Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Apple Carplay

Startet av terjewa, søndag 09. juli 2017, klokken 19:17

« forrige - neste »

terjewa

Hei, siden jeg ikke har fått hentet bilen min enda, skal hente den om ca 2 uker lurer jeg på noe om Apple Carplay.
Er det noen som vet om det er mulig med fotoboksvarsling i Navien til Apple?
Håper noen av dere kan svare meg på dette.


Mobileum

Du kan få Google Maps lyd på Car-Play (se her: http://www.carplaylife.com/how-to/how-to-enable-google-maps-navigation-on-apple-carplay/), men hvorvidt du finner noen fotoboksvarsler som baserer seg på Google Maps vet jeg ikke.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

terjewa

Takk, da får jeg lete etter fotobokser i google maps.

S4e

Har Google map radar varsler?

Jeg bruker kart fra Apple. Fungerer fint, inkl varsel om kø. Også veldig bra å stemmestyre - trykk på knapp på rattet og si "naviger til kirkeveien 2"... Men ikke sett opsjon om varsling av fotoboks.
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

bno

#4
Synes d er ugreit at Android Auto ikke er tilgjengelig. Har aldri tatt i et Apple produkt, men nå vurderer jeg å kjøpe meg en brukt IP 5. Vil det funke mot CP?

bmw2002

Du trenger vel bare en app med fotoboksvarsling som går i bakgrunnen. Den vil jo varsle selv om CarPlay viser Apple Maps.

Ipadjove

Lyden fra telefonen spilles igjennom høyttalerene til bilen, f.eks youtube/spill/apper. Så ja, om fotoboksvarsel-appen lager en lyd såg burde det kanskje gå?

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Prøv med Tom Tom fotoboksvarsler

Mobileum

#8
Sitat fra: bmw2002 på søndag 09. juli 2017, klokken 22:28
Du trenger vel bare en app med fotoboksvarsling som går i bakgrunnen. Den vil jo varsle selv om CarPlay viser Apple Maps.

Mine erfaringer er at CarPlay blokkerer Bluetooth.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

S4e

Sitat fra: bno på søndag 09. juli 2017, klokken 22:25
Synes d er ugreit at Android Auto ikke er tilgjengelig. Har aldri tatt i et Apple produkt, men nå vurderer jeg å kjøpe meg en brukt IP 5. Vil det funke mot CP?
Tror 5 fungerer fint, men ikke 4 og 4s. Heller ikke iPad.
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

bno


Crown

Ellers er det fullt mulig å laste ned Android Auto utenom Google Play og installere manuelt, så kan du fortsatt holde din sti ren.

Søk etter Android Auto apk på google så er det en rekke nedlastingssider. Har ikke giddet å gjøre det selv på Ioniqen for nivagsjonen er grei nok, men vet om mange andre som har installert og det fungerer fint.
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

bno


3irikur

Jeg bruker android auto når jeg kjører, og er veldig fornøyd. Det eneste jeg har å krangle på er at det ikke fyller ut hele skjermen, så det er to sorte striper på sidene.
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

bno

Sitat fra: 3irikur på tirsdag 11. juli 2017, klokken 09:41
Jeg bruker android auto når jeg kjører, og er veldig fornøyd. Det eneste jeg har å krangle på er at det ikke fyller ut hele skjermen, så det er to sorte striper på sidene.
Jeg bruker også AA, men for å legge inn mål må jeg nruke mobiltelefonen. Kan ikke legge inn for eks. en adresse på skjermen i bilen. Da skjer det intet. Er det samme tilfelle med andre? Når jeg peker i kartet på skjermen i bilen så finner den det xy punktet med en gang. Men altså ikke skrevet adresse...

NB Offline modus

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA