Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Parkering ved festningen i Oslo

Startet av stromifokus, onsdag 19. juli 2017, klokken 10:56

« forrige - neste »

Elmo

Sitat fra: Myrvang på torsdag 27. juli 2017, klokken 13:54
Er disse plssene fjernet enda? Har tenkt å stå der i natt...
Hvis du skal stå over natten og ikke behøver tilgang til bilen før imorgen så vil jeg anbefale Saga P-hus. De ter stengt om natten, men ingen problem å la bilen stå.
NB: Adressen står som "Olav Vs gate" eller "Haakon VII's gate 9" enkelte steder, men innkjørselen er fra Munkedamsveien.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Myrvang

Skal på stena line, kan parkere der, men hadde være greit å spare 200 i parkering. Er fra 18 i kveld til 17 i morgen.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Orbit

Stolpene er der, starter fjerning 31/7 i følge skiltet. Ca halvparten ledig nå (ferietid), samt noen få av type-2 på andre siden (som skal få leve litt lenger).

Saga er gratis for elbiler på nederste plan, men litt lenger å gå til Stena
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Myrvang

Stolpene sto der, så fikk parkert. Tydelig at det er vanlig å stå der for båtpasjerer, var stor trafikk av folk med trillekoffert til og fra bilene. Men de forsvinner snart, så da er det like greit å kjøre diesel inn til Oslo

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Orbit

Det er nok også mange fossilbiler som parkerer her (utenom ladestolpene) i forbindelse med fergetur, da det er en av de få stedene i Oslo sentrum hvor det ikke er maksimaltid på offentlig parkering.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

bmw2002

Dette er rett ved der jeg jobber. Mange turister som parkerer der og faktisk ikke uvanlig at de tar bilder av alle elbilene.

Er det her MDG har tenkt å anlegge kolonihager?

NissanLeaf30KW

Parkeringen under festningen er for tiden stort sett full og huser nå flere og flere bensindrevne biler. I tillegg registrerer jeg at stadig flere ikke lader også der >:( For ordens skyld stemmer sjelden antall ledige plasser med de faktiske plassene. Ser ofte at det kjører 2-3 biler inn samtidig, så tallet på ledige plasser er kanskje basert på antall ganger noen åpner porten med appen?

Orbit

Det er en føler på hver parkeringsplass (ser ut som en liten frisbee), men ikke alle fungerer tydeligvis. Har meldt dette til vaktsentralen for noen uker siden, men de har ikke fått fikset dette.

Hadde i det minste alle vært innplugget, ville online-status for laderne vist om det var ledige plasser. Det er nok også kun et tidsspørsmål før de begynner å bøtelegge feilparkerte biler (som det har vært mange av de få gangen jeg har vært innom i det siste). Så skal jeg ikke si høyt hva jeg mener om hybrider på heldagsparkering..... spesielt uten lading!
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

bmw2002

Observerte i dag at det var mange biler i garasjen som hadde fått bot. En for å stå i det skraverte feltet. I tillegg var det 4-5 som fikk bot for å ha stått der for lenge, tydelig at enkelte bruker dette som fast plass og står der døgnet rundt. Det blir det heldigvis slutt på nå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA