Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hele familien bestiller Tesla!!

Startet av 1000kwh, søndag 30. juli 2017, klokken 15:07

« forrige - neste »

1000kwh

Det var kanskje litt clickbait overskrift. ;) Men jeg bestillte min Model S for 2 uker siden. Så prøvekjører svogeren min Model S og bestiller dagen etterpå. Nå driver svigerfar å funderer på Model X.

Synes dere det er vanskelig at familien/nære venner kjøper Tesla pga. deg når de i utgangspunktet er vant til dieselbiler? Jeg har forklart de begrensningene i rekkevidde og at Tesla er et nystartet firma. Men de vil ha likevel :P Orker ikke klaging over ditt og datt når de skal leve med bilene.

Bushy

S75D sept. 17

steam

Tror man nesten bare må leve med dette :P

Få de til å bruke min referralkode da O:)
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

mthoring

Både jeg, foreldrene mine og brødrene mine har også kjøpt Tesla, 4 biler til sammen ;D
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

steam

Sitat fra: mthoring på søndag 30. juli 2017, klokken 16:46
Både jeg, foreldrene mine og brødrene mine har også kjøpt Tesla, 4 biler til sammen ;D

Spennende! Hvilke biler? Hadde vært morsomt å hørt alle konfigurasjonene og hørt hva du synes om de forskjellige bilene! Er de fra samme "årsmodell"?
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

mthoring

#5
Sitat fra: steam på søndag 30. juli 2017, klokken 16:49
Spennende! Hvilke biler? Hadde vært morsomt å hørt alle konfigurasjonene og hørt hva du synes om de forskjellige bilene! Er de fra samme "årsmodell"?

Det var yngstemann som var først ute da han hadde lang dagpendling på landevei (ca. 120km), og derfor lettere kunne forsvare det økonomisk. Han kjøpte første en ny TMS 70D for litt under 2 år siden, som han bytta inn nå i vår til en TMS 75D. Første med skinnseter, metalltak, AP1 og stålfjæring. Den nye ble bestilt i mai og levert i juni i år og er med delskinn, glasstak, AP2, stålfjæring, vinterpakke og premium lyd. Grunnen til bytte var vel først og fremst ønske om ny bil og premium lyd, han fikk også veldig god innbyttepris og tilbud på ny inventory. I tillegg så var han heldig og fikk 85kwt batteri (vin 19xx) og fikk med seg 0,25% lånekampanjen som kom akkurat når han skulle bestille.

Min andre bror og min far fikk blod på tann av lånekampanjen og slo til på to like TMX 75D med hengerfeste, delskinn, autopilot og vinterpakke. De fikk også sine i juni.

Jeg bestilte TMS 75D i mai med delskinn, autopilot og vinterpakke. Angret litt på manglende premium lyd når jeg fikk høre anlegget i min brors bil etter at min var confirmed. Var også bittelitt skeptisk til stål og bakkeklaring av å lese på forumet her. Når luftfjæring plutselig ble standard så kansellerte jeg bestillingen og bestilte ny, den nye har luft, glasstak, premiumpakke (inkl lyden jeg savnet) og autopilot. Det eneste jeg har vært litt i tvil om på ny bestilling er glasstak eller soltak.

Så alle bilene er 2017 modeller, og det er bare yngstemann som har lengre erfaring med å kjøre Tesla, men han er i hvertfall veldig fornøyd. Det har også vært drømmebilen for oss andre, og når lånekampanjen kom nå så var det bare å slå til. Ellers så er alle som har fått bil veldig fornøyd, det eneste er at det har vært en skummel episode med autosteer, så ser på AP2 som en kostbar adaptiv cruise inntil videre.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

steam

Sitat fra: mthoring på søndag 30. juli 2017, klokken 17:40
Sitat fra: steam på søndag 30. juli 2017, klokken 16:49
Spennende! Hvilke biler? Hadde vært morsomt å hørt alle konfigurasjonene og hørt hva du synes om de forskjellige bilene! Er de fra samme "årsmodell"?

Det var yngstemann som var først ute da han hadde lang dagpendling på landevei (ca. 120km), og derfor lettere kunne forsvare det økonomisk. Han kjøpte første en ny TMS 70D for litt under 2 år siden, som han bytta inn nå i vår til en TMS 75D. Første med skinnseter, metalltak, AP1 og stålfjæring. Den nye ble bestilt i mai og levert i juni i år og er med delskinn, glasstak, AP2, stålfjæring, vinterpakke og premium lyd. Grunnen til bytte var vel først og fremst ønske om ny bil og premium lyd, han fikk også veldig god innbyttepris og tilbud på ny inventory. I tillegg så var han heldig og fikk 85kwt batteri (vin 19xx) og fikk med seg 0,25% lånekampanjen som kom akkurat når han skulle bestille.

Min andre bror og min far fikk blod på tann av lånekampanjen og slo til på to like TMX 75D med hengerfeste, delskinn, autopilot og vinterpakke. De fikk også sine i juni.

Jeg bestilte TMS 75D i mai med delskinn, autopilot og vinterpakke. Angret litt på manglende premium lyd når jeg fikk høre anlegget i min brors bil etter at min var confirmed. Var også bittelitt skeptisk til stål og bakkeklaring av å lese på forumet her. Når luftfjæring plutselig ble standard så kansellerte jeg bestillingen og bestilte ny, den nye har luft, glasstak, premiumpakke (inkl lyden jeg savnet) og autopilot. Det eneste jeg har vært litt i tvil om på ny bestilling er glasstak eller soltak.

Så alle bilene er 2017 modeller, og det er bare yngstemann som har lengre erfaring med å kjøre Tesla, men han er i hvertfall veldig fornøyd. Det har også vært drømmebilen for oss andre, og når lånekampanjen kom nå så var det bare å slå til. Ellers så er alle som har fått bil veldig fornøyd, det eneste er at det har vært en skummel episode med autosteer, så ser på AP2 som en kostbar adaptiv cruise inntil videre.

Sykt kult. Men alle dere valgte stoffsetene? Hva var grunnen til dette? Jeg prøver febrilsk å bestemme meg før tirsdag for om jeg skal velge stoffseter eller skinnseter.

Så du byttet inn en flunka ny 75D til en ny 75D umiddelbart etter levering? :P
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

mthoring

#7
Sitat fra: steam på søndag 30. juli 2017, klokken 18:00
Sykt kult. Men alle dere valgte stoffsetene? Hva var grunnen til dette? Jeg prøver febrilsk å bestemme meg før tirsdag for om jeg skal velge stoffseter eller skinnseter.

Så du byttet inn en flunka ny 75D til en ny 75D umiddelbart etter levering? :P

Det at alle endte på stoff skyldes nok litt tilfeldigheter, men også at vi opplever stoffsetene som veldig gode. Etter at vi har prøvd setene en del på de 3 bilene som har ankommet, så har jeg heller ikke hørt noen som har angret og ønsket seg skinn i stedet. Premium seter er også det tilbehøret jeg lettest velger bort. Har du prøvd stoffsetene?

Jeg hadde levering på den første bestillingen i slutten av august, så kanselleringen forsinker leveringen med ca en måned slik det ser ut nå.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

steam

Åja, så da tok du depositumet som "tap"?

Jeg har vært og sett på dem og de er fine, men da får man ikke Alcantara i headliner og det synes jeg er litt dumt. Hva tenker du om det?
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

OlaM

Klassisk naboeffekt. Man er kanskje ikke så interessert i noe til å begynne med, men når kompis, slekt, nabo, kollega skaffer seg deg og man ser at noen man kjenner synes det er bra, ja da vil man også ha selv.
'21 3LR

mthoring

Sitat fra: steam på søndag 30. juli 2017, klokken 19:47
Åja, så da tok du depositumet som "tap"?

Jeg har vært og sett på dem og de er fine, men da får man ikke Alcantara i headliner og det synes jeg er litt dumt. Hva tenker du om det?

Mistet depositum ja (15k), men prisnedgang og bundling av premiumpakke gjør at totalpris ikke blir noe særlig høyere enn når jeg opprinnelig bestilte. Da får jeg med premium lyd, adaptive lys, tåkelys, bedre bakseter, luftfjæring og hepa.
Ser ikke på Alcantara som noe særlig til pluss, så lever veldig godt uten  :)
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA