Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nye og kommende hurtigladere - post bilder og info her

Startet av Gordon Retriever, torsdag 06. juli 2017, klokken 00:17

« forrige - neste »

Yttertorjen

Sitat fra: JorgenM på torsdag 12. oktober 2017, klokken 10:26
Nå blir det endelig hurtiglader i Namsos:
http://www.namdalsavisa.no/artikkel/2017/10/12/N%C3%A5-blir-det-hurtigladere-i-Namsos-15441013.ece

Tipper den blir satt opp på Circle K Spillum.

Vet du om disse er kommer i drift ?  Skal via Namsos til fosen påska. Lader disse bare opp til 80 % ?  Jeg må ha 100 for å rekke hjem

Ionisert

Sitat fra: Yttertorjen på torsdag 11. april 2019, klokken 21:17
Vet du om disse er kommer i drift ?  Skal via Namsos til fosen påska. Lader disse bare opp til 80 % ?  Jeg må ha 100 for å rekke hjem
Har vært i drift siden oktober 2018.
De lader det bilden din tillater, om det er 80% eller 94% eller hvasomhelst, lad det siste på AC om du må opp på 100%

Mateusz

Synes at utbyggingen av ladestasjoner foregår veldig treig. Håper at farta skyter i vær etter påska
Leaf 30 og Evalia 24, Ryobi batterigressklipper :)
Før:Partner Teppe El, I-miev, Kona ev, Leaf 24, Think, Saxo ev, Peugeot 407sw, Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Sirion 4wd, Honda H-rv

xyzzy

#318
Sitat fra: Matheus på fredag 12. april 2019, klokken 07:13
Synes at utbyggingen av ladestasjoner foregår veldig treig. Håper at farta skyter i vær etter påska

Det er vel stort sett ganske god dekning nå?

Jeg vil heller større ladestasjoner og høyere effekt, slik at man slipper å kjøre rundt og lete etter en ladestasjon uten kø - og ladingen går raskere.

Magnus Hansen

Ja, det er jo spesielt antall ladere per lokasjon som bør opp. Blir spennende å følge med i dag op en av årets største utfartsdager og med en voldsom økning av elbiler på veiene bare på et år. Regner med at evnt køer blir dokumentert her på forumet og i media

Mateusz

Ikkje der eg bor og særlig når man kjører Nissan Leaf 24kwh. Når eg skal sørover så kjører eg gjennom to kommuner uten hurtiglader (Sykkylven og Stranda). Har 10 mil til hurtiglader på Grodås. Synes at ladetilbud er dårlig og i tillegg kommer det antall ladere per stasjon
Leaf 30 og Evalia 24, Ryobi batterigressklipper :)
Før:Partner Teppe El, I-miev, Kona ev, Leaf 24, Think, Saxo ev, Peugeot 407sw, Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Sirion 4wd, Honda H-rv

SveinJ

På Notodden planlegges det nå bygging av enda to ladestasjoner. En for Fortum og en for GK.
Ladestasjon ved Heddal for også to «lynladere».
GK og Burger King planlegger ladestasjon der hvor Bergbys nedlagte burgersjappe ligger, siden BK har kjøpt dette stedet.
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

Captain Chaos

Ionity har åpnet ny lynladerstasjon på ved E6 på Dal. Syntes Ionity er aktive, og holder en fin takt. Derimot er jeg skuffet over lynlader utbygging av de andre aktørene...

Panduck

Sitat fra: Captain Chaos på mandag 29. april 2019, klokken 14:43
Ionity har åpnet ny lynladerstasjon på ved E6 på Dal. Syntes Ionity er aktive, og holder en fin takt. Derimot er jeg skuffet over lynlader utbygging av de andre aktørene...

Overrasket over FastNed fra Nederland, som inntil ganske nylig kun var i Nederland, og nå har en rekke ladere på plass i Tyskland, og har åpnet et stort ladested i England. Skal bli artig å se hvor de kommer fremover.

SveinJ

2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

knute

Ny ladeplass i Horten åpnet mandag 24.06.
5x Tritium 50 kW-ladere fra Grønn Kontakt ved Linden Park (et minikjøpesenter) / Burger King.
Dette er rett ved innkjøringa til Bastøferga

Det er også en søndagsåpen Rema 1000 der, så det er greit nok servicetilbud.
MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

Panduck

4 stk GK hurtigladere på Charlottenberg Shopping og
4 stk GK hurtigladere på Tøcksfors shopping?

Det forenkler både tur til Stockholm og shoppingturer. Litt merkelig med kun DC der, kanskje AC kommer senere, AC er jo perfekt på shoppingtur, og det er alt for lite av det på disse stedene :)

gak

Sitat fra: Panduck på torsdag 27. juni 2019, klokken 23:01
4 stk GK hurtigladere på Charlottenberg Shopping og
4 stk GK hurtigladere på Tøcksfors shopping?

Det forenkler både tur til Stockholm og shoppingturer. Litt merkelig med kun DC der, kanskje AC kommer senere, AC er jo perfekt på shoppingtur, og det er alt for lite av det på disse stedene :)
Kresen på ac vs dc. kjører du fransk lekebil?
Polo 2.5

Panduck

Sitat fra: gak på torsdag 27. juni 2019, klokken 23:38
Kresen på ac vs dc. kjører du fransk lekebil?

Kjøpesentre er steder der AC er fint, man tilbringer en del tid der. Synes det er litt merkelig at disse kjøpesentrene ikke setter opp AC, av den grunn. Ettersom Charlottenberg er perfekt stopp for meg ved Stockholmtur, er jeg glad for at det har kommet 4 DC ladere der. En enslig DC lader i Arvika (og en ødelagt fortumlader) var litt risikabelt.

SveinJ

Fortum hurtig og Hyperlader åpnet på Notodden, ved Vaa Shellstasjon
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA