Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Erfaringer fra Rav 4 eiere:

Startet av Brorson, torsdag 13. juli 2017, klokken 10:54

« forrige - neste »

Follo

Kjøpte min i mars, 2014 mod med rundt 16000 km. Valgte Michelin lavfriksjonsdekk mot tilliegg. Dette er ingen kjøremaskin, så disse dekkene gir bilen en viss kjøreglede, selv på svingede riksveier. 150 km sommerstid på østlandet uten for mye over 100 km/t regner jeg med som rekkevidde på en normallading. Bilen har en lastekapasitet på 345 kg, som er 5 kg mindre enn C-Zero. Min erfaring var at batteriene krevde en viss innkjøring før de gir optimal ladekapasitet og ladetid. Regenereringen er ikke så kraftig som på C-Zero, og en-pedalskjøring kan man ikke gjøre. Regenerering gjennom gearspak krevde tilveninning for meg. Jeg ringte ett verksted i Asker, som fortalte meg at det aldri var problemer med denne modellen. Jeg er fornøyd, men har kjøpt mer enn traktor enn en sportsbil. Det er 74 regisrert i Norge, hvor 4 er den første modellen. Jeg synes det er rart at det ikke er mer rift om denne modellen.

Tormod Beck


Tormod Beck

Det var laderen jeg spurte om, ikke hva du gavnfor bilen;

Trekkoppbil

Er det noen som har et verksted å anbefale, for å ta service?

Radiobil1

Hva er det lengste noen har klart å kjøre med disse Toyotaene med snill fot?


Ser det nevnes forskjellige generasjoner. Hvilke årsmodeller er hva og hva er forskjellene?

Tormod Beck

Jeg har ikke kjørt den tom men ca 22 mil med blandet kjøring.
Min er 2012 mod, men de er jo helt like, produsert i et lite antall i 2012

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA