Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Reservasjon av nye Nissan Leaf 2018

Startet av Ampera, tirsdag 18. juli 2017, klokken 13:48

« forrige - neste »

prompt

Då har eg betalt eit depositum på 10000,- for å kome meg på lista. Får kvittering om nokre dagar, og kanskje vite kor eg ligg an i køa? Kan få tilbake pengane når eg vil, så det er ein liten pris å betale.


Bombus

Uten køsystem blir det tilfeldig når man får bil, jeg kunne like greit bare bestilt når de åpner for det. Tok for gitt at dette var på plass. Beholder reservasjonen uansett og avventer..
2018 Nissan Leaf

Ampera

Sitat fra: Bombus på fredag 21. juli 2017, klokken 09:24
Uten køsystem blir det tilfeldig når man får bil, jeg kunne like greit bare bestilt når de åpner for det. Tok for gitt at dette var på plass. Beholder reservasjonen uansett og avventer..

Enig rart uten kø system.
Men det gjenstår å se hvordan de løser dette, kan vare at et kø system kommer etter 6 september, eller f.eks forhandleren har allerede bestilt 100 biler og det er disse en reserverer, da er det jo ikke nødvendig med kø system.

Bombus

Godt poeng, det hadde i så fall vært veldig bra  :+1:
2018 Nissan Leaf

Myrvang

Satt meg på liste. Ikke noen mulighet for å betale depositum, ikke noe mail i retur om at jeg er registrert. Nada. Får se hva som skjer om noen dager.
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

sjossang

De som står på liste er nok de første som får være med på første ordre mot Nissan når det blir åpnet opp for bestillinger.

Husker da 30kWh-modellen kom. Jeg kontaktet forhandler og spurte om de hadde biler på vei inn og ba om å få en av disse. Pratet med en annen kunde som var en av de første som bestilte, men han hadde lagd en ordre på en spesiell bil (farge og utstyr), og han fikk bilen sin lenge etter meg!
Y LR hvit/hvit

snoemann

Jeg fikk også en slags kontrakt og anledning til å betale inn 10 000 i depositum. Sånn til info
Nissan Leaf 30kwh Tekna 2017. I eie 2017 ->
Citroen C-Zero 2011. I eie 2013 -> 2017

tessy

I Bergen hadde de ikke hørt om noe konrtrakt eller reservasjons liste igår, men de kunne sette meg på en liste om mer info når den tid kom... For de hadde ihvertfall ikke laget noe kontrakt etc..
Så virker som stor forskjell på forhandlere..




telcontar

Her i Kongsberg står jeg bare på interesseliste, ingen kontrakt eller depositum.

snoemann

Nå skal jeg bare spekulere, men :

Jeg vil tro at de forhandlerne som faktisk har mottatt depositum og kontrakt stiller ganske sterkt i forhandlingen med Nissan når det gjelder tildelingen av nye biler ...

Tipset blir vel å ta en prat med lokal forhandler om dette.

Min forhandler var altså BNH Oslo
Nissan Leaf 30kwh Tekna 2017. I eie 2017 ->
Citroen C-Zero 2011. I eie 2013 -> 2017

autopass

Min forhandler sa at Nissan sentralt ikke ville ha listesalg ala opels ampera e salg. Bestilling åpner ikke før etter 6 september. Men kunne skrive meg på lokal liste og så ville selger ta kontakt så snart bestillingsmuligheter åpnet seg.
2017 Hyundai Ioniq Hvit 3/11-2017

Førstereis som elbileier!

bno

Sitat fra: autopass på torsdag 27. juli 2017, klokken 21:50
Min forhandler sa at Nissan sentralt ikke ville ha listesalg ala opels ampera e salg. Bestilling åpner ikke før etter 6 september. Men kunne skrive meg på lokal liste og så ville selger ta kontakt så snart bestillingsmuligheter åpnet seg.
Informasjonen er sammenfallende med info fra lokal forhandler Ålgårds Auto.

Bombus

Kommer nye Leaf med 60kwh batteripakke og fornuftig prising kan det bli travelt ute hos forhandlerne med "først til mølla"-prinsippet. :laugh:
2018 Nissan Leaf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA