Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

KM stand på TMS85

Startet av Kapzx, torsdag 20. juli 2017, klokken 14:28

« forrige - neste »

Kapzx

Hei!
Vurderer kjøp av brukt TMS85 og det ligger jo mange på finn. Men lurer på ift KMstand jeg burde velge, noe man bør passe på ?

Takk for svar :)
Nissan Leaf 2012

chaglen

Jeg er nok litt biased da jeg selger min TMS85 nå, men det jeg kan si på generelt grunnlag at km-stand er mindre viktig på elbil en fossilbil. Det er mange færre bevegelige deler i en elbil så det blir mindre "wear and tear". Batteriene holder seg også overraskende godt (flere hundre km på Model S). Og så er det i Tesla sitt tilfelle opptil 8 års garanti på motor (drive unit) og batteri på 85.

Viktigste å vurdere er generell stand på bilen og om det har utstyret du trenger.
2017: Tesla Model S 75D 2017
2016: Tesla Model S 2013 Signature 85 kWh (solgt)
2014: BMW i3 2014 (solgt)
2010-2013: Buddy Pluss BAES 2010 (solgt)

Kito76

Jeg valgte selv en tidlig 2014 TMS 85P, kjørt 55.000km. Kjempe fornøyd :)

Olee

Er selv på utkikk etter en brukt TMS, men de fleste innenfor budsjettet har passert 80-90kkm, og noen over 100. Er det risky å kjøpe bil med kun 10kkm igjen av garantien? Vil nok da være uten garanti etter 4 mnd med mitt kjøremønster.
Opplever dere at det er mye problemer utenom batteri/drivverk på en bil fra midten av 2014?

jkirkebo

Sitat fra: Olee på fredag 28. juli 2017, klokken 07:43
Er selv på utkikk etter en brukt TMS, men de fleste innenfor budsjettet har passert 80-90kkm, og noen over 100. Er det risky å kjøpe bil med kun 10kkm igjen av garantien? Vil nok da være uten garanti etter 4 mnd med mitt kjøremønster.
Opplever dere at det er mye problemer utenom batteri/drivverk på en bil fra midten av 2014?

Du har jo fort 2 år igjen av reklamasjonsretten da, den bør dekke det meste som kan skje.
De var endel feil (barnesykdommer) på min 2013 P85+ i starten, men etterhvert var alle disse ordnet opp i og da var det lite andre feil.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Kramzz

Kjøpte en sein 13 mod P85, Dette gjennom Tesla med Alt utstyr foruten ekstra alarm. Denne var gått 96000 når jeg kjøpte den! Har til nå lånt mange forskjellige modeller, til og med helt nye og kan si at du helt trygt kan kjøpe en med høy km ☺ gjennom tesla får du forlenget garanti! Dette er greit om et dørhåndtak ryker
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.

Olee

Okei, hvis reklamasjonen dekker det meste så er jo det noe annet! Noen typiske eksempler på hva den ikke dekker? Kjører Leaf nå, så er godt vant til lite feil :)

Har kikket litt på Tesla sine bruktbiler, men føler ikke det var så mange der nå...

krister461

Du kan se om du finner flere her:
https://teslainventory.com

Men vær advart, Tesla kan bruke måneder på å levere ut bruktbil.

Roma

Kjøp bil med maks 80 000km stand. Det er ikke sikkert at tidligere eier har fått med seg alt småplukket som finnes på tidligere modeller. Ved å gi deg selv en margin på 1-2 år og min. 20 000 km så har du god tid til å bli kjent med bilen og evt småplukk du vil ha rettet opp i.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA