Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Prisreduksjon og luftfjæring nå inkl. På 75 utgaver.

Startet av MyMuffin, lørdag 22. juli 2017, klokken 08:39

« forrige - neste »

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: chaglen på tirsdag 25. juli 2017, klokken 22:35
Er det noen som kan si noe mer konkret på hva som ligger bak forskjellen i "Showroom Discount" på 24k og 41k? Har ikke klart å se et tydelig svar på dette. Spurte en Tesla-selger på Rud og han sa at 41k bare gjaldt 90-bilene, men det stemmer jo ikke. Flere med 75D har fått 41k i rabatt...

Jeg bestilte med lyd, premium og vinterpakke, og fikk derfor 41' i avslag. Tror du må ha alle tre for å få såpass mye i avslag, men alt har med den nye prisen på utstyret å gjøre. Autopilot, lakk, felger, tak og interiør har jeg fått inntrykk av at ikke endrer pris.
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: Softblue på tirsdag 25. juli 2017, klokken 23:42
Hvis dere ser på før og etter prisen på pdf-en på view spec på MyTesla, så er det bare gitt rabatt tilnærmet eller lik prisnedgangen på bilen (og pakkene). Ingen har fått noe gratis, eller ekstra rabatt, selv om noen later til å tro det.

Jeg sjekket på min, og det ville kostet ca 15.000 mer å bestille bilen nå kontra prislappen min har endt med. Og det er før man tar med tapt depositum selvsagt, men det har nok med at min kommer uten luft å gjøre.
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

Lucid

#197
Er i tenkeboksen angående bestilling av en S75 nå med det gode rentetilbudet. I utgangspunktet hadde jeg kun tenkt meg vinterpakken og ikke alt det andre som nå ligger i premiumpakken. Erfaringsmessig så er oppvarmet ratt gull verdt på kalde dager, men hvordan stiller dette seg når man kan prevarme kupèen? Er dette godt nok? Har aldri hatt en bil med app, kun med webasto og det fungerer jo temmelig greit men bruker alltid å slå på varmen i rattet når jeg setter meg i bilen uansett. Oppvarmet ratt er uansett ikke verdt 40K.
Spørsmålet bli da om appens funksjonaliteter i stor grad utfyller funksjonalitetene i den tidligere vinterpakken? Er det noe i den nåværende premiumpakken jeg vil savne? Lyd er ikke viktig for meg, men er det noe noise cancelling i denne lydpakken?

Foreløpig spec ligger på S75, metallic lakk og AP2. Ellers basic.
Dette gir meg med dagens kjøremønster lavere månedlige kostnader enn med dagens diesel leasingbil. Bedre blir det også når bompengesatsene, kjøreforbud osv slår til i Oslo.
Tesla Model YP hvit/sort 11.22 - ?
VW e-golf 12.20 - ?
Hyundai Ioniq 06.18 - ?
Tesla Model YP blå/sort reservert 14.03.19

Muffinman

Sitat fra: Lucid på onsdag 26. juli 2017, klokken 08:29
Erfaringsmessig så er oppvarmet ratt gull verdt på kalde dager, men hvordan stiller dette seg når man kan prevarme kupèen? Er dette godt nok?
Jeg skal snart i gang med femte vinteren i Model S, og har ikke rattvarme i noen av bilene. Ei heller varme i baksetene. Så lenge du kan forvarme får dette begrenset verdi; 10-20 minutter forvarming og alt er gjennomvarmt. Har ikke satt meg i kald bil en eneste gang siden vinteren 2012/2013 :)  Så du lever nok fin-fint uten.

Har forresten hatt noen loanere med rattvarme og testet en del, men endte med å skru av etter kort tid hver gang. Synes det er noe unaturlig og ekkelt med varme på hendene når alt har komforttemperatur allerede. Men opplevelsen er nok veldig individuell.

Guybrush

Sitat fra: Lucid på onsdag 26. juli 2017, klokken 08:29
Er i tenkeboksen angående bestilling av en S75 nå med det gode rentetilbudet. I utgangspunktet hadde jeg kun tenkt meg vinterpakken og ikke alt det andre som nå ligger i premiumpakken. Lyd er ikke viktig for meg, men er det noe noise cancelling i denne lydpakken?


Lurer på akkurat det samme. Synes premium-pakka har blitt dyr, og føler at jeg trenger "lite" av det. Men er veldig usikker når det gjelder lyden, og eventuelt mangel på lyd. Noen som vet noe om den inneholder noe mer enn flere høyttalere?

Hva med autopilot-pakka. Hva slags funksjonalitet får man uten den? Adaptive Cruise?

OlaM

Det er ingen aktiv noise cancelling (takk og lov), heller ingen spesiell type lyddemping utover at Tesla har forbedret vanlig støydemping gjennom årene. Den "ultra-stille kabinen" som er nevnt på premiumpakken er sannsynligvis bare markedsføringspynt, uten at jeg skal garantere det helt. Kanskje følger det noen flere dempematter under installasjonen av de oppgraderte høyttalerne, kanskje Elon drar noe opp av hatten på lørdag.

Ellers er varme i rattet veldig fint etter et par mil i skisporet midtvinters, spesielt etter at skiene er stablet og pakket. Her kan jo et par polvotter til 300 kr gjøre samme reelle nytten som et tilvalg til 40 000, så hvis ingenting av det andre i pakken er viktig for deg gjør du nok rett i å spare pengene. I design studio er det oppsettet nå priset til 647 000 før vinterdekk og referral. Siden det nå inkluderer elektrisk bakluke, luftfjæring og dynamiske LED-lys har det jammen meg blitt mye bil for pengene på kort tid. Føles nesten som vi er tilbake i 2014.
'21 3LR

spirrevipp

Lydpakka er nok bare flere høyttalere.

Uten autopilot får du ikke adaptiv cruise, bare vanlig cruise control.

Premium pakka er nå mer for pengene enn den var før, men i og med at du nå får "alt" i en pakke så drar den jo prisen opp en god del.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

jkirkebo

Sitat fra: Guybrush på onsdag 26. juli 2017, klokken 09:25
Sitat fra: Lucid på onsdag 26. juli 2017, klokken 08:29
Er i tenkeboksen angående bestilling av en S75 nå med det gode rentetilbudet. I utgangspunktet hadde jeg kun tenkt meg vinterpakken og ikke alt det andre som nå ligger i premiumpakken. Lyd er ikke viktig for meg, men er det noe noise cancelling i denne lydpakken?


Lurer på akkurat det samme. Synes premium-pakka har blitt dyr, og føler at jeg trenger "lite" av det. Men er veldig usikker når det gjelder lyden, og eventuelt mangel på lyd. Noen som vet noe om den inneholder noe mer enn flere høyttalere?

Hva med autopilot-pakka. Hva slags funksjonalitet får man uten den? Adaptive Cruise?

Flere og større høyttalere, større forsterker. Enig i at det har blitt dyrt nå. Jeg har hatt lydpakke på begge Teslaene mine men hadde droppet det ved bestilling i dag. 50k er det ikke verdt. Hadde evt. vurdert å bruke 10-15k på en ettermonteringsløsning av subwoofer ++ om jeg ikke ble fornøyd med standardlyden.

Uten autopilot-pakka får du vanlig cruise-control, ikke adaptiv.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Guybrush

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 26. juli 2017, klokken 10:04
Uten autopilot-pakka får du vanlig cruise-control, ikke adaptiv.

Så 40.000 for flere høyttalere og 40.000 for å la den styre selv (i ny og ne).
Mulig dette blir kalt forbedringer av noen, men ikke av meg  :(

Lynet

Jeg vil ha kun varme i ratt og adaptiv CC som ekstra. Idiotisk å lage en pakke av dette til 100 000! Har mistet helt trua på selvkjørende etter siste software, greier ikke fartsgrenser i heletatt.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Guybrush

Sitat fra: Lynet på onsdag 26. juli 2017, klokken 11:28
Jeg vil ha kun varme i ratt og adaptiv CC som ekstra. Idiotisk å lage en pakke av dette til 100 000! Har mistet helt trua på selvkjørende etter siste software, greier ikke fartsgrenser i heletatt.

SÅÅÅ enig! (selv om AP1 og Adaptive Cruise er superdigg i kø)

spirrevipp

Sitat fra: Guybrush på onsdag 26. juli 2017, klokken 11:19
Så 40.000 for flere høyttalere og 40.000 for å la den styre selv (i ny og ne).
Mulig dette blir kalt forbedringer av noen, men ikke av meg  :(

Ikke noe problem, disse er jo valgfrie. Hvis du ikke vil ha noe av det så kan du jo bare droppe pakkene...  ;)

Alternativt så kan man sjekke inventory eller brukte biler (har selv en S90D AP1 som kommer for salg når ny bil er på plass).
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Guybrush

Sitat fra: spirrevipp på onsdag 26. juli 2017, klokken 11:37

Ikke noe problem, disse er jo valgfrie. Hvis du ikke vil ha noe av det så kan du jo bare droppe pakkene...  ;)

Vil gjerne ha flere høyttalere og Adaptive Cruise, er resten jeg ikke er interessert i å betale for, derfor dyrt, men det skjønte du sikkert  ;)

spirrevipp

Da bør du nok kjøpe en AP1 bil med det du trenger, mikroskopisk sjanse for at premium-pakken blir splittet igjen, og adaptiv cruise har jo alltid vært en del av autopilot.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Lynet

Hvis mange nok sier fra til Tesla at vi ikke liker store pakker, men ønsker lange lister vi kan krysse av på slik som på andre premiummerker, så bør de høre på det. Umulig å lage en dyr pakke som skal passe alle.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA