Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bør jeg slå til, siden pakke endringer og kampanjerenten er der fortsatt?

Startet av Jusabo, søndag 23. juli 2017, klokken 11:19

« forrige - neste »

Lacaixxa

Rf rente på 2% kan være riktig. 7% + er hva man historisk har tjent i aksjemarkedet med de svingningene det medfører. Typisk alternativkost om det et sparekontoen man rasler med. Men ofte er man mer displinert med lånte penger enn egenkapitalen med tanke på finansieringsalternativ. Kreditt er bra, ellers hadde ikke musk kunne finansiert tesla motors eller solgt mange biler:)
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d (solgt)
2022 TMYP i bestilling

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: Lacaixxa på søndag 23. juli 2017, klokken 17:53
Blir helt feil å bruke en krone i egenkapital når renten er 0.25%. Månedlig kostnad blir dekket av løpende inntekter. Det verste er vel å bruke cash uten å spare opp verdifallet. Da blir man fattigere for hver måned, samt at alternativkostnaden i akslemarkedet fremdeles er 6-7%

Helt feil blir det ikke, fordi det er krav om minst 20% egenkapital. Så litt må du putte i uansett.
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

Lacaixxa

Ikke krav til EK - så bare til å kjøre på :)
Jeg skjønner selvfølgelig at det er nyanser her, og ikke nødvendig å la bilen ta opp mesteparten av budsjettet, men hvis man har råd til de månedlige kostnadene og uansettt skal kjøpe,  så er det for tiden best å låne hele beløpet hos tesla/DNB.
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d (solgt)
2022 TMYP i bestilling

Øggen

Vurdera sterkt å bytte bil, heilt ærlig, bere for å bytte. He en S85D AP1 og kunne tenkt meg en X.
He regna på det, og sjøl en nybil pris 150000kr dyrere, kosta meg lånet mindre per mnd. enn ej betala på S'n idag.
E det heilt tullete aksjon??
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

krl

Jeg tenker det samme... Men det må i så fall være en bil fra lager pga. krav om ekte skinn. Ulempen er at jeg også vil ha 7-seter med nedfellbar 2. og 3. rad. Det er en vrien kombinasjon.

Helge Alm

Jeg har bestemt meg for det, "Øggen"...Skal til Tesla Br.Dal i morgen og legger inn en reservasjon som bestilles endelig fredag. Si fra om du vil bytte rabattkode med meg..

Sitat fra: Øggen på søndag 23. juli 2017, klokken 21:02
Vurdera sterkt å bytte bil, heilt ærlig, bere for å bytte. He en S85D AP1 og kunne tenkt meg en X.
He regna på det, og sjøl en nybil pris 150000kr dyrere, kosta meg lånet mindre per mnd. enn ej betala på S'n idag.
E det heilt tullete aksjon??

oleredv

Sitat fra: Øggen på søndag 23. juli 2017, klokken 21:02
Vurdera sterkt å bytte bil, heilt ærlig, bere for å bytte. He en S85D AP1 og kunne tenkt meg en X.
He regna på det, og sjøl en nybil pris 150000kr dyrere, kosta meg lånet mindre per mnd. enn ej betala på S'n idag.
E det heilt tullete aksjon??

Sit i same båt sjøl, endringane i pakkane samt at luft er tilbake på 75D og billig rente lokkar :)
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

mthoring

Sitat
Bør jeg slå til, siden pakke endringer og kampanjerenten er der fortsatt?

Ja
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA