

Sitat fra: Mats JB på lørdag 26. august 2017, klokken 19:25
Bekreftet 31.07.17

Din Tesla har blitt bygget og er i transitt fra Fremont-fabrikken vår til havnen i USA

Fra oktober - november til:

"Beregnet leveringstid: Sent i september - October"

Min har fremdeles status "i produksjon", men leveringstidspunktet har i løpet av natta endra seg frå "sent october - november" til "sent i september - October" her også. I følge delivery så var bilen ferdig produsert sist fredag.
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

steam

Sitat fra: oleredv på onsdag 30. august 2017, klokken 09:38
Sitat fra: Mats JB på lørdag 26. august 2017, klokken 19:25
Bekreftet 31.07.17

Din Tesla har blitt bygget og er i transitt fra Fremont-fabrikken vår til havnen i USA

Fra oktober - november til:

"Beregnet leveringstid: Sent i september - October"

Min har fremdeles status "i produksjon", men leveringstidspunktet har i løpet av natta endra seg frå "sent october - november" til "sent i september - October" her også. I følge delivery så var bilen ferdig produsert sist fredag.

Min S75D Bekreftet 31.07 skiftet i natt status fra "I Produksjon" til "På vei til Fabrikk" og byttet leveringsvindu fra "sent-oktober-november" til "sent-september-oktober".

Jeg gleder meg så mye at jeg nesten eksploderer.

Hvilken båt kan jeg forvente at bilen min rekker?
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

geear

Har ikke funnet koden for hengerfeste. Er det ikke noen som har funnet ut det før det ble standard? ;)

Gjespen

Sitat fra: steam på onsdag 30. august 2017, klokken 10:54
Sitat fra: oleredv på onsdag 30. august 2017, klokken 09:38
Sitat fra: Mats JB på lørdag 26. august 2017, klokken 19:25
Bekreftet 31.07.17

Din Tesla har blitt bygget og er i transitt fra Fremont-fabrikken vår til havnen i USA

Fra oktober - november til:

"Beregnet leveringstid: Sent i september - October"

Min har fremdeles status "i produksjon", men leveringstidspunktet har i løpet av natta endra seg frå "sent october - november" til "sent i september - October" her også. I følge delivery så var bilen ferdig produsert sist fredag.

Min S75D Bekreftet 31.07 skiftet i natt status fra "I Produksjon" til "På vei til Fabrikk" og byttet leveringsvindu fra "sent-oktober-november" til "sent-september-oktober".

Jeg gleder meg så mye at jeg nesten eksploderer.

Hvilken båt kan jeg forvente at bilen min rekker?

Neste båt (WWL) fra Long Beach er TONSBERG som drar 14 september, og vil være framme i Belgia (ZEEBRUGGE) 12 Okt. Det tar som regel ett par dager (minst) før de igjen shippes videre til Drammen. Så er det klargjøring etc. Sent okt/tidlig nov ser mest plausibelt ut spør du meg.

Har også hørt rykter (fra DS) om de prøver å få til en båt som skal direkte til Norge (Kristiansand og Stavanger). Men dette tror jeg ikke før jeg ser det.

oleredv

Sitat fra: Gjespen på onsdag 30. august 2017, klokken 12:47

Neste båt (WWL) fra Long Beach er TONSBERG som drar 14 september, og vil være framme i Belgia (ZEEBRUGGE) 12 Okt. Det tar som regel ett par dager (minst) før de igjen shippes videre til Drammen. Så er det klargjøring etc. Sent okt/tidlig nov ser mest plausibelt ut spør du meg.

Har også hørt rykter (fra DS) om de prøver å få til en båt som skal direkte til Norge (Kristiansand og Stavanger). Men dette tror jeg ikke før jeg ser det.

Alternativet er at bilane blir frakta til østkysten som nevnt over i tråden her og så satt på båt derifrå. Dette får vi ingen indikasjon på før bilane våre er i Europa. I 2015 kunne eg spore bilen heilt frå den stod på kaia i Long Beach og til den var i Drammen, men no forstår eg at det kun er mulig å spore frakta frå Zeebrugge til Drammen.
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

steam

Sitat fra: Gjespen på onsdag 30. august 2017, klokken 12:47
Sitat fra: steam på onsdag 30. august 2017, klokken 10:54
Sitat fra: oleredv på onsdag 30. august 2017, klokken 09:38
Sitat fra: Mats JB på lørdag 26. august 2017, klokken 19:25
Bekreftet 31.07.17

Din Tesla har blitt bygget og er i transitt fra Fremont-fabrikken vår til havnen i USA

Fra oktober - november til:

"Beregnet leveringstid: Sent i september - October"

Min har fremdeles status "i produksjon", men leveringstidspunktet har i løpet av natta endra seg frå "sent october - november" til "sent i september - October" her også. I følge delivery så var bilen ferdig produsert sist fredag.

Min S75D Bekreftet 31.07 skiftet i natt status fra "I Produksjon" til "På vei til Fabrikk" og byttet leveringsvindu fra "sent-oktober-november" til "sent-september-oktober".

Jeg gleder meg så mye at jeg nesten eksploderer.

Hvilken båt kan jeg forvente at bilen min rekker?

Neste båt (WWL) fra Long Beach er TONSBERG som drar 14 september, og vil være framme i Belgia (ZEEBRUGGE) 12 Okt. Det tar som regel ett par dager (minst) før de igjen shippes videre til Drammen. Så er det klargjøring etc. Sent okt/tidlig nov ser mest plausibelt ut spør du meg.

Har også hørt rykter (fra DS) om de prøver å få til en båt som skal direkte til Norge (Kristiansand og Stavanger). Men dette tror jeg ikke før jeg ser det.

Med denne båten så kan jeg ikke forstå hvordan de skal klare "sent september-oktober" istedenfor "sent oktober-november". :(

Bilen var forøvrig ferdigprodusert mandag i følge DS.
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

steam

Jeg snakket med DS på Mail i dag og de bekreftet at biler enten tar båt fra Long beach OG at biler kjøres til østkysten og lastes på båt der!
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

oleredv

#209
Sitat fra: steam på onsdag 30. august 2017, klokken 18:11
Jeg snakket med DS på Mail i dag og de bekreftet at biler enten tar båt fra Long beach OG at biler kjøres til østkysten og lastes på båt der!

Fikk du vite om det er slik at dei som blir køyrt til østkysten blir frakta i container til Europa, eller tar dei igjen bilfraktebåtar som har gått frå Long Beach tidlegare? Tida i transport synker betraktelig for dei bilane som blir satt på båt frå østkysten sidan turen frå f.eks Baltimore til Zeebrugge ser ut til å ta ca 8 dagar. Og togtransporten frå vest til øst i USA går nok vesentlig kjappare enn å ta båt ned til Panama og så opp igjen på østsida. Så det hadde jo vore gøy om våre bilar tok igjen f.eks båten Don Carlos som reiste frå Long Beach 25.08. Den har ETD Baltimore 14.09 og ETA Zeebrugge 22.09. Er nok berre slike teoriar som kan gjere det mulig for oss å få utlevert bil i månadsskiftet september/oktober slik MyTesla indikerer pr no :)
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA