Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Renault skroter mange Kangoer istedet for å frigi de til det norske markedet

Startet av Pappaentilelbjørg, onsdag 12. september 2007, klokken 12:29

« forrige - neste »

Pappaentilelbjørg

Horibelt å høre hva Renault skale gjøre med disse bilene!
Har de gått i strategikurs hos GM US?

Selv om norske statlige instanser har eiet bilene tidligere og hatt problemer
med noen av bilene er jeg skråsikker på at Kangoene vil ha lang levetid og mye nytte
i en privat el-bileiers tjeneste. (det er noe eget med bilbruk i etater, f.eks skrotet
Oslo Havnevesen en fult brukpar Peugeot Partner EV siden bensinvarmer apparatet
fusket)

Norstart burde ta kontakt med Renault Norge for å vite hvem i Frankrike som tar besluttningen om å skrote de. Tar ikke Renault Norge ansvaret med å påvirke moderselskapet og la bilene bli (les frigis markedet her til lands) oppfordrer jeg til boikot av hele bilfabrikanten.
I disse miljøtider BØR ikke slik idiotisk tankegang skje (dårlig PR).

Jeg medler ifra til Dagsavisen om saken, de skriver mye positivt om EVer om dagene...
Hatt El-Bjørg (rød Berlingo 4 seter kjøpt hos Enviro) siden høsten '05.
Har passert kjørt over 50.000 km. uten problemer (thank you heaven!)
Kjører i tillegg en Vespa PX 200 (Spansk fra '82) som brenner av 0,6l/mila
og suser forbi alle Keweter/Thinker og Revaer- HOLD HØYRE!
Må innrømme at jeg har kort lunte og hytter alt for ofte med neven.

elektrolux

Så det er det som skjer.

Har lenge lurt på hvorfor Bilforum, (Volvoforhandleren i Stavanger) tilsynelatende samler opp helt fine Kangoer.

Svaret de gav meg er at de skal ha service.

Sist jeg kikket stod der 4 nesten nye Kangoer bak Bilforum og samlet sopp.

Disse bilene bruker andre typer NiCd blokker enn PSA, så de er ikke så interresante som delebiler, men som Pappaentilelbjørg sier, kunne disse bilene funnet gode hjem blandt elbilentusiaster i norge, i stedet for å bli skrotet i Frankrike. Det er muligens den beste "posttypebilen" til privat bruk.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Griffel

Ifølge Enviro Elbilsalg hjemmeside http://www.elbilsalg.info/kangoo/ får de I løpet av september/oktober  leveringer av Renault Kangoo som de setter i stand for norske forhold før salg.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Julle

Enda skillnaden mellan Ni/Cd-blocken i Renault och PSA-bilarna är placeringen av vattenpåfyllningen, något som enkelt justeras med en slang (ø11mm invändigt).
I övrigt är de identiska (SAFT STM5 100Ah), varför denna lilla skillnad skulle motivera skrotning tycker jag är upprörande!  >:(
Renault Clio Electrique -97  85000km

Lynet

Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Rav4_EV

Ja, Think brukte det samme greiene som ikke fungerte i Renault Clio. 19 Saftblokker med vannfylling på motsatt side, Actia BMS og lader. "Never touch a winning team".

Arne Magnus :D
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

elektrolux

Må desverre skuffe håpefulle Think eiere. De Kangooene det her er snakk om bruker luftkjølte blokker. Antakelig på 140 Ahr.

Legger forøvrig merke til at Enviro oppgir strømforbruk til 10 kr / 100 km. Dette i motsetning til P106 og Saxo som bruker mellom 15-20 kr / 100 km i strøm.

Går ut fra at dette er en skrøne, og at Renault bruker like mye strøm som en Partner eller Berlingo.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Pappaentilelbjørg

Hei igjen dere!

Bjørn i Miljøbil Grenland ringte meg etter at jeg hadde henvendt meg til han direkte.
Avisartikkelen nevner feil antall, rett stk. biler som returneres er 40 stk.
Miljøbil Grenland har hatt kjempemange problemer med bilene (diverse feil ikke bare batterier, men også elektronisk).
Bjørn sier at disse bilene er kjøpt tilbake av Renault fra misfornøyde eiere og kjøpsloven tillater ikke
videresalg uten en form for garanti (kjøper kan kreve feil utbedret i ettertid). Uansett skulle jeg ønsket at partiet ble kjøpt på "rot" og f.eks. noen som Enviro ville satt sammen flest mulig av dem for videresalg (beholdt resten av bilene til reservedeler). Å skrote relativt nye biler er for meg helt ulogisk, noe skal man kunne ta vare på!  Har fortsatt Oslo Havnevesen friskt i minne som kastet en Partner Electrique fordi det var problemer med varmeapparatet. De var også "redde" for at andre feil skulle dukke opp snart. Denne bilen kunne de solgt for mere enn 80.000.- til en trengende... 
Hatt El-Bjørg (rød Berlingo 4 seter kjøpt hos Enviro) siden høsten '05.
Har passert kjørt over 50.000 km. uten problemer (thank you heaven!)
Kjører i tillegg en Vespa PX 200 (Spansk fra '82) som brenner av 0,6l/mila
og suser forbi alle Keweter/Thinker og Revaer- HOLD HØYRE!
Må innrømme at jeg har kort lunte og hytter alt for ofte med neven.

Griffel

Enviro forhandler (forhandlet) med Renault om å overta disse som delbiler. Hvordan det går (gikk) vet jeg ikke. I alle fall hevder Enviro å vite hva som er det egentlige problemet med disse bilene, og hva som må gjøres for å få de til å fungere tilfredstillende. Egentlig er jo dette fine biler så de fortjener en ny sjanse.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

elektrolux

Jeg var innom Motorforum i Sandnes og ville kjøpe en stk Volvo Recharge + de 6 EL Kangooene som står der.

Det var bomtur. Kangooene er ikke til salgs, og Volvo recharge hadde de knapt hørt om :-\

Da jeg forklarte at her gjaldt det å selge før avgiftene endres, ble det vist litt interesse, men der er hverken ventelister eller info om rechargen å vise til.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Pappaentilelbjørg

#10
Endelig tok noen avfære (om det var med min hjelp eller ei vites ikke), men
Dagsavisen skrev (4.OKT.) en stor artikkel om de tretti Kangoer som fryktes en
fremtid i Frankrike som spiker.  http://www.dagsavisen.no/innenriks/article316987.ece

Håper nå at de rette instanser (Renault Nordic) lar f.eks. Sigmund i Enviro kjøpe disse bilene. Hva fremtiden bringer for vi bare krysse fingrene for el-bilenes sak!

Går det galt vil jeg aldri vurdere å kjøpe Renault, EVER!

Skriv gjerne en protest e-post til:
info@renaultnordic.com     og att: Lennart Strøm

-petter

Se også hva BA skrev: http://www.ba.no/nyheter/irix/article3035802.ece
de skriver om samme artikkel
Halden arbeiderblad: http://www.ha-halden.no/nyheter.asp?ArtID=Elbil-venner%20vil%20straffe%20Renault
Hatt El-Bjørg (rød Berlingo 4 seter kjøpt hos Enviro) siden høsten '05.
Har passert kjørt over 50.000 km. uten problemer (thank you heaven!)
Kjører i tillegg en Vespa PX 200 (Spansk fra '82) som brenner av 0,6l/mila
og suser forbi alle Keweter/Thinker og Revaer- HOLD HØYRE!
Må innrømme at jeg har kort lunte og hytter alt for ofte med neven.

elektrolux

Dette er horribelt. Er det noe vi kan gjøre. Enviro, Elbil norge, eller rett og slett hvermansen bør få kjøpe disse bilene som prosjektbiler. Om bilene er så dårlige som Renault vil ha det til, bør prisen settes deretter, med forbehold om at bilene selges uten reklamasjonsmulighet.

Vi diskuterer å bygge om bensinbiler til Eldrift, og her har vi biler som allerede er elektriske, og kun trenger noe endring/forbedring av elementære ting for å fungere. Dette er til og med noe så sjeldent som en sikker Elbil, da Renault ligger langt framme angående kollisjonssikkerhet.

Mercedes har en reklamekampagnegående nå, der det fokuseres på miljøet. Et av hovedargumentene er at miljøet belastes ikke bare under kjøring, men også under produksjon, og destruksjon.

Her er biler som allerede har blitt produsert, og som nå kunne kjørt CO2 fritt i 10-20 år dersom vi bare kunne brukt ferdighetene våre til å få bilene i drift. Om de i stedet skal destrueres, må vi gjøre noe.

Dette bør offentliggjøres bredt, og Renault bør ikke få drive denne miljøkriminaliteten som det er å destruere disse bilene. 

Sendte forøvrig nedenforstående mail til Lennart Strøm i Renault:

Hallo Lennart

Vennligst se nedenforstående link.

http://elbil.no/forum/index.php?topic=346.0

Dersom Renault skroter disse bilene, i disse miljøtider, vil dere framstå som miljøværstinger. GM, og Ford har tidligere skrotet Elbiler, og det har medført mye negativ omtale. 

Gjør det eneste rette, og tilby disse bilene til det åpne marked som prosjektbiler, uten reklamasjon. Der er mange i Norge som ville ønske å kjøpe disse bilene, for å sette dem i stand til normal bruk. Dette er biler med ferdig montert Elmotor, og batterikasser. Alt en entusiast trenger å gjøre er å montere inn bedre motorstyring, og batterier dersom det er det som er problemet med originalbilene.

Har selv reparert en del eldre PSA elbiler, og vet at det ofte er enkle ting, som skal til, så har vi en fullgod miljøvennlig bil.

Robort Kristensen
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

hens

Prøvde å sende et bønneskrift til "Lennart" igår, men adressen er ikke lenger tilgjengelig.
Mitt brev var vennlig i tonen, men når han ikke vil høre, må det brukes et språk han forstår.

    PRESSENS MAKT!


H
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

El rayo

Veldig bra, Robort. Håper på positivt resultat og er klar for å overta én Kangoo El for modifisering/oppgradering.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

elektrolux

Som Henning sier er mailboksen til Lennart Strøm midlertidig ute av drift, så vet ikke om han får beskjeden.

Har nå tipset Rogalands Avis om denne linken, og saken. Foreslår at noen tipser samferdsel, og eller miljødepartementet.

Stiller også opp dersom det trenges demonstrasjon. En elbilkortesje til Motorforum med pressen tilstede kunne kanskje vært en ide. Vi kunne overrakt et symbol på miljøkriminalitet til Motorforums representant. Vet ikke hva dette skulle vært, men en kaktus er ofte brukt i slike sammenhenger.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA