Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Batteriinformasjonsark

Startet av s.sjoelli, onsdag 19. juli 2017, klokken 19:22

« forrige - neste »

elektrolux

Hadde et bildet der slike celler ble oppgitt til 52 Ahr kapasitet, men finner den hverken på PC eller på nett lenger.

Mulig det ikke var nominell kapasitet men reell kapasitet som ble oppgitt, altså etter degradering.

Ser også at de nyere cellene oppgis til 500Whr, mens jeg målte mine til 390 Whr.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

s.sjoelli

Sitat fra: Olee på torsdag 20. juli 2017, klokken 14:11
Dette arket er vel som nevnt før ikke verdt mye.. Les heller av med LeafSpy.

Da dro jeg å kjøpte en OBD2 dongle hos Teknikmagasinet og lastet ned LeafSpy Pro på Iphonen før jeg dro for å prøvekjøre en Leaf. Kjøpte OBD2 Wifi dongle fra Teknikmagasinet da jeg leste her inne at  det er denne som funker på Iphone. Kjøpte denne https://www.teknikmagasinet.no/produkter/lyd-o-bilde/bilstereo/tilbehor/vgate-obd2-icar2-wifi
Jeg fikk plugget den i Leafen, valgt nettverk på telefonen og åpnet LeafSpy, men ingen data kom inn på LeafSpy. Sto kun "searching" nederst i høyre hjørne. Leafen var på. Sjekket WiFi-help i LeafSpy appen og mener jeg gjorde alt som sto der, men den fikk ikke data inn fra OBD dongle. Prøvd å lese tråder og søke her på forumet etc men klarer ikke finne ut hva som er feil. Har over gjennomsnitt datakunnskap (trodde jeg) så litt irriterende å ikke klare dette... Fikk ikke lest av data fra denne Leafen jeg prøvekjørte, men den er uansett ikke aktuell. Skal se på noen fler i i morgen så hadde jo vært kjekt å klare å sjekke dette på dem.
Setter pris på om noen her vet hva som kan være feil?

Rasmus.B

Har du parret den med blutooth til telefonen din?

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

s.sjoelli

Sitat fra: Rasmus.B på onsdag 26. juli 2017, klokken 20:30
Har du parret den med blutooth til telefonen din?

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Nei, kun Wifi. Er Wifi-dongle (ikke bluetooth). Forsto det slik at det er Wifi dongle jeg måtte ha når jeg skal parre den til iphone og ikke Android...?

Rasmus.B

#19
Aha. Jeg leste ikke innlegget ditt godt nok. Var ikke klar over at det var Leafspy for iPhone.  På Android er det blutooth som gjelder.

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

jkirkebo

Sitat fra: Rasmus.B på onsdag 26. juli 2017, klokken 20:59
Aha. Jeg leste ikke innlegget ditt godt nok. Var ikke klar over at det var Leafspy for iPhone.  På Android er det blutooth som gjelder.

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Fungerer ikke wifi-dongle på Android? Jeg har lurt på å montere fast en Android-telefon i Leafen for å få nettradio og LeafSpy. Lyden vil kjøres over Bluetooth for å få kanalbytte på knappene på rattet, dermed går det kanskje dårlig å kjøre BT mot dongle samtidig? Eller vil det virke med BT mot begge to samtidig?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

s.sjoelli

#21
Sitat fra: jkirkebo på torsdag 27. juli 2017, klokken 08:36
Sitat fra: Rasmus.B på onsdag 26. juli 2017, klokken 20:59
Aha. Jeg leste ikke innlegget ditt godt nok. Var ikke klar over at det var Leafspy for iPhone.  På Android er det blutooth som gjelder.

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Fungerer ikke wifi-dongle på Android? Jeg har lurt på å montere fast en Android-telefon i Leafen for å få nettradio og LeafSpy. Lyden vil kjøres over Bluetooth for å få kanalbytte på knappene på rattet, dermed går det kanskje dårlig å kjøre BT mot dongle samtidig? Eller vil det virke med BT mot begge to samtidig?

Etter hva jeg forstår så støtter ikke Android versjonen av LeafSpy wifi - kun bluetooth. Ser på Google Play:
SitatDue to a recent cost reduction (and feature reduction) many of the cheap ELM327 OBDII Bluetooth adapters from Asia no longer work with the Leaf and report themselves to be version 2.1
......

With the release of version 0.39.97 LeafSpy Pro now supports two Bluetooth 4.x LE approved adapters. The recommended one is the LELink available from Amazon. Bluetooth 4.x LE has the advantage of not needing to be paired and lower power from both the Android device and the Leaf. The LELink is highly recommended and also works with the iOS version of LeafSpy Pro.
Så er vel Bluetooth 4.x Low Energy OBD dongle som er best for både iPhone og Android nå.
Står at fordelen med Bluetooth 4.x LE er at den ikke trenger å parres til Android. Men usikker på om Android-enheten klarer å motta data fra Leafspy og samtidig sende lyd til stereoen. Alternativt virker det som du kan gå over til ipad mini og streame nettradio over til stereoen på blåtann og få Leafspy data inn via wifi dongle men da blir det fort noen kroner hvis du allerede har Android...

Sverre_E

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 27. juli 2017, klokken 08:36
Fungerer ikke wifi-dongle på Android? Jeg har lurt på å montere fast en Android-telefon i Leafen for å få nettradio og LeafSpy. Lyden vil kjøres over Bluetooth for å få kanalbytte på knappene på rattet, dermed går det kanskje dårlig å kjøre BT mot dongle samtidig? Eller vil det virke med BT mot begge to samtidig?

Har hatt suksess med å få inn flere Bluetoth-enheter samtidig via samme telefon.
OBD2 til telefon, Fiamm DAB-adapter til bil, og Telefon til bil og DAB-adapter. Men rekkefølgen på oppkoblingene må gjøres i rett rekkefølge for å unngå at bilen vil spille medier fra telefonen. Det kan fort bli litt knoting.
(Blå Leaf. April 2012 - Nov 2021)
Quartz grå Enyaq iV80 juni 2021

jkirkebo

Sitat fra: s.sjoelli på torsdag 27. juli 2017, klokken 10:14
Alternativt virker det som du kan gå over til ipad mini og streame nettradio over til stereoen på blåtann og få Leafspy data inn via wifi dongle men da blir det fort noen kroner hvis du allerede har Android...

Har ingenting som skal brukes. En iPad Mini fastmontert i bilen tror jeg dessverre er å innby til innbrudd, en Android-telefon til under tusenlappen er det derimot ikke mye salgsverdi i. Kanskje jeg skal fyre opp min gamle iPhone 3GS ;)

Sitat fra: Sverre_E på torsdag 27. juli 2017, klokken 10:15
Har hatt suksess med å få inn flere Bluetoth-enheter samtidig via samme telefon.
OBD2 til telefon, Fiamm DAB-adapter til bil, og Telefon til bil og DAB-adapter. Men rekkefølgen på oppkoblingene må gjøres i rett rekkefølge for å unngå at bilen vil spille medier fra telefonen. Det kan fort bli litt knoting.

Høres jo bra ut dette. Er litt avhengig av at ting går automatisk dog, telefonen skal jo stå på i bilen hele tiden (sikkert greit å forsyne den via en stor powerbank så den holder en uke eller to om bilen ikke kjøres på en stund). Håpet var at nettradio skulle fungere mer eller mindre automatisk, og så er det bare å bytte app til LeafSpy om jeg skal kjøre langt.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

s.sjoelli

Vært og prøvekjørt en til i dag og fant ut av problemet. Wifi dongle krever manuell innstilling av IP adresse, subnet mask og DNS server. Var sikker på at jeg hadde skrevet inn riktige verdier men det hadde jeg altså ikke.
Så funker veldig bra nå med wifi dongle fra Teknikmagasinet (som man får betraktelig mye billigere fra aliexpress, amazone, ebay etc dersom man har tid til å vente litt).

Prøvekjørte en 2013 norsk Tekna hos forhandler. Gått rett over 90,000 km men fortsatt SOH på 90% så endte med å kjøpe denne. Veldig fornøyd. Må vel kjøpe litt stæsj fra deg jkirkebo etterhvert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA