Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

FSD som "plaster på såret"?

Startet av johnpettermellin, mandag 31. juli 2017, klokken 16:06

« forrige - neste »

johnpettermellin

Hei!

Jeg er en av ganske mange har jeg inntrykk av som nå sitter i tenkboksen med min bestilling av en S75, som vil mangle både luftfjæring, oppgradert lader osv. Jeg har jo også fått rabatten for prisjusteringen, men den gir jo ikke noen verdiøkning som sådan.

Jeg kunne egentlig tenkt meg å bestille på nytt, men i og med at jeg nå låner bil så sitter det litt langt inne også.

Det er klart at argument om at man får jo den bilen man har bestilt osv er et godt, men det er noe med følelsen av at man ikke får den nybilen man har ønsker seg..

Et "plaster på såret" jeg hadde ønsket meg er FSD. Etter hva jeg har skjønt så er dette en ren softwearoppgradering, dvs at den ikke har noen praktisk kostnad for Tesla. Tror dere som har bedre kjennskap til selskapet enn meg at det hadde vært mulig å "kranglet" med denne oppgraderingen i tillegg til rabatten man har fått? 

Er det evt noen som har prøvd?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Espen Hugaas Andersen

Det er nok bare å glemme. Tesla gjør sitt beste for å ikke forskjellsbehandle kunder. Om de gir det til deg må de nesten gi det til alle.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

johnpettermellin

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 31. juli 2017, klokken 16:09
Det er nok bare å glemme. Tesla gjør sitt beste for å ikke forskjellsbehandle kunder. Om de gir det til deg må de nesten gi det til alle.


Skjønner, hadde en feeling på at det var litt sånn ja. Syns jo i grunn at rent prinsipielt er det veldig bra

Takk for svar


Sent from my iPhone using Tapatalk

SabreMan

Hvis du virkelig vil ha/trenger luftfjæring og oppgradert lader, vil jeg anbefale å bestille på nytt.

Selv tror jeg at jeg heller tar rabatten. Jeg tror jeg klarer meg med stålfjæring. Oppgradert lader, lys og interiør hadde vært flott, men nå er bilen kanskje bare 1 måned unna, og bestiller du på nytt i dag, må du nok vente til oktober i beste fall.
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

Softblue

Showroom Discount er bare kompensasjon for prisnedgangen, men ikke noen kompensasjon for at bilen ikke har oppgradert drive unit, luftfjæring osv. Jeg synes dette er for dårlig når det ender opp med at bilene selges som Inventory med ytterligere rabatt til neste kjøper. Når bilene som ikke leveres, selges som inventory, så virker det som det ingen oversikt over hvor mye rabatt som gis.
2019 Tesla model 3 LR RWD
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban (Solgt).
150.000 elektriske kilometer.

Softblue

Tydeligvis en del som får flyttet depositumet sitt til nye ordre, men andre ikke får. Vanskelig å si hvorfor.
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/pricing-changes.94421/page-6
2019 Tesla model 3 LR RWD
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban (Solgt).
150.000 elektriske kilometer.

JorgenM

Sitat fra: SabreMan på mandag 31. juli 2017, klokken 16:38
Hvis du virkelig vil ha/trenger luftfjæring og oppgradert lader, vil jeg anbefale å bestille på nytt.
Siden han bestilte uten det i første omgang så er vel neppe det noe han virkelig trenger? :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Muffinman

Får det vel neppe, men jeg mistenker at et slik plaster fort kan bli en smule tynt ;)

SabreMan

Sitat fra: JorgenM på mandag 31. juli 2017, klokken 18:20
Sitat fra: SabreMan på mandag 31. juli 2017, klokken 16:38
Hvis du virkelig vil ha/trenger luftfjæring og oppgradert lader, vil jeg anbefale å bestille på nytt.
Siden han bestilte uten det i første omgang så er vel neppe det noe han virkelig trenger? :)

Det var en periode da det ikke var mulig å få luft på 75 og 75D.
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA