Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Trenger alvorlig hjelp til felgvalg - Vossen USA tom for 21/22" VFS1 Graphite

Startet av rmr, torsdag 20. juli 2017, klokken 18:23

« forrige - neste »

rmr

Nå trenger jeg innspill folkens. Fikk nettopp vite at mine 22" VFS1 Matte Graphite ikke kan leveres , 2 uker etter de var bestilt :(

Hadde bestilt 9x22 foran og 10,5 bak. De to siste felgene som skulle sendes til meg hadde lakkskader, og produksjonen starter ikke opp igjen for VFS1 sin del denne siden av året.

Ekstremt frustrerende.

Skulle sette de rett på min nye røde S75D som kommer om 1-2 uker.

Er nå i tenkeboksen , men fint om noen kan komme med forslag :)

Tenker disse hjulene p.t.

- Gå for Vossen VFS1 i sølv , det kan leveres.
- Gå for Vossen CVT i Matte Graphite
- Gå for Originale Tesla grå turbin - blir litt kjedelig når jeg har vurdert VFS1, også er de nesten like dyre brukt.

Andre tips til kule felger?
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

snd

Er utbedring av lakkskadene utelukket? Du kan ellers be om sølv VFS1 omlakkert til ønsket farge uten ekstrakostnader for deg, siden du/selger er bundet til bestillingen.
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

rmr

Sitat fra: snd på torsdag 20. juli 2017, klokken 19:21
Er utbedring av lakkskadene utelukket? Du kan ellers be om sølv VFS1 omlakkert til ønsket farge uten ekstrakostnader for deg, siden du/selger er bundet til bestillingen.

Rautamo som er importør sier Vossen ikke vil sende de lakkskadede felgene.

Kan få sølv felger , men har hengt meg opp i matt Graphite
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

krister461

Hvilken farge har du på bilen?

Så sant du har beholdt chromen på bilen synes jeg personlig felger i sølv gjør seg best. :)

rmr

Sitat fra: krister461 på torsdag 20. juli 2017, klokken 20:28
Hvilken farge har du på bilen?

Så sant du har beholdt chromen på bilen synes jeg personlig felger i sølv gjør seg best. :)

Se første innlegg ;) Rød :)
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

krister461

Prøvde å lese første innlegg, men gjorde det visst litt for raskt. :)

Holder fortsatt en knapp på sølv. Både VFS1 og CVT er flott. Jeg liker også VFS2 og CV4 (i helt sølv).

For min del ble Vossen for dyrt, så går for Niche Essen i 21 sølv.

rmr

Sitat fra: krister461 på torsdag 20. juli 2017, klokken 20:42
Prøvde å lese første innlegg, men gjorde det visst litt for raskt. :)

Holder fortsatt en knapp på sølv. Både VFS1 og CVT er flott. Jeg liker også VFS2 og CV4 (i helt sølv).

For min del ble Vossen for dyrt, så går for Niche Essen i 21 sølv.

Niche Essen er ikke ett dumt valg. Hva er prisen?

Har liksom gått rundt i to uker mtp at jeg har Vossen VFS1 hjemme når jeg kom fra ferie , så veldig skuffende.
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

krister461

Niche Essen koster rundt 30k +- noen tusen avhengig av dekkvalg fra Tempe dekkservice.

rmr

Chattet med Vossen nå  , de sier jeg kan få ett sett lakket med Matte Gunmetal , kanskje jeg går for det , må høre med importør i morgen.
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

kmagne

Hva med TSW Bathurst, Veldig lik Vossen VFS1.
Har disse selv og er veldig fornøyd, dog bare i 20".
TMS 70D Motatt Juli 2016.

rmr

Sitat fra: kmagne på lørdag 22. juli 2017, klokken 00:13
Hva med TSW Bathurst, Veldig lik Vossen VFS1.
Har disse selv og er veldig fornøyd, dog bare i 20".

Takk for tips! De var jo nesten identiske :) Hva er pris på disse i 20" og hvor har du handlet felgene?

Begynner å bli lei hele Vossen , på Facebook chat sier de at de kan lakke RAW felger i Matte GunMetal til meg , men til importør sier de at det ikke går.

Så eneste jeg kan gjøre nå er å vente til neste sesong med VFS1 Matte Graphite eller kjøpe de i sølv og eventuelt lakke de, men det blir fælt dyrt.

Trodde ikke det skulle være så vanskelig å finne kule felger til en Tesla , hehe

Dekkleverandør har til og med dekk liggende klart til meg. Vossen har rotet det til her , men ønsker ikke å rydde opp , skuffende :(
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

Cookie Monster

Vossen er stort sett alltid ikke så lett å oppdrive i sommer sesongen. Gjelder å bestille på vinteren fikk jeg beskjed om pga det.
2023 Model S Plaid
2019 Model 3 LR

rmr

Sitat fra: Cookie Monster på lørdag 22. juli 2017, klokken 01:08
Vossen er stort sett alltid ikke så lett å oppdrive i sommer sesongen. Gjelder å bestille på vinteren fikk jeg beskjed om pga det.

Sååå fremsynt var jeg dessverre ikke , hehe
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

kmagne

Jeg handlet hos en lokal dekkleverandør, (som igjen bestilte de via Norgesdekk)  men vet at både Byttdekk.com og Dekkmann har de.
Jeg betalte ca. 4000,- pr. felg

Men er usikker på om de går opp til 22", muligens bare 21"

Kan prøve å få lagt ut noen bilder hvis det er av interesse.
TMS 70D Motatt Juli 2016.

krister461


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA