Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

"Ettermontere" luftfjæring

Startet av Guybrush, tirsdag 18. juli 2017, klokken 18:21

« forrige - neste »

Guybrush

Hei!

Tenkte kanskje dere hadde noen lure ideer på hvordan løse dette  ::).

Jeg eier i dag en S85D -2015 model med pano-tak, dobbeltlader, hifi og premium pakke og gått snart 80.000.
Nå har det dukket opp et behov for luftfjæring, og hva pokker gjør man da?
Selger og kjøper en forholdsvis lik en på Finn?
Venter på 3'ern? Kommer den med luft?
Ny 100D er pokker meg i dyreste laget synes jeg.
Kan 75D være et alternativ?
(Er forresten eneste bilen min og jeg trenger både rekkevidden og superlading.)

jcnorway

75 og 75D får du ikke med luft om du ikke finner en brukt.
Bosted: Oslo
Kjøretøy: Tesla Model S 75D (2017)

Joachim@sancon.no

Bare sånn av nysgjerrighet.. hvordan oppstod behovet for luftfjæring?

Jeg har selv luftfjæring, og synest det er kjekt å ha. Noen som forresten vet hvor mye høyere den er i very high kontra standard stålfjærer?

For min del kjøpte jeg det pga dårlig vei ned til hytta. Sånn til ettertanke hadde kanskje en 3-4 lass med subbus gjort samme nytten. :)

Guybrush

Sitat fra: Joachim@sancon.no på tirsdag 18. juli 2017, klokken 19:51
Bare sånn av nysgjerrighet.. hvordan oppstod behovet for luftfjæring?

Hyttekjøp   ;D

Daniel80

Sitat fra: Joachim@sancon.no på tirsdag 18. juli 2017, klokken 19:51
Bare sånn av nysgjerrighet.. hvordan oppstod behovet for luftfjæring?

Jeg har selv luftfjæring, og synest det er kjekt å ha. Noen som forresten vet hvor mye høyere den er i very high kontra standard stålfjærer?

For min del kjøpte jeg det pga dårlig vei ned til hytta. Sånn til ettertanke hadde kanskje en 3-4 lass med subbus gjort samme nytten. :)

Mener den med luft er ca 5cm høyere i very high kontra dagens stålfjærer.  (og1-2cm lavere i very low)
Model 3 LR AWD Boost, H&R senk, 9,5x20 ET30 245/35-20 square,

amund

Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

madsskon

Sitat fra: Daniel80 på onsdag 19. juli 2017, klokken 10:22
Sitat fra: Joachim@sancon.no på tirsdag 18. juli 2017, klokken 19:51
Bare sånn av nysgjerrighet.. hvordan oppstod behovet for luftfjæring?

Jeg har selv luftfjæring, og synest det er kjekt å ha. Noen som forresten vet hvor mye høyere den er i very high kontra standard stålfjærer?

For min del kjøpte jeg det pga dårlig vei ned til hytta. Sånn til ettertanke hadde kanskje en 3-4 lass med subbus gjort samme nytten. :)

Mener den med luft er ca 5cm høyere i very high kontra dagens stålfjærer.  (og1-2cm lavere i very low)

Very Low finnes vel ikke..
TMX 100D 2017 og Kia Soul EV 2015.
Tidligere TMS 75D 2016 og Peugeot iOn 2015.

Kun elektrisk siden 2015.

Hodetelefoner

Du får kjøpe 4 dempere / belger på ebay. Eller en hugger. Kanskje enkleste.
Så kjøper du et universal kit på summit eller lignende.  Hvorfor trenger du dette?  Kanskje det holder å bare kjøpe det bak? Skal du bare smugle, finnes det dempere som holder samme høyde uansett også.

Muffinman

Sitat fra: madsskon på torsdag 20. juli 2017, klokken 06:09
Sitat fra: Daniel80 på onsdag 19. juli 2017, klokken 10:22
Sitat fra: Joachim@sancon.no på tirsdag 18. juli 2017, klokken 19:51
Bare sånn av nysgjerrighet.. hvordan oppstod behovet for luftfjæring?

Jeg har selv luftfjæring, og synest det er kjekt å ha. Noen som forresten vet hvor mye høyere den er i very high kontra standard stålfjærer?

For min del kjøpte jeg det pga dårlig vei ned til hytta. Sånn til ettertanke hadde kanskje en 3-4 lass med subbus gjort samme nytten. :)

Mener den med luft er ca 5cm høyere i very high kontra dagens stålfjærer.  (og1-2cm lavere i very low)

Very Low finnes vel ikke..
Ikke på TMS nei.

petersv

Fantes før folk kjørte på vrakdeler på motorveien.

snd

Sitat fra: Muffinman på torsdag 20. juli 2017, klokken 07:33
Sitat fra: madsskon på torsdag 20. juli 2017, klokken 06:09
Sitat fra: Daniel80 på onsdag 19. juli 2017, klokken 10:22
Sitat fra: Joachim@sancon.no på tirsdag 18. juli 2017, klokken 19:51
Bare sånn av nysgjerrighet.. hvordan oppstod behovet for luftfjæring?

Jeg har selv luftfjæring, og synest det er kjekt å ha. Noen som forresten vet hvor mye høyere den er i very high kontra standard stålfjærer?

For min del kjøpte jeg det pga dårlig vei ned til hytta. Sånn til ettertanke hadde kanskje en 3-4 lass med subbus gjort samme nytten. :)

Mener den med luft er ca 5cm høyere i very high kontra dagens stålfjærer.  (og1-2cm lavere i very low)

Very Low finnes vel ikke..
Ikke på TMS nei.

Very low (~1.9 cm lavere enn low) på TMS. Video av wk057/Jason Hughes

https://www.youtube.com/watch?v=AWyPHrNxhws
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA