Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Rens og vask av innertak - skjolder

Startet av Chris Neumann Ruud, tirsdag 01. august 2017, klokken 10:14

« forrige - neste »

Chris Neumann Ruud

Som nevnt i http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,34651.0.html har jeg hatt en rekke lekkasjer fra soltaksmekanismen, noe som har gitt skjolder i stofftaket på min 2014/AP1 - Model S.
Innertaket er lyst beige, og jeg lurer på hvordan jeg kan rense dette for vannskjolder nogenlunde effektivt.
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

olavxxx

Hvis lekkasjen dekkes av garanti ville jeg sagt det er en følgeskade de bør håndtere.

Chris Neumann Ruud

Sitat fra: olavxxx på tirsdag 01. august 2017, klokken 11:14
Hvis lekkasjen dekkes av garanti ville jeg sagt det er en følgeskade de bør håndtere.

Skal høre med service om det er noe de vil ta stilling til...
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

Guybrush

Hatt noe vann inn i bilen jeg også, men ingen skjolder. Dette er selvfølgelig noe de må fikse på garantien! (hvis du har husket å lukke igjen taket da  :o )

Dank

Snakket med servicesenter på Rud. De bruker air gun til å rense innertak når det oppstår skjolder ifm lekkasje. Søk på "tornado air gun car wash" , så får du opp en del treff.

F.eks denne :

https://youtu.be/eD_Hja77ExM
2023 Model S Plaid
2024 i4M50

Muffinman

Hvis lekkasjen ble utbedret på garanti/reklamasjon skal følgeskader dekkes. Første sak i FTU med vedtak på dette handlet vel om et vinskap som sluttet å virke, hvorpå kostbar vin ble ødelagt.

Ville sjekket med verkstedet, regner med de ordner opp i dette uten diskusjon :)

Cirion

Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA