Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nye og kommende hurtigladere - post bilder og info her

Startet av Gordon Retriever, torsdag 06. juli 2017, klokken 00:17

« forrige - neste »

Kamuflars

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på tirsdag 02. juni 2020, klokken 14:07
Nye Circle K E-18 Bamble som stasjonen nå heter, får offisiell åpning med snorklipping og stas 3. og 4. juli. Om det blir uoffisiell åpning før det vet jeg ikke nå.

Vet du noe mer om "uoffisiell" åpning? Jeg skal kjøre Oslo-Lindesnes lørdag 28.6, og dette hadde vært et perfekt lade- og spisestopp.
2019 Hyundai Kona Electric, Ceramic Blue

Lars C. Krogenæs

#511
Nei.

Stasjonen åpner trolig stille og forsiktig på mandag 29. juni, men utsettelser kan komme. Det er ny betjening som nå er samlet på kurs for å læres opp, og planen er at de er på stasjonen fra mandag 29. juni. Først da kan de prøve alt fra renhold, matlaging, betjening av kasser +++ i praksis. Det er også mye teknisk som skal testes og kanskje feilrettes. Mye skjer rett før åpning og det er heller ikke sikkert at hurtigladerne er online før 1. juli. .

(Oppdatert 25.6 med ny soft oppstartsdato)

Circle K skrev kontrakt med nye veier i mars i år  og de av dere som har bygget en enkel enebolig vet sikkert hvor lang tid ting tar i en byggeprosess. Våre venner i ST1(Shell) skrev kontrakt for det nye serviceanlegget på E18-Tvedestrand i fjor, og regner med åpning i oktober.
[uhemmet skryt]
Her har vi (Circle K) hatt en fantastisk gjennomføringsevne, med et mål om åpning til fellesferien, noe det ser ut til at vi vil greie.
[/uhemmet skryt]
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Kamuflars

Takk for svar! Ikke noe kritikk av Circle K fra min side altså, var bare nysgjerrig på om den ville være åpen når jeg passerer neste lørdag. =)
2019 Hyundai Kona Electric, Ceramic Blue

JorgenM

Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Sølve

Vestland fylkeskommune med  tilskotsordning for etablering av hurtiglading for elbil.  Søknadsfristen er 10. august. Målet med utlysingane er å utvide ladetilbodet i Vestland. Dette skal bidra til å gjere det praktisk å bruke elbil i heile fylket for næringsliv og folk flest.
https://www.vestlandfylke.no/naringsutvikling/gron-vekst/tilskot-til-hurtigladeplassar-for-elbil/
Bergen

emurof

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på torsdag 30. april 2020, klokken 23:57
Circle K Evenes (Harstad/Narvik Lufthavn)  har i dag doblet hurtigladekapasiteten ved at det er satt opp en ny 50kW hurtglader med ChaDeMo / CCS. Dermed er det 2 stk. hurtigladere på stasjonen.

Har Circle K som mål å ha ladere på alle stasjoner i hele landet? Vil man f.eks. se en i Båtsfjord innen ikke altfor lang tid (bare for å velge et ganske "utsideliggende" sted)?

Lars C. Krogenæs

Et langsiktig mål er å etablere hurtigladere på de aller fleste stasjoner.

Men vi kan i dag ikke forsvare en utbygging der det ikke finnes et stort nok trafikkgrunnlag for å på sikt kunne drifte med overskudd. Vi har stasjoner i dag som sliter med økonomien. Andre stasjoner vil bli nedlagt fordi veien skal flyttes etc. Dermed blir en full utbygging vanskelig. Men målet er at stadig flere stasjoner skal få hurtiglading.

Men vi er et globalt selskap, der vi må vurdere om vi skal sette opp ladestasjoner i «Målselv», Stockholm eller Miami....
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

RJK

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på fredag 26. juni 2020, klokken 13:34
Et langsiktig mål er å etablere hurtigladere på de aller fleste stasjoner.

Men vi kan i dag ikke forsvare en utbygging der det ikke finnes et stort nok trafikkgrunnlag for å på sikt kunne drifte med overskudd. Vi har stasjoner i dag som sliter med økonomien. Andre stasjoner vil bli nedlagt fordi veien skal flyttes etc. Dermed blir en full utbygging vanskelig. Men målet er at stadig flere stasjoner skal få hurtiglading.

Men vi er et globalt selskap, der vi må vurdere om vi skal sette opp ladestasjoner i «Målselv», Stockholm eller Miami....

Tenker nå at Stockholm og Miami går på helt andre budsjetter enn en eventuell utbygging i Målselv. De styres tross alt av egne divisjoner selv om det er samme AAS/moderselskap. Så en viss egenkontroll har man vel, uten å måtte få go fra øverste toppsjef.

Men selvsagt ligger det nok inne retningslinjer for lønnsomhetsmål, både per utbygging, men og regionvist. Og så følger det vel visse klausuler og regler man må følge, enten som en del av avtalen for å få overta Statoil-stasjonene, men og for å få lov å drifte i Norge.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Apache

Circle K får i hvertfall skryt fra meg at de tar å bygger ut i større omfang. Fins andre "dinosaurus stasjoner" som ikke løfter en finger.
Men hadde satt pris på at områder utenfor "E6/E18" også ble tatt. F.eks. Kystbyene i midt/nord Norge

RJK

Sitat fra: Apache på fredag 26. juni 2020, klokken 14:04
Circle K får i hvertfall skryt fra meg at de tar å bygger ut i større omfang. Fins andre "dinosaurus stasjoner" som ikke løfter en finger.
Men hadde satt pris på at områder utenfor "E6/E18" også ble tatt. F.eks. Kystbyene i midt/nord Norge

Absolutt ikke uenig i det du skriver. Dog, det blir litt ambivalent og forvirrende når de installerer identiske "pumper" som Ionity, som utelukkende har etablert seg ved Circle K-lokasjoner i Norge. Men noen eies altså av Ionity, og noen av Statoil, men du kan ikke betale på begge med samme løsning, om det ikke er Circle K/E-ON/Viirta.

Har man Chargepoint, så virker det bare på Ionity, og Plugshare-brikken må knyttes til Circle K/E-ON/Viirta for å virke på Circle K, men kan knytes til kortet sitt for Ionity, men prisene man får er ikke nødvendigvis identiske eller tilnærmet like. Ihvertfall slik jeg ser det.

Hvorfor ikke Circle K og Ionity samarbeider om alle stasjonene, kan man jo spekulere på. Kanskje har det noe med at Circle K ønsker å bygge ut flere steder, men ikke nødvendigvis med like mange ladere eller det er manglende infrastruktur endel steder.

Kanskje har de inngått begrensende avtaler som gjør at de ikke kan bygge ut konkurrerende Ionity-stasjoner for nært andre Ionity-stasjoner, eller at det rett og slett er budsjettårsaker til dette. Kanskje Ionity ikke vil satse hardt nok i Norge fordi det kan redusere satsingen i andre regioner, noe som kan gi dårlig publisitet i andre markeder.

Kanskje ligger det i planene at Circle K skal bygge ut nå, men Ionity har ambisjoner/intensjonsavtaler om å overta ladenettet fra Circle K etterhvert. Er mange mulige årsaker om man ser litt stort på det.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

ok67

Sitat fra: Sølve på fredag 26. juni 2020, klokken 00:13
Vestland fylkeskommune med  tilskotsordning for etablering av hurtiglading for elbil.  Søknadsfristen er 10. august. Målet med utlysingane er å utvide ladetilbodet i Vestland. Dette skal bidra til å gjere det praktisk å bruke elbil i heile fylket for næringsliv og folk flest.
https://www.vestlandfylke.no/naringsutvikling/gron-vekst/tilskot-til-hurtigladeplassar-for-elbil/
Og sanneleg har dei funne ut det same som eg har foreslått for fleire år sidan, dei ønsker hurtigladar i Turtagrø ved inngangen til Sognefjellet.
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

Lars C. Krogenæs

#521
Da har Circle K åpnet sin største stasjon i Norge på E18-Bamble.

4stk 150kW CCS og 4stk 150kW CCS/ChaDeMo er satt i drift i dag. Tesla har satt i drift 12 stolper og ytterligere 8stk blir strømsatt i løpet av natten. Stasjonen er nå åpen 24t.  Til fredag/lørdag blir det offisiell åpning med blandt annet samferdselsministeren.

Det er klargjort for utvidelser hvis laderne får høy trafikk. 
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Øyvind.h

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

ThomasEL

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 29. juni 2020, klokken 21:21
Flott! Lov å spørre hvor :) ?

Dette er nok den nye langs ny firefelts E18 i Bamble, Telemark

Bra, Cirkle K👍👍
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Lars C. Krogenæs

Ja, riktig somThomas sier. Har lagt inn hvor i innlegget mitt..

Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA