Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor er fusebox nr 1 på 2013 p85+

Startet av janosat, torsdag 06. juli 2017, klokken 19:23

« forrige - neste »

janosat

Tenker å ta ut fuse til forsterkere for å få vekk varsel lyd ved ulåst bakluke
Fikk feil på låsen til bakluke nå med familien på langtur
Ps denne fuseboksen ligger ikke under panel ved frunķ

lunitiks

Boksen skal stå i frunken, like til venstre for den venstre skråbjelken (sett fra front, altså i arbeidsstilling).

F6: Base Audio Amplifier
F8: Premium Audio Amplifier

Sikker på at du skal ta ut sikringen på dette...?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

janosat

Tok ut F6 med bil i power off lyd forsvant og turen kunne fortsette
Eneste ulempe nå er at det ikke er mulig å låse bilen fordi den detekterer åpen luke

(På min bil er fuseboks 1 bak stålbjelke og ikke synlig)


BømloBjørn

Sikker på at det er nødvendig å ta sikringen?

Kjørte i dag med bakluka åpen (stor pappkasse). Varslet i 1min ca... deretter 'gav den opp'. ikke mer lyd 

Hodetelefoner

Er bare å lukke opp og igjen noen dører også. Eller trekke i CC spaken under 30kmt

JorgenM

lunitiks: vet du hvilken sikring som er for spylerveskepumpa også?

Eneste feil på EU-kontroll og reiser på bilferie på lørdag så skulle gjerne hatt noe bedre enn en sprayflaske å dusje frontruta med. Noen mente det kunne være ei sikring som var gåen.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

janosat

Vil selvfølgelig fraråde  alle å begynne å rote med sikringer på bilen uten at man er helt sikker på hva  man gjør.
Fort gjort å ta feil sikring noe som kan føre til at kritiske funksjoner deaktiviseres og feilkoder  som blir generert
Spesiellt gjelder dette biler  med AP

RaBalder

Sitat fra: janosat på torsdag 06. juli 2017, klokken 22:45
Vil selvfølgelig fraråde  alle å begynne å rote med sikringer på bilen uten at man er helt sikker på hva  man gjør.
Fort gjort å ta feil sikring noe som kan føre til at kritiske funksjoner deaktiviseres og feilkoder  som blir generert
Spesiellt gjelder dette biler  med AP

Det er da bedre å sjekke om en sikring er gåen selv enn å forsøke og kontakte et Tesla-verksted. Det kan fort ta et par uker å få kontakt og enda lengre å få fixet.

lunitiks

Sitat fra: JorgenM på torsdag 06. juli 2017, klokken 22:09
lunitiks: vet du hvilken sikring som er for spylerveskepumpa også?
Finner dessverre ingen sikring designert kun for spylerverskepumpa. Pumpa er imidlertid koblet til body control module som sitter i fotbrønn passasjerside. Mulig den kan frakobles der, uten at jeg har studert dette nærmere.

Uansett: Bjørns advarsel om random tukling i sikringsboksen bør ses, om ikke annet for humorens skyld  :D

https://youtu.be/qjyWRDQGh0Y
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

JorgenM

Takk, da blir det nok besøk hos servicesenter i stedet.

Sprayflaska funker den også, selv om jeg må stoppe hver gang jeg skal spyle 8)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Thor2014

Det er jo utrolig at den skal gå så bananas. En full power cycle burde fikset det. Kan jo være noen busnoder som ikke kommer opp på rett måte

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA