Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hundebur i Mod X - 7 seter

Startet av crielv, torsdag 27. juli 2017, klokken 22:55

« forrige - neste »

crielv

Noen som har fått satt inn hundebur i sin X? Tenker det er greit med sikring av hunden i bilen - sikre både hund og bil :)

Vet at http://www.hundeburspesialisten.com har utformet bur til Tesla S og X, men det er ikke "bur" i fult ut slik jeg ønsker det.

Så derfor noen som har satt inn type Trixi eller Hercules?

Noen som vet hvor stor plass du har om du slår ned et av de bakerste setene?

Tesla X75D ++
Mercedes B-Electric

thomala

Jeg prøvde akkurat det buret du har lagt ved bilde på i en 6 seter i dag. Gikk akkurat ikke inn i midten av luken med de 2 bakerste setene nedslått og gulvet i flukt med åpningen. Manglet mellom 5 og 10 mm høyde.

crielv

Sitat fra: thomala på torsdag 27. juli 2017, klokken 23:06
Jeg prøvde akkurat det buret du har lagt ved bilde på i en 6 seter i dag. Gikk akkurat ikke inn i midten av luken med de 2 bakerste setene nedslått og gulvet i flukt med åpningen. Manglet mellom 5 og 10 mm høyde.

Kunne du ha montert takplaten inne i bilen?
Jeg er litt redd for bredden - som om noen med 7 seter kan måle fra venstre vegg i bagasjerommet til oppslått høyre sete ( bakerste rad ) - og så måle fra bagasjeluken til sete på andre rad. ( krysser fingre for at noen kan gjøre det )
:D
Tesla X75D ++
Mercedes B-Electric

crielv

Fant på de amerikanske model x sidene link til denne tyske produsenten.
Lager "hele" hundebur
http://www.osswald-tec.info
Tesla X75D ++
Mercedes B-Electric

crielv

Synes det er rart at det ikke er flere med Tesla som har hundebur :P
Må jo være flere som har laget en super løsning?
Tesla X75D ++
Mercedes B-Electric

Cries

Vi har bestilt en 5 seter X nå, og har selv to hunder (dog små, rundt 8kg). Vår løsning frem til nå i Model S har vært å hatt de i seter med godkjent bilsele (http://sleepypod.com/clickit). Selene er godkjent og testet for hunder opp til 35kg (kan hende selve selen passer større hunder).

Vet ikke de som har 7 seter baserer seg på at alle setene er opptatt i tilegg til å ha hund i bur? Går da ann å ha hunden(e) i to seteren bak dersom det skulle passe, og beskytte seter med trekk o.l

Dog (pun intented) må vi finne en løsning med hundebur selv for 5 seter etterhvert når setene etterhvert skal benyttes, så angående hundeburtips er jeg ikke spesielt til hjelp her....

Epleskreller

Enig i at den skilleveggen ikke er noe særlig.. Men noen liler den :)

Jeg har sekseter og en hund på 16-17kg. Har riktignok kun et litt skranglete "gitterbur". Kunne også tenkt meg noe mer solid..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Rico

#7
Jeg har et skreddersydd fra trønderbur. Tilpasset så vi kan ha det ene sete på 3. rad oppslått (har 6-seter).

Bredde: 46cm, dybde: 85cm, høyde: 60cm.
Buret skrås langs seterygg og bakluke. Jeg betalte 4700.-ink.mva.

Epleskreller

Sitat fra: Rico på torsdag 03. august 2017, klokken 20:08
Jeg har et skreddersydd fra trønderbur. Tilpasset så vi kan ha det ene sete på 3. rad oppslått (har 6-seter).

Bredde: 46cm, dybde: 85cm, høyde: 60cm.
Buret skrås langs seterygg og bakluke. Jeg betalte 4700.-ink.mva.

Kan du legge ut et bilde av oppsettet?
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Rico

Har det ikke i bilen for øyeblikket, men skal forsøke å huske på å ta et bilde når jeg setter det i bilen igjen (om en drøy ukes tid).


crielv

Sitat fra: Rico på torsdag 03. august 2017, klokken 20:08
Jeg har et skreddersydd fra trønderbur. Tilpasset så vi kan ha det ene sete på 3. rad oppslått (har 6-seter).

Bredde: 46cm, dybde: 85cm, høyde: 60cm.
Buret skrås langs seterygg og bakluke. Jeg betalte 4700.-ink.mva.

Kjempe kult om du kan legge ut et bilde :)  :) :)
Tesla X75D ++
Mercedes B-Electric

Rico

Sitat fra: crielv

Kjempe kult om du kan legge ut et bilde :)  :) :)
/quote]

Bilder som lovet:


Kjelli

Hei. Hvilken "matte" er det du har i bilen her?
Har du noe beskyttelse som legges ut når bikkja skal hoppe inn?

Kjell

OhmPaPa

Har ikke hund selv. Men snakte med en som hadde en 6-seter og hun ønsket å ta ut ene midt-setet for å få plass til et stort bur. Da på permanent basis.

Bilen er jo fortsatt en 5-seter!

RunnerM5

Kan legge til i denne tråden at 4pets pro2 large passer som hånd i hanske på model x 7 seter med 6 seter oppslått. Hadde tenkt til å bestille nevnte trønderburet løsning men testet helt tilfeldig 4pets buret i dag og det satt som ett skudd. Er i tillegg kollisjonstestet og bra robust design. Dyrt men ett meget solid bur.
2020 Nissan Leaf E+ 62 N-Connecta
2018 Tesla model X 75D
*SOLGT* 2015 Nissan Leaf Acenta
*SOLGT* 2015 Tesla model S70D
*E-tron quattro reservert(kansellert)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA