Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

S75: Hvor mange har avbestilt for å få luft?

Startet av ModelS_Oslo88, mandag 31. juli 2017, klokken 18:41

« forrige - neste »

StianJ

 
Sitat fra: chaglen på mandag 31. juli 2017, klokken 19:18
Avbestilte nettopp og la inn ny bestilling. Opprinnelig bestilling og bekreftelse var 15.07.

Elkjell: når bekreftet du bestillingen din? Spør med tanke på at du fikk overført depositum. Det var ikke mulig i mitt tilfelle.

Hei.

Ordnet du dette gjennom selger? Jeg har forsøkt å få tak i min selger i hele dag for avbestilling og bestilling av ny og fikk på et tidspunkt kontakt med lovnad oppringing, men har enda ikke hørt noe. Er det mulig å avbestille på nett og sende inn ny lånesøknad ved bestilling av ny? Er redd jeg går glipp av rentekampanjen som går ut i dag.

ModelS_Oslo88

Sitat fra: StianJ på mandag 31. juli 2017, klokken 20:21
Sitat fra: chaglen på mandag 31. juli 2017, klokken 19:18
Avbestilte nettopp og la inn ny bestilling. Opprinnelig bestilling og bekreftelse var 15.07.

Elkjell: når bekreftet du bestillingen din? Spør med tanke på at du fikk overført depositum. Det var ikke mulig i mitt tilfelle.

Hei.

Ordnet du dette gjennom selger? Jeg har forsøkt å få tak i min selger i hele dag for avbestilling og bestilling av ny og fikk på et tidspunkt kontakt med lovnad oppringing, men har enda ikke hørt noe. Er det mulig å avbestille på nett og sende inn ny lånesøknad ved bestilling av ny? Er redd jeg går glipp av rentekampanjen som går ut i dag.

Jeg tror at det vesentlig er å ha fått innvilget søknaden og lagt inn en bestilling.. worst case så bestiller du en til og bare avbestiller dersom det ikke ordner seg (du har jo 7 dager på deg)..

krokus

Har inne bestilling av S75D uten luft.
Men VIL denne bli en utfordring i hverdagen? Jeg håper da ikke det.
Vanlige fartsdumper på boligfelt for eksempel. Den må da klare dette?
2017 Tesla Model S 75D, Deep Blue Metallic, AP 2.5, FSD (Lev. nov/des)

ModelS_Oslo88

Sitat fra: vegar_m på mandag 31. juli 2017, klokken 20:46
Har inne bestilling av S75D uten luft.
Men VIL denne bli en utfordring i hverdagen? Jeg håper da ikke det.
Vanlige fartsdumper på boligfelt for eksempel. Den må da klare dette?

Snakket nettopp med selgeren, han sier at når det var tilvalg frem til april 17, var det rundt cirka 1/3 som bestilte luft. Da må vi jo anta at S75D uten luft klarer seg bra uten (det har også mange som har skrevet her inne bekreftet). Ville jo selvsagt vært digg med luft inkl. Men...

Sindre M.

Sitat fra: vegar_m på mandag 31. juli 2017, klokken 20:46
Har inne bestilling av S75D uten luft.
Men VIL denne bli en utfordring i hverdagen? Jeg håper da ikke det.
Vanlige fartsdumper på boligfelt for eksempel. Den må da klare dette?
Har S75 uten luft, aldri opplevd noe problem. Ferjer, parkeringshus og hullete kjerrevei til hytta har gått helt fint...
2023 Tesla Model Y Performance Sort/Sort 2x21" bestilt Okt. 22

petterh

Bekreftet 18.7. Kommer ikke til å ta tapet på 30k for luft (har alt unntatt FSD).

El Pastor

Sitat fra: Elkjell på mandag 31. juli 2017, klokken 19:20
Chaglen : Jeg bekreftet 5.juli

Hvordan fikk du til det? Bekreftet S 4 juli og endte opp med en X isteden etter alle endringene. Fikk beskjed om at det ikke var mulig å flytte depositum. Hvilken butikk/selger var dette? Ganske kjipt hvis bare noen får dette til. Er tross alt 30K rett ut av vinduet i tillegg til kjøp av dyrere bil.

hello123

Da var ny bestilling lagt inn!

Kan de legge inn referral hos Tesla i morgen mens de ordner med lånet?
Fant ikke noe sted jeg kunne legge det inn underveis..

ModelS_Oslo88

Sitat fra: hello123 på mandag 31. juli 2017, klokken 22:03
Da var ny bestilling lagt inn!

Kan de legge inn referral hos Tesla i morgen mens de ordner med lånet?
Fant ikke noe sted jeg kunne legge det inn underveis..

Ja det regner jeg med at de fikser! Har du allerede fått kode? Send meg PM hvis ikke :+1:

hello123

Ja, kode har jeg fra før av (dessverre). Men takk for svar, da satser jeg på at de ordner det for meg i morgen!

chaglen

Sitat fra: StianJ på mandag 31. juli 2017, klokken 20:21
Sitat fra: chaglen på mandag 31. juli 2017, klokken 19:18
Avbestilte nettopp og la inn ny bestilling. Opprinnelig bestilling og bekreftelse var 15.07.

Elkjell: når bekreftet du bestillingen din? Spør med tanke på at du fikk overført depositum. Det var ikke mulig i mitt tilfelle.

Hei.

Ordnet du dette gjennom selger? Jeg har forsøkt å få tak i min selger i hele dag for avbestilling og bestilling av ny og fikk på et tidspunkt kontakt med lovnad oppringing, men har enda ikke hørt noe. Er det mulig å avbestille på nett og sende inn ny lånesøknad ved bestilling av ny? Er redd jeg går glipp av rentekampanjen som går ut i dag.

Hei Stian. Jeg slet med å få tak i selgeren min også (Tesla Rud) så jeg dro innom der i dag. Traff en annen hyggelig selger som gjerne tok i mot den nye bestillingen og kansellerte den første. Så ingen mulighet for å avbestille på nett. Selgeren skulle fikse dette i etterkant. Holder å sende en e-post til følgende. Fikk også bekreftet at rentekampanjen går ut i dag.
2017: Tesla Model S 75D 2017
2016: Tesla Model S 2013 Signature 85 kWh (solgt)
2014: BMW i3 2014 (solgt)
2010-2013: Buddy Pluss BAES 2010 (solgt)

SUNPWRD

Jeg beholder min S75D bestilling.

Begrunner dette med at jeg ønsker å beholde den gunstige renten og at vil ha 21" Turbin i sølv (ikke lengre tilgjengelig).

I dag spurte jeg DeliveryNO "Vil denne få skinnseter eller vegan seter?" og fikk bekreftet at "Bilen din kommer akkurat som du bestilte den, med unntak av raskere akselerasjon og lading." Altså blir det ekte skinn  ;D

Så da får jeg bilen som jeg har bestilt, bare 41.400 Kr rimeligere. Det er jeg svært godt fornøyd med! :)
Citroën C-Zero 2017
Tesla S75D 2017

4kWp solceller på tak hjemme og hytta

Ex: Tesla X Long Range 2020 (42000km 2 år)
      Kia Soul EV 2016 (65000km 5 år)
      Citroën C-Zero 2014 (50000 km på 3 år)

Softblue

Du bestiller ny en PC og selgeren sier du må betale et depositum.
Rett etter kommer en ny og raskere prosessor.
Det er fortsatt lenge til levering, så du ber selgeren om den nye oppgraderte PC-en.
Selgeren sier at om du ikke vil ha den gamle PC-en så mister du depositumet.
Ville du opplevd det som god kundebehandling og bestilt en ny PC av samme selger?
2019 Tesla model 3 LR RWD
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban (Solgt).
150.000 elektriske kilometer.

El Bilist

Sitat fra: hello123 på mandag 31. juli 2017, klokken 22:03
Da var ny bestilling lagt inn!

Kan de legge inn referral hos Tesla i morgen mens de ordner med lånet?
Fant ikke noe sted jeg kunne legge det inn underveis..

Ja, de kan legge inn referral i etterkant så lenge du ikke har gått hele veien til endelig bekreftelse slik jeg forstår det. Kjørte gjennom bestilling i går og selger fikset dette uten problemer mens jeg snakket med ham på telefon i dag.

Fikk først med meg i etterkant at referral er en url som åpner design studio og automatisk gir henvisningsrabatten, http://ts.la/***kode***. Ikke noe annet sted i bestillingsprosessen som den kan legges inn som jeg kunne se, men mulig jeg tar feil.
Leaf 2014 mod.
Model S 75D 2017 mod.
Model 3 - reservert
Leaf 2013 mod.  - solgt

mthoring

#29
Sitat fra: El Bilist på mandag 31. juli 2017, klokken 23:30
Ja, de kan legge inn referral i etterkant så lenge du ikke har gått hele veien til endelig bekreftelse slik jeg forstår det.
Referral kan nok kun legges inn av selger hvis man ikke bruker riktig link ved bestilling ja.

Ellers så har jeg merket meg at det foreløpig ikke står gratis superlading på min nybestilte bil (men derimot 8000 i avslag). Jeg tror at det skyldtes at selger la inn referral i ettertid, og at gratis superlading nok dukker automatisk opp litt senere i leveranseprosessen. Noen som har en annen erfaring?
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA