Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forskjell på ap1 og ap2

Startet av nightking, onsdag 12. juli 2017, klokken 19:18

« forrige - neste »

Apache

Et spørsmål vedrørende autopilot pakke og fjernstyring av bilen. Hvis man blir innesperret slik at man ikke kan åpne døra på bilen, så kan man slik jeg skjønner bruke telefonen til å få bilen til å f.eks  rygge ut av parkerings plassen. Har sett "Tesla Bjørn" gjøre det med en model x.

Hvilke  teknologi ligger bak dette?
Spørr siden jeg vurderer å kjøpe en  tesla s 75d  og lurer på hva slags tillegspakke man "må" ha.

georglu

Sitat fra: Àpache på tirsdag 26. juni 2018, klokken 11:39
Et spørsmål vedrørende autopilot pakke og fjernstyring av bilen. Hvis man blir innesperret slik at man ikke kan åpne døra på bilen, så kan man slik jeg skjønner bruke telefonen til å få bilen til å f.eks  rygge ut av parkerings plassen. Har sett "Tesla Bjørn" gjøre det med en model x.

Hvilke  teknologi ligger bak dette?
Spørr siden jeg vurderer å kjøpe en  tesla s 75d  og lurer på hva slags tillegspakke man "må" ha.

Antar det er Summon-featuren du tenker på. Da må du ha Autopilot-pakken antar jeg (EAP, ikke FSD).
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

Jeronan

That is correct. I have a late 2017 Model S 75D with just the EAP package (not FSD) and have used the Summon feature on my phone app several times already in exactly those situations you describe. Tight parking and driver door blocked by other car.

Works great!  :+1:
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

georglu

Sitat fra: Jeronan på onsdag 27. juni 2018, klokken 13:49
That is correct. I have a late 2017 Model S 75D with just the EAP package (not FSD) and have used the Summon feature on my phone app several times already in exactly those situations you describe. Tight parking and driver door blocked by other car.

Works great!  :+1:

Blir spennende å se hvordan Smart Summon kommer til å bli. Praktisk med en bil som kan kjøre selv ut av garasjen og "plukke deg opp"? Eller bare en gimmick?
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

Jeronan

Sitat fra: georglu på onsdag 27. juni 2018, klokken 14:01
Sitat fra: Jeronan på onsdag 27. juni 2018, klokken 13:49
That is correct. I have a late 2017 Model S 75D with just the EAP package (not FSD) and have used the Summon feature on my phone app several times already in exactly those situations you describe. Tight parking and driver door blocked by other car.

Works great!  :+1:

Blir spennende å se hvordan Smart Summon kommer til å bli. Praktisk med en bil som kan kjøre selv ut av garasjen og "plukke deg opp"? Eller bare en gimmick?

I only have a carport, not a garage... so no idea. Maybe someone with a Garage with Homelink can answer that.
Seems to work ok for the most part, reading US posts.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

georglu

Sitat fra: Jeronan på onsdag 27. juni 2018, klokken 14:05
I only have a carport, not a garage... so no idea. Maybe someone with a Garage with Homelink can answer that.
Seems to work ok for the most part, reading US posts.

Er det noen som har Smart Summon allerede nå? Trodde dette var en feature som kommer "snart". Jeg har garasje, men usikker på om porten min har støtte for HomeLink.
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

Jeronan

Sitat fra: georglu på onsdag 27. juni 2018, klokken 14:09
Sitat fra: Jeronan på onsdag 27. juni 2018, klokken 14:05
I only have a carport, not a garage... so no idea. Maybe someone with a Garage with Homelink can answer that.
Seems to work ok for the most part, reading US posts.

Er det noen som har Smart Summon allerede nå? Trodde dette var en feature som kommer "snart". Jeg har garasje, men usikker på om porten min har støtte for HomeLink.

I know Homelink is present on current Norwegian cars. I can see it in my settings.
Smart Summon on other hand. Good question. Could be it's for US markets only currently.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Hodetelefoner

Smart summon er ikke lovlig i Europa. Det er derfor vi må bruke mobilen.
(Før noen hevder bmw har dette. Bmw sin enorme nøkkel, er en dårlig mobiltelefon)

Apache

Er vist litt u-viten her, hva er EAP? Premium oppgradering eller autopilot oppgradering når man konfigurere en bil selv?

OlaM

Sitat fra: Àpache på onsdag 27. juni 2018, klokken 17:18
Er vist litt u-viten her, hva er EAP? Premium oppgradering eller autopilot oppgradering når man konfigurere en bil selv?

Enhanced autopilot, det offisielle navnet på autopilot 2.
'21 3LR

Øggen

Sitat fra: georglu på onsdag 27. juni 2018, klokken 14:09

Er det noen som har Smart Summon allerede nå? Trodde dette var en feature som kommer "snart". Jeg har garasje, men usikker på om porten min har støtte for HomeLink.

Venta sia 2015 på at bilen skal kjøre rundt hjørnet å møte meg ved inngangsdøra som lovet.
No, 3 år ettepå får ej det uansett ikkje da det e i en anna "pakke"
# lureri
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

o.b.lix

Sitat fra: Øggen på onsdag 27. juni 2018, klokken 22:37
Venta sia 2015 på at bilen skal kjøre rundt hjørnet å møte meg ved inngangsdøra som lovet.

Fikk aldri lov til dette i Europa...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Øggen

P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Sandvika

Begynner å innse at mye av det som ble sagt at "bilen" skulle kunne gjøre etterhvert ikke gjelder den bilen jeg kjøpte i 2015, men Tesla sine biler generelt.

Nekter å tro at Tesla fortsatt har noe team som jobber med AP1 og å fjerne "Beta" stempelet i det hele tatt.

Hodetelefoner

Skyld på EU.. Ikke Tesla. Du kan lukeparkere etc uten å sitte i bilen etc der. Ikke vi..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA