Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Facelift Model S pålitelighet

Startet av Pilot, tirsdag 25. juli 2017, klokken 07:58

« forrige - neste »

Pilot

Hei,

Siden jeg er i ferd med å slå til og bestille Model S, har jeg lest en del om ulike feil og service problemer med Model S.

Jeg sitter igjen med inntrykk at Tesla har nokså lav pålitelighet hvor bilen er oftere på service enn hos eieren, i tillegg med dårlig utført arbeid fra verkstedet, og at det er hovedsakelig flaks som utgjør om en får god bil fra dag én.

Er underforstått med at det er vanligvis de som opplever feil som poster, men er noe bekymret for fremtidig eierskap av Model S.

Er ute etter deres totalvurdering av påliteligheten på de nyere modellene - facelift Model S.

Er det grunn til å trå varsomt ift. eierskap eller kan jeg forvente kvalitetsnivå og pålitelighet (ikke materialvalg o.l.) som på tyskproduserte biler (har dårlig erfaring erfaring med VW Passat og og ganske god med BMW 3, 5 og i3)?

Nasatech

Jeg har ikke hatt noe særlig problemer med min Model X. Hadde noen småting, men det fikset Tesla for meg og jeg fikk lånebil. De var flinke og proffe og jeg fikk time fort.

På min Model S så hadde jeg problemer med deg ene håndtaket. Hadde samme erfaringen der :)

Tror, som du skriver, at det er de som har flest problemer som skriker høyest.

Hvis ikke så har jeg hatt veldig flaks med mine to biler :)

En ting til: begge mine biler er ganske tidlig i produksjonen. Begge er fra første året de lagde modellen.

N00b

Tesla slet med å bemanne opp i 2013-2014 og da var det endel frustrasjon fra oss kunder.

Det ligger bak oss og la oss håpe vi ikke kommer dit igjen når det er M3 utlevering om ett år.

alda

Har en facelift producerad i juli-16, fick den 20. september. Har "bara" kört ca. 11000 km - men det har varit helt problemfritt. Mest långturer på 20-50 mil, lite byköring.

Bilen känns mycket tight och fin, känns gott sammanskruvad fortfarande (ingen resonans, lösa delar eller annat). Allt har funkat klockrent så långt (bank i bordet), det enda jag kan komma på att jag har irriterat mig på, är att bilen inte alltid låses upp automatiskt när man närmar sig med fob. Kan vara för att jag har solfilm på rutorna, påverkar signalen har jag hört.
Har heller inte fått detta med att fob'en automatisk ställer inn säte och ratt på förarprofil att funka, det gör det bara undantagsvis... Men detta är småsaker, bilen är helt fantastisk och rena drömmen att köra :D
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

Kvark

5000 problemfrie mil her. Måtte inn og skifte 12v-batteriet ved en anledning. Har aldri hatt driftsstans.
S85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA