Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kostnader ved rødt stikk (400V TN)

Startet av 1000kwh, søndag 16. juli 2017, klokken 08:05

« forrige - neste »

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: 1000kwh på søndag 23. juli 2017, klokken 19:17
Kanskje mulig å bruke den ene ledningen på egen kurs?

Uansett, må ha elektriker på befaring. Men det er lettere sagt enn gjort. Ingen svar eller ikke tid er visst standardsvaret om sommeren :P

Det kommer jo helt an på hvor den kabelen går  ;) Men den må uansett om den faktisk går til sikringsskapet ditt legges om - du kan ikke ha to separate kurser gående igjennom en slik boks.
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

jkirkebo

Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på søndag 23. juli 2017, klokken 19:55
50mm rør: 1250,- ( brukes jo til de andre kursene også)
5x10mm2 20m : 5750,-
4-pol 16A sikring: 1875,-
B- vern er integrert i ladeboksen som kostet 5750,- i tillegg.
Arbeidet ble lagt inn i kostnadene for huset mens elektriker var der uansett.

Oj, gullkabel eller? ;)

20m PFXP 5G10 tar jeg 2700,- for.
4-pol 16A sikring kr. 225,-

Tror elektriker har hatt en rimelig hyggelig fortjeneste her. Ikke uvanlig dessverre.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

sjokomelk

Sitat fra: 1000kwh på søndag 23. juli 2017, klokken 16:32
Noen elektrikere som kan si noe om disse ledningene som kommer inn i garasjen? Er disse lagt opp til sikringsskapet som ekstra ledninger eller er de koblet til eksisterende kurs nr. 16 sammen med kontakten og taklyset som står på veggen like ovenfor? :)
Hvis du ser på det første bildet ditt, så går det to grå og en hvit kabel inn i boksen. Og alle tre er koblet sammen med Wago-klemmer. Vi ser tydelig to 3-veis Wago-klemmer hvor alle tre hullene er i bruk.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA