Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forskjell på ap1 og ap2

Startet av nightking, onsdag 12. juli 2017, klokken 19:18

« forrige - neste »

Jay-blue

Må legge til at jeg ikke har kjørt andre biler der man har laget en kobling mellom maks hastighet ift skilting og innstilt hastighet på ACC. Glemte å nevne at disse bråbremsene inntreffer også ved bruk av bare avstandsholder/acc, ikke bare med selvstyring.


Sent from my iPhone using Tapatalk

jorkus

Jeg opplever ikke disse oppbremsingene på AP1, så da bør man vel kunne få det til på AP2 også..
85S Levert 15.11.2013! Helhvit solgt 11.02-16
S85D sølv 2015 kjøpt 11.02-16 solgt juli-18
X75D Hvit kjøpt sept 18
Elsykkel Birk EOne
Elsykkel Ghost solgt
Elsykkel Buddy M4

Hodetelefoner

Joda..de er i aller høyeste grad på AP1. Filmer eksempel til deg i morgen.

Hodetelefoner

https://youtu.be/-kIzijM67a8
Beklager vertikal filming.. Men kom på dette i siste øyeblikk.
Kjørte Oslo Trondheim for en uke siden. Det nye kartet har mange veier som ligger dobbelt etc. Noe som fører til at bilen snapper opp alle fartsgrensene til sideveiene. Etter Berkåk er det virkelig ille.  Man må sitte med benet på pedalen. Spesielt fordi lastebil sjåfører finner det irriterer at bilen bråbremser ned 20kmt 100 meter før fartsgrensene skilt... I tillegg skjønner den ikke alltid oppheving av fartsgrensen. Så da har man noen hundre meter eller mere, med irritert sjåfør..
Vurdere faktisk å rive ut gps antennen til bilen et øyeblikk

Jay-blue

Ja, der har du det.

Da er det nok kartgrunnlaget og at ap er koblet med hastighetsskiltingen. Når det blir lange strekninger med feil hastighet forstår jeg hva som foregår. Men opplever også korte «glimt» der jeg ikke en gang rekker å se på dashbordskjermen om fartsgrensen skiftet et kort øyeblikk, må ha full konsentrasjon på å få bilen opp i hastighet igjen før noen sitter i hekken. Antar den da fanger opp sideveier i terrenget, eks over en tunnel som mangler i kartet, under en bro etc.

Forstår som sagt ikke hvorfor Tesla har laget en kobling mellom ap og hastighetsskilt. Andre bilmerker vet jo godt at hverken kamera som leser skilt eller kartgrunnlaget aldri er godt nok til at alt fanges opp.

Slik løsningen fungerer i dag fremstår den etter mitt skjønn som sikkerhetsmessig problematisk.


Sent from my iPhone using Tapatalk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA