Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nye og kommende hurtigladere - post bilder og info her

Startet av Gordon Retriever, torsdag 06. juli 2017, klokken 00:17

« forrige - neste »

hanche

Selv er jeg nokså skeptisk til hurtigladere ved kjøpesentre. De er ofte opptatt når man kommer, og gjerne med biler som er ferdig ladet og blir stående mens eierne gjør ferdig shoppingen sin.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

Panduck

Sitat fra: hanche på søndag 30. juni 2019, klokken 19:56
Selv er jeg nokså skeptisk til hurtigladere ved kjøpesentre. De er ofte opptatt når man kommer, og gjerne med biler som er ferdig ladet og blir stående mens eierne gjør ferdig shoppingen sin.

Spennende å se om det blir hurtiglader på Råholt Amfi også, skal komme 9 ladere der, antar det er bytte fra Fortum til Grønn Kontakt som gjør at de gamle forsvinner, og da blir det ofte hurtigladere.

Med tanke på at flere og flere biler får 60+kWh batteri, er 50kW grei hastighet for en handletur. De siste prosentene tar LANG tid å lade, da blir det sikkelig dyr kWh-pris om man lar bilen lade seg fullt opp på en hurtiglader, så de fleste vil nok unngå det.

sjokomelk

Jeg er mere for mange 11kW AC-stolper til spottpris (10 øre/min ?) på et kjøpesenter. Insentivet til kjøpesenteret må jo være at du skal være der i lang tid og legge igjen penger i så mange av butikkene som mulig før du drar igjen.
En hurtiglader gjør jo at du må ut igjen til bilen etter kort tid for å flytte den. Og det tror jeg ikke at jeg hadde orket å bruke tid og energi på mens jeg er på shopping med familien. Mens en 11kW AC-stolpe hadde gitt meg litt ekstra støyt på bilen, og for min del hadde gjort at jeg hadde valgt dette senteret kontra et uten denne muligheten.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

mack_

Endelig har det blitt to hurtiglader ved Coop i Tydal. Utrolig at det ikke har vært mulig å lade på CCS eller Chademo i Selbu eller Tydal, men nå er det altså blitt en på denne fine vegen mellom Stjørdal og Røros.


mack_

Ser ut til å være ferdig,men ligger ikke i Fortum-appen

Vollis47

Kommer vanligvis ikke i appen før den har vært testet ut noen uker. Grønn kontakt har ofte vist dem i sin app før Fortum.
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

hanche

#337
Det er kommet to nye hurtigladere på Berkåk i tillegg til de to som var der fra før (i bakgrunnen til høyre i bildet). Det var ikke satt strøm på dem ennå lørdag, men ellers ser det ut til monteringen er ferdig.

Tillegg 11. juli: I går var laderne i drift. Det passet meg bra, for det sto tre biler og ladet da jeg kom dit, og den fjerde var ledig for meg.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

Panduck

4 fortumladere på Nebbenes og 8 på CircleK på Dal (6 Ionity og 2 GK) til tross, GK har iallefall 4 hurtiglader på gang på Råholt Amfi. Dette litter jo litt unna E6, så hadde ikke regnet med såpass mye hurtiglading her. Tydelig at de tenker fremtidsrettet.

turfsurf

På Rema i Gol har det kommet 2 nye 150/2x75kW ladere fra bkk. Disse kan enten lade 2xccs@75kW,1xccs@150kW eller 1x CHAdeMO + 1x CCS @75kW. Dette sammen med 4x50kW ladere gjør at det kan lades opp til 8 biler samtidig der, alt fra 2x CCS + 6x CHAdeMO eller 8x CCS. En av Norges største ladestasjoner utenom Tesla.

Gol er nå bra rustet, i tillegg til disse er det to Fortum ladere, 4 Ionity, 1 GK og 12 Tesla SuC stolper.

Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Marius Kotsbak

Sitat fra: Sutalaus på tirsdag 08. januar 2019, klokken 08:15
Ingen av de nye ladeplassene som tilbyr tak, søppeldunk, mulighet til å vaske vinduer og lykter, innkjøring parallel fra begge sider?

Hvorfor ikke, er elbiler "annenrangs"? Men greit, hjemmelading blir mer foretrukket dess dårligere "utelading" er tilrettelagt, så blir "utelading" brukt når det er tvingende nødvendig.

Hjemmelader er alltid foretrukket med mindre man har det veldig travelt. Både pga bekvemmelighet og pris.
2018: Leaf 24 kWh MY2013 (solgt)
2019: Leaf e+ 62 kWh Tekna MY2019

hanche

Sitat fra: Marius Kotsbak på lørdag 13. juli 2019, klokken 15:53
Hjemmelader er alltid foretrukket med mindre man har det veldig travelt.
– eller er langt hjemmefra?
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

Samco

Veldig postivt at det kommer flere ladere for oss ikke tesla eiere .Den i Tydal gjør vel at jeg kan komme meg over til Røros må testes og den Berkåk har jeg brukt flere ganger populært stoppe sted.


SveinJ

Burger King Notodden åpner to nye lynladere i disse dager. Første «prøvelading» i ettermiddag.
Laderne driftes av GK.
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

Asarin

Har ikke bilder, men på YX 7-11 i Hakadal, langs RV4 er det nå åpnet to stykk 50kW ladestasjoner og en 225kW lynlader.
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA