Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

"Gammel" artikkel om den flotte hydrogen bilen :)

Startet av Trikkern, tirsdag 01. august 2017, klokken 12:58

« forrige - neste »

Trikkern

Ramlet over denne 3 år "gamle" artikkelen i dag. Artig å se hvordan ting egentlig ble  :)

Spesielt underholdende å lese kommentarfeltet (det vil si kommentarene til Ola Dunken)  ;D ;D

http://e24.no/bil/e24-bedrift/har-gaatt-med-underskudd-i-to-aar-for-aa-betjene-20-hydrogenbiler/23252932
2017 Model X75D.
2014 Nissan e-NV200 Varebil. 
2015 Mercedes B Electric Drive. Solgt
2013 Toyota Rav4 EV. Solgt
3,9kw solceller på taket.

elektrolux

Registrerer at 20 hydrogenbiler har fyllt for 132 603 kr. Det tilsvarer nesten 40 000 elektriske km / bil om en sammenligner med kostnaden med å kjøre elektrisk bil.

Så enten brukes disse 20 bilene eksepsjonelt mye, eller så er det dyrt å kjøre hydrogenbil sammenlignet med elbil. ;D

Ellers så har vel ikke salget av Toyota sin hydrogenbil ( Som har et klister på innsiden av "tanklokket" der det står: Do not refill after xx dato ) ikke tatt helt av enda. Ser ut som disse prognosene ikke kommer til å slå til:'
'
- Vi tenker at om det blir 10.000 hydrogenbiler i Norge i 2020 vil vi omsette for 100 millioner per år. Men 10.000 biler er egentlig bare begynnelsen. Vi har et enormt vekstpotensial, sier Hafseld.

Glad mine aksjeinvesteringer ligger i ladeutstyr og ikke i hydrogenfylleutstyr. ;)

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Burger

Jeg er imponert over debatanter som Ola Dunk som tar så feil, vil ikke se motargumenter, leser feil etc og bruker så mye tid med å skrive kommentarer for å bli motbevist. Kjente igjen en del navn fra forumet her og kudos for å holde seg saklig til Ola Dunk til slutt fremstod som kunnskapsløs og måtte begynne å angripe motparten.

Siste jeg leste av elbilpropeganda var fra amerikanere : "elbil vil ikke virke så bra i USA i forhold til Norge fordi USA er større! Det vil ikke virke på tvers av stater!". Jeg simpelthen så for meg ett kollektivt facepalm fra elbileiere i USA.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

cra

Ola er definitivt moden for Dunken. Herregud for en gjøk.....  :o
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Knut Røe

7 millioner per år for å tanke 20 hydrogenbiler, omg  :police:

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA