Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering oktober - november 2017

Startet av Tuten, tirsdag 01. august 2017, klokken 15:54

« forrige - neste »

MyMuffin

Sitat fra: Mats JB på tirsdag 29. august 2017, klokken 08:22
Fikk dette fra en lokal kar:

you got an S right?

you should be able to activate your account and then see your vehicle in real time
if not by calling and checking with managers at the local tesla dealership then you will know

they drive up I5 from california to portland and seatle and then ship across the world. I bet Norway has a direct truck transport to New York City and then get shipped out of the east coast.

Noen som kan bekrefte eller avkrefte? :S

Tviler på at sim-kortet blir aktivert på bilen fra fabrikk. Dette er vel noe de må motta og koble opp fra Norge? eventuelt i Tilburg der siste finish skjer..
2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

geear

Min bekreftet 09.08 har fortsatt ikke endret seg til APH3.  ::) :o

Breezec

Ikke min bekreftet 14.08 heller. 7-seter X.
2022 Model 3 Performance

Surkaal

Sitat fra: gr på tirsdag 29. august 2017, klokken 09:28
Min bekreftet 09.08 har fortsatt ikke endret seg til APH3.  ::) :o

Bekreftet min 8/8 - den er endret til APH3..
2017 S75D Bekreftet 08.08.17
2017 S75D Avbestilt for luft
201? M3 Reservasjon

Sindre M.

Min X75D bekreftet 3/8 er under transport fra fabrikk til båt, men har enda APH2 og elektrisk 2. rad (selv om jeg fikk mail om at vi får nedfellbare seter). Under view spec vises enda elektriske seter, men der er det flere feil (inkl pris).

Har andre fått oppdatert bildet av interiør til de nye nedfellbare setene?
2023 Tesla Model Y Performance Sort/Sort 2x21" bestilt Okt. 22

Breezec

De nye setene skulle vel inn i produksjon fra og med 06.09 i følge hva folk har fått opplyst fra Tesla.
2022 Model 3 Performance

geear

Sitat fra: Sindre M. på tirsdag 29. august 2017, klokken 11:44
Min X75D bekreftet 3/8 er under transport fra fabrikk til båt, men har enda APH2 og elektrisk 2. rad (selv om jeg fikk mail om at vi får nedfellbare seter). Under view spec vises enda elektriske seter, men der er det flere feil (inkl pris).

Har andre fått oppdatert bildet av interiør til de nye nedfellbare setene?
Min er endret til de manuelle i view spec (bekr. 09/08 7-seter, AP, metallic). Skal være ferdig produsert 19. sept.

Breezec

Sitat fra: gr på tirsdag 29. august 2017, klokken 12:06
Sitat fra: Sindre M. på tirsdag 29. august 2017, klokken 11:44
Min X75D bekreftet 3/8 er under transport fra fabrikk til båt, men har enda APH2 og elektrisk 2. rad (selv om jeg fikk mail om at vi får nedfellbare seter). Under view spec vises enda elektriske seter, men der er det flere feil (inkl pris).

Har andre fått oppdatert bildet av interiør til de nye nedfellbare setene?
Min er endret til de manuelle i view spec (bekr. 09/08 7-seter, AP, metallic). Skal være ferdig produsert 19. sept.

Endret til manuell i view spec her også. Kjenner ikke til produksjonsdato jeg får, men kanskje i en annen batch siden jeg også valgte "skinn" i tillegg til AP og metallic.
2022 Model 3 Performance

geear

#188
Det lukter at Sindre får de gamle setene, men spørsmålet er da om det er med ny eller gammel pakkeløsning? I følge min forhandler kom de nye setene sammen med den nye pakkeløsningen, slik at det ikke skal komme noen biler med de gamle setene og ny pakkeløsning (hengerfeste, div lys etc. som standard). At det altså aldri vil bli produsert noen biler slik som min ble bestilt.

Edit: Fant ut utstyrskoden for setene. Min hadde SR01 da den ble bekreftet, som er "Standard 2nd row", men har nå fått kode SR06 i stedet. Dette er nok den nye versjonen av 2. rad.

nie

Sitat fra: gr på tirsdag 29. august 2017, klokken 12:44
I følge min forhandler kom de nye setene sammen med den nye pakkeløsningen, slik at det ikke skal komme noen biler med de gamle setene og ny pakkeløsning (hengerfeste, div lys etc. som standard). At det altså aldri vil bli produsert noen biler slik som min ble bestilt.


Det MÅ jo bare være bullshit.
Jeg bekreftet 7.08 og har fått bekreftet fra selger at jeg får de gamle setene.
På det tidspunktet hvor jeg bestilte var pakkene gjort om, performance-oppgradering gjennomført og hengerfeste var blitt standard etc..
Merkelig da hvis de skal levere meg en bil med gamle specs UTEN f.eks. hengerfeste bare fordi jeg har fått de (elektriske) setene jeg har bestilt.

Menmen...skal aldri si aldri...kanskje det er slik Inventorybiler uten hengerfeste oppstår?

Paul

Sitat fra: gr på tirsdag 29. august 2017, klokken 12:06
Sitat fra: Sindre M. på tirsdag 29. august 2017, klokken 11:44
Min X75D bekreftet 3/8 er under transport fra fabrikk til båt, men har enda APH2 og elektrisk 2. rad (selv om jeg fikk mail om at vi får nedfellbare seter). Under view spec vises enda elektriske seter, men der er det flere feil (inkl pris).

Har andre fått oppdatert bildet av interiør til de nye nedfellbare setene?
Min er endret til de manuelle i view spec (bekr. 09/08 7-seter, AP, metallic). Skal være ferdig produsert 19. sept.

Bestilt 10.08, bekreftet 17.08 X 7seter, Cream, AP. Bilde på View Spec har forandret til nye seter i dag. fortsatt APH2 og har ikke peiling når produksjonen starter eller slutter. Hvordan vet dere når bilen deres blir ferdig produsert?

geear

Sitat fra: nie på tirsdag 29. august 2017, klokken 14:00
Sitat fra: gr på tirsdag 29. august 2017, klokken 12:44
I følge min forhandler kom de nye setene sammen med den nye pakkeløsningen, slik at det ikke skal komme noen biler med de gamle setene og ny pakkeløsning (hengerfeste, div lys etc. som standard). At det altså aldri vil bli produsert noen biler slik som min ble bestilt.


Det MÅ jo bare være bullshit.
Jeg bekreftet 7.08 og har fått bekreftet fra selger at jeg får de gamle setene.
På det tidspunktet hvor jeg bestilte var pakkene gjort om, performance-oppgradering gjennomført og hengerfeste var blitt standard etc..
Merkelig da hvis de skal levere meg en bil med gamle specs UTEN f.eks. hengerfeste bare fordi jeg har fått de (elektriske) setene jeg har bestilt.

Menmen...skal aldri si aldri...kanskje det er slik Inventorybiler uten hengerfeste oppstår?
Helt utrolig at to dager fra eller til skal utgjøre en forskjell på om de klarer å få dette til eller ikke i så fall. Men den 7. var jo allerede prisen satt ned, og det skal visstnok ha vært endringspunktet i følge min selger, altså samtidig med pakkeendringen så endret også prisen seg på 7-seteren og da var det gjort? Men håper du har rett! I så fall KAN jo også jeg være heldig at det dukker opp inventorybiler fra folk som heller vil ha den nye løsningen som jeg får på min bil.

Sitat fra: Paul på tirsdag 29. august 2017, klokken 14:21
Bestilt 10.08, bekreftet 17.08 X 7seter, Cream, AP. Bilde på View Spec har forandret til nye seter i dag. fortsatt APH2 og har ikke peiling når produksjonen starter eller slutter. Hvordan vet dere når bilen deres blir ferdig produsert?
Selgeren din kan se når bilen skal være ferdig produsert, men de vet ikke akkurat når den går i produksjon, de vet bare tre uker FØR den skal stå ferdig, da det er siste cut-off for endringer.

oleredv

Sitat fra: Mats JB på tirsdag 29. august 2017, klokken 08:22
Fikk dette fra en lokal kar:

you got an S right?

you should be able to activate your account and then see your vehicle in real time
if not by calling and checking with managers at the local tesla dealership then you will know

they drive up I5 from california to portland and seatle and then ship across the world. I bet Norway has a direct truck transport to New York City and then get shipped out of the east coast.

Noen som kan bekrefte eller avkrefte? :S

Tidligare har det vore litt begge deler, men hovudvekta av bilar til Norge har blitt shippa ut frå Long Beach. Har akkurat fått bekrefta frå Delivery at min bil var ferdig prodsert fredag 25.08, og sitter dermed med eit ørlite håp om at denne mannen har rett. Hadde jo vore ok om den kunne tatt igjen båten som gjekk 25.08 frå Long Beach sidan neste båt tydligvis ikkje går før 14.09. Men har ikkje heilt trua :)
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

nie

Sitat fra: gr på tirsdag 29. august 2017, klokken 14:34
Sitat fra: nie på tirsdag 29. august 2017, klokken 14:00
Sitat fra: gr på tirsdag 29. august 2017, klokken 12:44
I følge min forhandler kom de nye setene sammen med den nye pakkeløsningen, slik at det ikke skal komme noen biler med de gamle setene og ny pakkeløsning (hengerfeste, div lys etc. som standard). At det altså aldri vil bli produsert noen biler slik som min ble bestilt.


Det MÅ jo bare være bullshit.
Jeg bekreftet 7.08 og har fått bekreftet fra selger at jeg får de gamle setene.
På det tidspunktet hvor jeg bestilte var pakkene gjort om, performance-oppgradering gjennomført og hengerfeste var blitt standard etc..
Merkelig da hvis de skal levere meg en bil med gamle specs UTEN f.eks. hengerfeste bare fordi jeg har fått de (elektriske) setene jeg har bestilt.

Menmen...skal aldri si aldri...kanskje det er slik Inventorybiler uten hengerfeste oppstår?
Helt utrolig at to dager fra eller til skal utgjøre en forskjell på om de klarer å få dette til eller ikke i så fall. Men den 7. var jo allerede prisen satt ned, og det skal visstnok ha vært endringspunktet i følge min selger, altså samtidig med pakkeendringen så endret også prisen seg på 7-seteren og da var det gjort? Men håper du har rett! I så fall KAN jo også jeg være heldig at det dukker opp inventorybiler fra folk som heller vil ha den nye løsningen som jeg får på min bil.

Sitat fra: Paul på tirsdag 29. august 2017, klokken 14:21
Bestilt 10.08, bekreftet 17.08 X 7seter, Cream, AP. Bilde på View Spec har forandret til nye seter i dag. fortsatt APH2 og har ikke peiling når produksjonen starter eller slutter. Hvordan vet dere når bilen deres blir ferdig produsert?
Selgeren din kan se når bilen skal være ferdig produsert, men de vet ikke akkurat når den går i produksjon, de vet bare tre uker FØR den skal stå ferdig, da det er siste cut-off for endringer.
Hengerfeste, oppgradert lader og performance-oppgradering ble vel standard en eller annen gang tidlig i juli så dette må jeg jo få uansett.
Prisreduksjon, omlegging av Premium-pakke, fjerning vinterpakke og hifi som selvstendige valg kom senere rundt månedsskiftet juli/august mens bilen min var "i tenkeboksen". Jeg avklarte da med selger at jeg ville få den reduserte prisen uten å kansellere den ubekreftede bestillingen som jeg hadde inne.
Dette bekreftet han var OK.

Senere har jeg fått bekreftet at jeg ville få de gamle setene.
Blir spennende å se hva som kommer men det er jo strengt tatt en spenning som jeg overhode ikke er interessert i.

geear

Men da er jo spørsmålet om du har fått mail fra Tesla om at du får de nye setene, og hvilken setekode som ligger inne på bilen din? Det ser for meg ut for at SR01 er de gamle og SR06 er de nye.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA