Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Erfaringer fra Rav 4 eiere:

Startet av Brorson, torsdag 13. juli 2017, klokken 10:54

« forrige - neste »

Brorson

Er det noen som vil dele sine erfaringer så langt med sin Rav?
Antall kjørte kilometer ?
Servicer?
Problemer?
Verksted hvor en kan få reparert?
Hvor mange er registert i Norge?
Rekkevidde?

Brorson

Ser det er liten respons på å dele  sine erfaringer med Rav4 EV her!
Det bør jo være noen med en slik bil her, når Sørimport har solgt flere dusin av disse bilene???

elektrolux

Alltid lite aktivitet på forumet på problemfrie biler. ;)

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Brorson

Skulle vell ikke være noen spesiell problem bil det?

PaulAsgeir

Bilen min hadde gått nærmere 100' da den etter avtale med importør og Toyota i LA ble sendt tilbake for garantirep av driveunit. Så ville ikke Toyota ta allikevel, så nå er den på et annet verksted der. Vært uten Bilen i tre mnd nå..  :(

Brorson

OK, men fram til 100.000 funka den bra? Ingen problemer?
Har du hatt noe service i Norge ?
Må alle biler fra denne importøren tilbake til USA?
Min har gått 53000, og bare vært på EU kontroll.

Radiobil1

Hvor mange ElRaver er det nå registrert i Norge.


Virker som en grei bil. Mye praktisk plass og bra drivlinje.
Hva er praktisk rekkevidde sommer og vinter her hjemme?

Elmo

Antallet er Rav4 Ev i ferd med å ta seg opp nå
48 totalt hittil, hvorav 24 i 2017 og 3 av dem i desember 2017.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

El Prado

Lå bak to stk nyimporterte EL-Rav på Lade /Trondheim i dag. Begge med Amerikanske skilt..
Nissan leaf 2012, Hvit, 11500km-102000km

Think Classic 2000mod. Solgt

Trekkoppbil

#9
Tony W. har ei liste over gjengangerfeil og sjekkpunkter for kjøp:
http://www.myrav4ev.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=1589&start=0

Hvis varmeapparatet ryker, vil jeg tru at man kan ta varmeapparat fra en gammel Leaf.  DC/DC-converteren ligner på DC-converteren i Model S, ut fra bilder jeg har sett på nettet, men om de går omhverandre, har jeg ikk fått noe svar på.

Ellers sliter vel bilen med de samme motorutskiftingene som B250e og Model S:
Sitat fra: Tony W link=https://insideevs.com/tesla-model-s-drive-unit-failuresreplacements-still-an-issue/
It just dawned on me that some folks won't know that the above cars share the same motor as the rear wheel drive Model S (except the parking pawl in the gear box).
(Han fortalte meg i sommer at han hadde inne en Rav4 fra Norge som han skulle bytte DU på, så det var kanskje bilen til PaulAsgeir?)

Det har vært litt stille rundt problemstillingen med DU som må byttes på model S i lang tid, så jeg har lurt på om det finnes triks for å forebygge at motoren blir slarkete.
Jeg prøvde å spørre tesla-verksted å Drammen om de vil ta service på en Rav4 for å forebygge motorproblemer, men de vil ikke ta i bilen. Det er jo litt merkelig, da det er Tesla som har produsert drivlinja.  Siden Tesla ikke vil gi noen råd, åpna jeg en tråd for å finne ut om det er framgangsmåter for å unngå motorproblemer: https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=37034.0 Ett tips er å skifte gearolje regelmessig.
Kanskje beste håpet er å gå til en MB-forhandler som har erfaring med drivlinja.

Bilen skal ikke være helt bra skrudd sammen, og det er en tråd om clunk ved bremsing og skifte fra D til R, som kan utvikle seg: http://www.myrav4ev.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=1881&start=0
Et annet problem skal være risting eller ulåt på motorvei.
Det finnes tråder om disse problemene, og at det var mer eller mindre ulyder da motorene var nye, og at det kan utvikle seg over tid.




Tormod Beck

Jeg har vell nevnt det før: Men Sørimport sier at batteriet holder bilen ut,???
4— 500000 km?....Eventyr.?.

Rav4_EV

Du kan skifte så mye olje du vil, men manglende/utilstrekkelig jording av rotor i motoren vil gi lagerhavari uansett.
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

elekTrond

Er det noe elektrolyse eller andre elektrokjemiske reaksjoner som pågår i DU?
'13 Mjau

Trekkoppbil

Sitat fra: Rav4_EV på tirsdag 30. januar 2018, klokken 16:49
Du kan skifte så mye olje du vil, men manglende/utilstrekkelig jording av rotor i motoren vil gi lagerhavari uansett.
Er det noe som kan fikses som et forebyggende tiltak?

Kamil1982

Hi. Har en jdemoo eller chademoo (du kan velge navn)  :) til salg heime. tlf 96718527

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA