Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

BTX8 som kode på ny konfig av X75?

Startet av podd123, søndag 23. juli 2017, klokken 11:54

« forrige - neste »

podd123

Hei,

Har noen bestilt X75 siste døgnet etter alle endringene? Får dere opp BTX5 eller BTX8 som kode i MyTesla når dere kopierer linken "View Spec"?

Det hadde vært interresant å høre hva dere får:)


Øggen

Får følgende : ...design?cfg=BTX5,DV4W,PMBL,
WT20,INBPP,IDBO,UTAB,
CC02,SC05,CF00,APPB,PI01.......
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Nasatech


podd123

Virker som at de som har vært heldige og fått 85 batteri har kode BTX8 som kode.

Blir spennende å se om biler fremover med BTX5(75) kode også blir levert med 85. Tvilsomt kanskje, men vet jo ikke.

Teslanewbie

Fikk bil 1 mnd side ca .. har 75kwh batteri
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Nasatech

Sitat fra: podd123 på søndag 23. juli 2017, klokken 20:49
Virker som at de som har vært heldige og fått 85 batteri har kode BTX8 som kode.

Blir spennende å se om biler fremover med BTX5(75) kode også blir levert med 85. Tvilsomt kanskje, men vet jo ikke.

Svigerfar bestilte S75 og den er ferdig bygget. Står i Tilburg nå. Blir spennende å se hva den kommer med.

Lokführer

Jeg bestilte i mai og ser at min bil er oppført med BTX8.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

OleJA

Wk057 på TMC forumet har åpnet et relativt nytt batteri der det mangler endel celler i fremre venstre hjørne. Vistnok gjort for å forbedre resultatene for en av kollisjonstestene.

Han spekulerer i om dette kan ha sammenheng med de nye kodene:

https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/2207259/

Den dårlige nyheten er at disse batteriene har ca 1% lavere kapasitet pga færre celler.

Kimpala

X
3

Belloq

P85 2014

Ellemelle

Sitat fra: OleJA på mandag 24. juli 2017, klokken 10:16
Vistnok gjort for å forbedre resultatene for en av kollisjonstestene.
Litt negativt overrasket over at Tesla tar en "Volkswagen" og spesialtilpasser bilen til en konkret kollisjonstest.

Red_Harvest

Sitat fra: Ellemelle på mandag 24. juli 2017, klokken 14:41
Sitat fra: OleJA på mandag 24. juli 2017, klokken 10:16
Vistnok gjort for å forbedre resultatene for en av kollisjonstestene.
Litt negativt overrasket over at Tesla tar en "Volkswagen" og spesialtilpasser bilen til en konkret kollisjonstest.

Uten sammenligning forøvrig :)

sigurdi

Alle leverandører tilpasser bilene til de spesifikke kollisjons testene.
Dermed oppgraderinger når tester blir endret mot nye faremomenter.
Hadde blitt mer skuffett om man ikke prøvde å forberede resultatene da krasj tester skal reflektere farer i trafikken.
Smal overlapp er ikke uvanlig krasj situasjon i trafikk bildet.
En som sovner og glir over i motsatt kjørefelt osv.

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Horten
Model X90D (18.03.17)

Øggen

Har en X75 på prøve idag. Den har dei "nye tekstil seta" ifølge selger. Samt dash uten alcantara. Kjennest veldig bra ut forøvrig.
Men, skulle kjøre forbi en bobil, og merka at bilen va jæ... kjapp fra 65 - 100. Blei faktisk litt skremt fordi ej ikkje hadde regna med slik aks. Stoppa og sjekka batteri sticker, og jau, 400V 85kWh. Imponerende aks må ej sei.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

cirys1

Sitat fra: Øggen på onsdag 26. juli 2017, klokken 16:22
Har en X75 på prøve idag. Den har dei "nye tekstil seta" ifølge selger. Samt dash uten alcantara. Kjennest veldig bra ut forøvrig.
Men, skulle kjøre forbi en bobil, og merka at bilen va jæ... kjapp fra 65 - 100. Blei faktisk litt skremt fordi ej ikkje hadde regna med slik aks. Stoppa og sjekka batteri sticker, og jau, 400V 85kWh. Imponerende aks må ej sei.

Jeg ante virkelig ikke at denne hadde kommet til Norge ennå, var jo bare noen dager siden det kom på amerikansk forum. Kjedelig for de som fremdeles får 75 da, denne kan man jo fullade hver dag og man har nesten en 90d

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA