Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Avstemning: Manglende tilhengerfeste, dealbreaker eller ikke?

Startet av Gordon Retriever, lørdag 29. juli 2017, klokken 13:06

« forrige - neste »

Gordon Retriever

Skal vi prøve oss på en liten oversikt over hvor viktig dette tilbehøret er for potensielle Model 3-eiere?

bullfinch

Viktig. Ellers kunne jeg kjøpt mds eller passat gte.

Sent from my E5823 using Tapatalk


Mippen

Viktig. TMX blir for stor, så da blir det labar hybrid eller annen elbil hvis de kommer med krok.
Fremtiden er elektrisk.

OleJA

Kjøper Model 3 eller en S til når en av dem kommer med hengerfeste. Uten dette blir det å avvente, evt ta ut M3 kun for videresalg.

Rolf Gjerdsjø

2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

daktari

Har hatt biler i 17 år og hr hatt hengerfeste i 6 år. Hadde jeg betalt for hengerfeste på alle bilene hadde jeg tapt penger sammenlignet med å betale noen for frakt for meg de få gangene. Men vi har forskjellige behov. Digg med hengerfeste for sykkelfrakt.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Vesel

Kjøpte min første bil for fire år siden, med tilhengerfeste. Har aldri brukt det. :o

Men hvem vet. Jeg er i tjueårene og har ikke barn, hund og familie ennå, men det kunne vært greit å fremtidssikre bilen med hengerfeste og mulighet for takstativ om det ikke blir for dyrt. Regner med å ha M3-en ihvertfall i 10 år. Kanskje 15-20. Blir uansett ikke noen dealbreaker om bilen ikke får tilhengerfeste eller mulighet for takstativ, for denne bilen er i en klasse for seg.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Geir68

Denne pollen har ligget på 50/50 siden starten som indikerer vi har et godt statistisk grunnlag for å si at blandt forumets medlemmer så vil rundt halvparten finne en annen bil enn Model 3 hvis den ikke får hengerfeste. Hvor representativt er dette sammenliknet med de andre norske reservasjonsholderene?

Jeg innbiller meg at vi her på forumet er mer entusiastiske til elbil generelt og har et større ønske om å bli 100% elektrisk enn folk flest?

hemi

kommer i-pace eller e-tron med hengerfeste tar jeg heller en av de.

har fortsatt en bil med hengerfeste jeg bruker noen få ganger i året.

daktari

Sitat fra: Geir68 på lørdag 29. juli 2017, klokken 18:07
blandt forumets medlemmer


Du mener selvfølgelig "blant forumets medlemmer som har giddet å stemme ". ;)
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Geir68

Sitat fra: daktari på lørdag 29. juli 2017, klokken 18:23
Du mener selvfølgelig "blant forumets medlemmer som har giddet å stemme ". ;)

Du mener det stokastiske forsøket er påvirket at at de som ikke krever tilhengerfeste er latere enn andre?
;-)

Apfelsaft

#11
Dette sier litt når det er en haug av folk som ikke en gang har vurdert elbil pga. mangel på tilhengerfeste! Da tenker jeg på de mange som kjører fossilbil.

Legger vi sammen de som ønsker å hengerfeste og de som føler det er en deal-breaker er vi oppe i 74,5 % som er ute etter tilhengerfeste. Som en annen nevner, dette er fra folk som trygt kan anses å være mer interessert i bilen i utgangspunktet.

Tilhengerfeste er et must, dette må bli hørt. Legg inn din stemme!


Sitat fra: Vesel på lørdag 29. juli 2017, klokken 18:07
Kjøpte min første bil for fire år siden, med tilhengerfeste. Har aldri brukt det. :o

Men hvem vet. Jeg er i tjueårene og har ikke barn, hund og familie ennå, men det kunne vært greit å fremtidssikre bilen med hengerfeste og mulighet for takstativ om det ikke blir for dyrt. Regner med å ha M3-en ihvertfall i 10 år. Kanskje 15-20. Blir uansett ikke noen dealbreaker om bilen ikke får tilhengerfeste eller mulighet for takstativ, for denne bilen er i en klasse for seg.
Det uansett fint å ha, slik at du har muligheten. Låne henger gratis på Ikea for eksempel. Kjøre bort søppel eller hageavfall. Hente vaskemaskin, kjøleskap etc. Hjelpe noen som skal flytte... Dette er spesielt viktig når bilen har så liten åpning bak. Det er også viktig mtp. at du ikke vil ha søppel, hageavfall, tunge gjenstander som kan lage merker etc. inne i bilen.

Tilhengerfeste er et must, enkelt og greit. Det er også en av de tingene som fortsatt elbiler ikke kan gjøre (med unntak av den svindyre Model X...). Enda en grunn til å avskrive dem. De har nok utfordringer, tilhengerfeste er en enkel ting å fikse!
BMW i3 2016 fullutstyrt
Model 3-reservasjon

kW = effekt (ytelse fra motor)
kWh = energi (batterikapasitet)

ok67

Iom at bilen også har såpass liten lasteåpning i bakluka så blir den alt for upraktisk utan hengarfeste. Så intet hengarfeste medfører at TM3 fell langt ned på lista.
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

Birger

Sitat fra: Apfelsaft på lørdag 29. juli 2017, klokken 19:00
Tilhengerfeste er et must, enkelt og greit. Det er også en av de tingene som fortsatt elbiler ikke kan gjøre (med unntak av den svindyre Model X...). Enda en grunn til å avskrive dem. De har nok utfordringer, tilhengerfeste er en enkel ting å fikse!

Ikke riktig, https://renault.no/admin/wp-content/uploads/2016/12/Kangoo_ze_teknisk_spesifikasjon_010117.pdf
Ranult Kango har mulighet for henger. Kango kommer snart med forbedret rekkevidde også.
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA