Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nye og kommende hurtigladere - post bilder og info her

Startet av Gordon Retriever, torsdag 06. juli 2017, klokken 00:17

« forrige - neste »

goggo

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på mandag 13. juli 2020, klokken 00:35
Da har vi hørt på dine råd Hugo. Satsingen har fått en pangstart.  Det kommer minst 2 nye 50kW ladere på Circle K E18 Bamble før neste helg, samt noen flere 150kW ladere litt senere i juli. 😃

Vel vel, velger å tro at dere har bedre input enn det jeg kan gi fra mine månedlige Osloturer når det gjelder nye investeringer i ladestolper :) :)

Kjempefin stasjon dette her forresten, og med god plassering også.

Circle K stasjonene på Brokelandsheia og Telemarksporten blir nå mindre aktuelle for meg og kaffekoppen min siden det ofte er ladekø på disse selv utenom ferierushet, og for få ladestolper til å ta unna køene.

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

ThomasEL

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på mandag 13. juli 2020, klokken 00:35
Da har vi hørt på dine råd Hugo. Satsingen har fått en pangstart.  Det kommer minst 2 nye 50kW ladere på Circle K E18 Bamble før neste helg, samt noen flere 150kW ladere litt senere i juli. 😃

Fantastisk!!
Slik skal det gjøres👏👏
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Porsgrunn

Lars hvordan er det med de 8 laderne som skal opp på Telemarksporten, vil de også komme iløpet av sommeren?

Lars C. Krogenæs

Telemarksporten bli neppe klar før tidlig neste år 😕. Det er en stasjon det har vært jobbet med i lang tid, men der det er regulatoriske hindringer som må løses. Ting skjer, men neppe på denne siden av året.
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Lars C. Krogenæs

Sitat fra: ThomasEL på mandag 13. juli 2020, klokken 08:53
Sitat fra: Lars C. Krogenæs på mandag 13. juli 2020, klokken 00:35
Da har vi hørt på dine råd Hugo. Satsingen har fått en pangstart.  Det kommer minst 2 nye 50kW ladere på Circle K E18 Bamble før neste helg, samt noen flere 150kW ladere litt senere i juli. 😃

Fantastisk!!
Slik skal det gjøres👏👏

Da er 2 nye 50kW ladere oppe og i drift. Dermed er det 10 ladere der nå.
Vi venter på 2 nye 150kW ladere, men her er det noe leveringstid fra vår installatør, men vi håper fremdeles at det lar seg ordne i slutten av juli.

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

ThomasEL

Det er så deilig å se slike ladesteder med god plass, sideparkering på alle laderne og et (relativt) høyt antall ladere👍

Det bærer bud om en ny tid, der hurtiglading ikke lenger er et trangt smug bak en Kiwibutikk.

Og veldig bra at dere så raskt etter åpning oppgraderer! Håper de to nye 150kW laderne også er raskt på plass.
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Kamuflars

#546
Lars C.: Hva er situasjonen med Circle K Vinstra? (den ved den nybygde delen av E6)
I følge den vanlige Circle K appen skal den tilby hurtiglading, men den dukker ikke opp i Circle K charge appen.
Jeg etterlyste lynlader på Vinstra eller Otta i BKK-tråden, og gjentar ønsket her. Jeg kan forstå at dere ikke vil bygge ut på Otta, i og med at trasevalg for fremtidig E6 kan være usikker der, men på Vinstra ligger jo stasjonen ved siden av en nybygd strekning.

Jeg kjører selv Hyundai Kona, og nordover er jeg litt skeptisk til å prøve Olso-Dombås i ett jafs, spesielt hvis jeg kjører E6 hele veien. Sørover er Dombås-Oslo uproblematisk så lenge jeg Kjører Rv4, men jeg er også der litt skeptisk til å kjøre E6 hele veien uten ladestopp, på grunn av høyere hastighet. Med lynlading på Vinstra i stedet for Dombås ville jeg vært trygg på å klare meg med ett ladestopp i hver retning mellom Oslo og Trondheim.
2019 Hyundai Kona Electric, Ceramic Blue

jkirkebo

Sitat fra: Kamuflars på fredag 17. juli 2020, klokken 16:15
Lars C.: Hva er situasjonen med Circle K Vinstra? (den ved den nybygde delen av E6)
I følge den vanlige Circle K appen skal den tilby hurtiglading, men den dukker ikke opp i Circle K charge appen.
Jeg etterlyste lynlader på Vinstra eller Otta i BKK-tråden, og gjentar ønsket her. Jeg kan forstå at dere ikke vil bygge ut på Otta, i og med at trasevalg for fremtidig E6 kan være usikker der, men på Vinstra ligger jo stasjonen ved siden av en nybygd strekning.

Er trasevalg viktig egentlig? Vi kjører gjerne en omvei på noen minutter når vi skal hurtiglade, det gir oss som regel et mye bedre utvalg av spisesteder og butikker i nærheten av laderen. Jeg vil mye heller ha ladere i sentrum av småsteder, enn på en bensinstasjon langs veien uten andre tilbud i nærheten.

Gran er et godt eksempel, der kjører vi av den nybygde veien (med tunnel under Gran) for å lade i Gran Sentrum. Der er det mange butikker og et utmerket restaurant (samt en ganske middelmådig en) i kort gangavstand. En lader på en bensinstasjon langs nyveien hadde vi neppe brukt noe særlig. Eksempel YX Hakkadal, har kun testet den en kort økt på 5 minutter selv om den tilbyr 150kW mot 50kW på de på Gran.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Kamuflars

Jeg mener å huske at Lars C. i et tidligere nevnte omlegging av vei som en grunn til at Circle K ikke satset på nye ladere på en del stasjoner.
2019 Hyundai Kona Electric, Ceramic Blue

Marius Kotsbak

Vinstra har jo ny vei, så det er neppe noen grunn. Men der er jo allerede GK og Fortum etablert, selv om vel ingen av dem har lynlading. Kanskje det er noe i kontrakten med dem som forbyr å konkurrere selv, men fins eksempler på CK+GK andre steder.
2018: Leaf 24 kWh MY2013 (solgt)
2019: Leaf e+ 62 kWh Tekna MY2019

turfsurf

Sitat fra: jkirkebo på fredag 17. juli 2020, klokken 20:16

Er trasevalg viktig egentlig? Vi kjører gjerne en omvei på noen minutter når vi skal hurtiglade, det gir oss som regel et mye bedre utvalg av spisesteder og butikker i nærheten av laderen. Jeg vil mye heller ha ladere i sentrum av småsteder, enn på en bensinstasjon langs veien uten andre tilbud i nærheten.

Her er det vel ja takk begge deler. Hvis man uansett skal ha en lang lunsjpause eller middag og lade mye så gjør jo en liten omvei ikke så mye.

Skal man bare fylle på litt for å komme helt frem eller er på en langtur med mange ladestopp er sånne omveier smått irriterende.

Ellers liker jeg kombinasjon av lynladere og hurtigladere, så kan man velge ladeeffekt etter situasjonen.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Truls Antonsen

CK Vinstra er igrunn en ganske bra lokasjon hvor jeg savner 150kw. Kjører e-Tron 55, og relativt ofte strekningen Ålesund-Sandefjord. Nordover har Audien rekkevidde til Ålesund på sommer om en topper til >90% SoC på Vinstra, da kan en bare fly over Dombås å se kaoset det...vel vitende om at det er 150kw lader 3 steder til på vei til Ålesund om været ikke skulle spille på lag. Tilsvarende er det i retning Trondheim.
Sydover er også ladenivået «på tide å lade» på Vinstra, om en ikke topper opp på Bjorli (ca 500moh) og kommer innenfor 150kw laderene på Lillehammer-Espa-Minnesund.


Sent from my iPhone using Tapatalk

knute

#552
Dette er ikke en helt ny stasjon, men jeg husker ikke å ha sett den omtalt enda.

Supercharge / EV Powercharge har 2x 150kW Deltaladere med kabler på begge sider rett ved Biltema i Mjøndalen, så 4 biler kan hurtiglade samtidig, og jeg antar at også 4 kan lade på AC i tillegg til dette.

Litt uvanlig er at det på den ene siden også er en fast type 2-kabel, mens på den andre siden er det den mer vanlige "bring your own cable".

App viser også ladedata med litt forsinkelse; effekt, tid og levert kWh, kjekt, men kunne gjerne også vist batteriprosent.

Kjekt med slike stoppere montert på bakken, så man har veldig liten mulighet for å dulte borti noe, eller kjøre over de lange kablene.

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Du kan ikke vise dette vedlegget.

MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

knute

Enda en som er ganske ny, men som jeg ikke har sett omtalt enda.

Fortum har skrudd opp 2x lynladere der man kan lade med CCS og Chademo samtidig, og 5x vanlige hurtigladere ved Esso i Kobbervikdalen utenfor Drammen.

Laderne står på baksiden av bensinstasjonsbygget, og ligger rett ved E18 i norgående retning mot Drammen / Oslo.

Du kan ikke vise dette vedlegget.
MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

Marius Kotsbak

Flott at inntrykket av at Fortum hadde sluttet å bygge ut noe særlig ikke stemmer (særlig lynladere), og at de tydeligvis har gått over til parkering på siden. Ser ut som Soul-en med frontlading på bildet går greit å koble til også, men med kabelutrustningen de bruker på Chademo der så får den antagelig ikke lynladet...
2018: Leaf 24 kWh MY2013 (solgt)
2019: Leaf e+ 62 kWh Tekna MY2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA