Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

To nøkler i bilen samtidig

Startet av 1000kwh, fredag 21. juli 2017, klokken 13:22

« forrige - neste »

1000kwh

Jeg og fruen pleier å kjøre til jobb sammen. Da går vi til bilen samtidig og vi har en nøkkel hver. Men hva skjer når vi begge nærmer oss en Tesla med hver vår nøkkel? Hvordan går det med instillingene på setene osv.

Noen med erfaringer?


GOS

Sitat fra: 1000kwh på fredag 21. juli 2017, klokken 13:22
Jeg og fruen pleier å kjøre til jobb sammen. Da går vi til bilen samtidig og vi har en nøkkel hver. Men hva skjer når vi begge nærmer oss en Tesla med hver vår nøkkel? Hvordan går det med instillingene på setene osv.

Noen med erfaringer?

Masse erfaring.....den velger feil hver gang....så jeg har sletta konas profil, men ikke si det til noen
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

olavxxx

Sitat fra: GOS på fredag 21. juli 2017, klokken 16:21
Sitat fra: 1000kwh på fredag 21. juli 2017, klokken 13:22
Jeg og fruen pleier å kjøre til jobb sammen. Da går vi til bilen samtidig og vi har en nøkkel hver. Men hva skjer når vi begge nærmer oss en Tesla med hver vår nøkkel? Hvordan går det med instillingene på setene osv.

Noen med erfaringer?

Masse erfaring.....den velger feil hver gang....så jeg har sletta konas profil, men ikke si det til noen

GOS

Sitat fra: olavxxx på fredag 21. juli 2017, klokken 16:46
Masse erfaring.....den velger feil hver gang....så jeg har sletta konas profil, men ikke si det til noen
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Kvark

Jeg er størst av oss to, derfor er det kun jeg som har autoprofil. Synd at det ikke fungerer optimalt.
S85D

1000kwh

Er det mulig å slå av nærhetssensor for nøklene slik at bilen velger den nøkkelen som manuelt åpner bilen?

Muffinman

Våre biler roter fælt med profilene. Til stadighet noe som ikke går dit det skal, selv om riktig profil vises på skjermen.

MyTess

Vi har løst dette enkelt. Kona bruker bilen mest, og til daglig. Jeg bruker den på ettermiddager og helger.

Ved å slette konas profil, så får hun i verste fall bruk for å gjøre det en gang om mårran.

Det er uansett bedre en jojo-helvete vi har vært gjennom når den bytter profiler etter eget humør. Spesielt helvete har det vært på lørdagsturer med mange butikker der den byttet kontinuerlig. Du legger varer i bagasjen og kona setter seg.




Sent from my iPhone using Tapatalk

petersv

Hvorfor ikke bare skru av funksjonen og heller bruke menyen i senterskjermen?

Brede

Sitat fra: petersv på søndag 23. juli 2017, klokken 00:07
Hvorfor ikke bare skru av funksjonen og heller bruke menyen i senterskjermen?

Fordi jeg kommer meg ikke inn i bilen med de sete- og rattinnstillingene samboeren har... Før profilen ble linket til nøkkel så måtte jeg bøye meg inn i bilen og fikle med skjermen før jeg kunne sette meg inn. Syns nøkkelfunksjonen var et stort fremskritt, om enn med noen bugs.

jkirkebo

Sitat fra: MyTess på lørdag 22. juli 2017, klokken 19:46
Vi har løst dette enkelt. Kona bruker bilen mest, og til daglig. Jeg bruker den på ettermiddager og helger.

Ved å slette konas profil, så får hun i verste fall bruk for å gjøre det en gang om mårran.

Det er uansett bedre en jojo-helvete vi har vært gjennom når den bytter profiler etter eget humør. Spesielt helvete har det vært på lørdagsturer med mange butikker der den byttet kontinuerlig. Du legger varer i bagasjen og kona setter seg.

Ja, dette er litt problematisk. Vi har løst det ved at kona ikke tar med sin nøkkel når vi drar ut sammen.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA