Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nye og kommende hurtigladere - post bilder og info her

Startet av Gordon Retriever, torsdag 06. juli 2017, klokken 00:17

« forrige - neste »

Orbit

#195
Sitat fra: Orbit på tirsdag 07. august 2018, klokken 19:48
Da er montering i gang. Så langt er det satt opp 3x 50kW CCS/Chademo DC, og 2x 22kW AC. Operatør er Fortum.
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Og der var én av DC-laderene også blitt operative. Ytterligere 2x DC er underveis, og 20+ AC-punkt som alle ser ut til å bli 22kW.

Edit: Fasit ble

  • 6x DC 50kW CCS/Chademo
  • 20x AC 22kW
(Neuberggata, Majorstua i Oslo)
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

THE

Ny dobbel hurtiglader fra Grønn kontakt åpnet på Leikanger i Sogn og Fjordane.

For de som er interessert, så ligger den rett ved KIWI/Leikangerhallen.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Ipadjove

Nermer seg i Ulsteinvik. 2 stk hurtigladere skal monteres nå. Fortum.

Panduck

Satt på toget på vei hjem, og ved stoppet på Gardermoen så jeg det sto to Grønn kontakt ladere der. Vet ikke når disse dukket opp, og Radisson Blu er et litt merkelig sted å ha hurtigladere (istedenfor å sette to ekstra ved Circle K), Radisson Blu er jo litt krøkkete å komme seg til når man står parkert ved terminalen...

Men, uansett, fint med flere hurtigladere ved flyplassen...

goev

Finnmarks første hurtiglader kommer "snart" i Kirkenes!

https://www.facebook.com/sorvaranger/photos/a.376790593654/10156071304533655/?type=3&theater

Mangler fortsatt noen stykker før man kan kjøre fra Troms til Grense Jakobselv.
Tesla Model Y LR Blå HF 07/3-2022
Kia Soul EV Classic - Blå/hvit 20/12-2014 - Venter på batteribytte
Tesla Model 3 SR+ Sort HF 27/8-2019 - Solgt 9/2-2022
Kia e-Niro - Svart 7/2-2019 - Solgt Mai-2019
Hyundai Kona 64kWh Jan -2019 - Solgt Feb-2019
Utviklet støtte for Kia Soul EV og e-Niro/Kona på OVMS.

Løve


THE

Er ikke sikker på operatør.

Leste en nyhetssak for noen dager siden om denne hurtigladeren, og der sto det at det skal komme hurtigladere i Alta og Hammerfest også, sannsynligvis i løpet av høsten.

Med hurtigladere i Karasjok og Tana bru/Varangerbotn i tillegg, så hadde jo E6 vært dekket for biler med 60+ kWh batteri.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

goev

Jeg har heller ikke abonnement, så jeg vet ikke mer jeg heller.

Sitat fra: THE på torsdag 13. september 2018, klokken 17:33
Leste en nyhetssak for noen dager siden om denne hurtigladeren, og der sto det at det skal komme hurtigladere i Alta og Hammerfest også, sannsynligvis i løpet av høsten.

Med hurtigladere i Karasjok og Tana bru/Varangerbotn i tillegg, så hadde jo E6 vært dekket for biler med 60+ kWh batteri.
Jeg håper virkelig det kommer, men er det er kundegrunnlag for ladere i Karasjok og Tana bru. Disse tror jeg må bli relativt heftig subsidiert, i allefall i starten.
Tesla Model Y LR Blå HF 07/3-2022
Kia Soul EV Classic - Blå/hvit 20/12-2014 - Venter på batteribytte
Tesla Model 3 SR+ Sort HF 27/8-2019 - Solgt 9/2-2022
Kia e-Niro - Svart 7/2-2019 - Solgt Mai-2019
Hyundai Kona 64kWh Jan -2019 - Solgt Feb-2019
Utviklet støtte for Kia Soul EV og e-Niro/Kona på OVMS.

Orbit

Sitat fra: SveinJ på lørdag 31. mars 2018, klokken 17:38
På Saulandstunet, ved E-134 bygges den nå ny hurtiglader.

https://www.telen.no/nyhet/sauland/elbil/siste-generasjon-ladere-skal-gi-kjappe-fyllinger/s/5-75-162639
Denne er snart ferdig (Fortum). Så langt er det satt opp 3x 50kW DC-ladere pluss dobbelt AC-punkt. AC-punktene er fra Zaptec, som er første gang jeg ser hos Fortum. Det er støpt opp fundament med plass til flere ladere, og det er tidligere varslet om 1000kW totalkapsitet. Så kanskje det kommer noe kraftigere enn 50kW også?

Du kan ikke vise dette vedlegget.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

scholro

Nærmer seg ferdigstillelse av 4 doble (CCS/Chademo) 50kw hurtigladere rett ved Madla Amfi, Stavanger.

SveinJ

Hurtigladeren på Saulandstunet er oppe å går. Sjekket i dag.
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

goggo

Sitat fra: Orbit på fredag 14. september 2018, klokken 20:19
Sitat fra: SveinJ på lørdag 31. mars 2018, klokken 17:38
På Saulandstunet, ved E-134 bygges den nå ny hurtiglader.

https://www.telen.no/nyhet/sauland/elbil/siste-generasjon-ladere-skal-gi-kjappe-fyllinger/s/5-75-162639
Denne er snart ferdig (Fortum). Så langt er det satt opp 3x 50kW DC-ladere pluss dobbelt AC-punkt. AC-punktene er fra Zaptec, som er første gang jeg ser hos Fortum. Det er støpt opp fundament med plass til flere ladere, og det er tidligere varslet om 1000kW totalkapsitet. Så kanskje det kommer noe kraftigere enn 50kW også?



Den hurtigladeren helt til høyre, hvilken type er det?  Klarer den mer enn 50KW og kanskje samtidig lading på Chademo og CCS? 

Jeg har blitt veldig glad i Grønn Kontakt sin DELTA lader i Lier, sist jeg ladet der så ladet jeg med ca 55KW på Soulen samtidig som det sto en I3 ved siden av og ladet med rundt 40KW på samme laderen.  Jeg synes det hadde vært naturlig om operatørene hadde satt opp minst 1 slik lader på hvert ladested, i alle fall der det er stor trafikk. De er kanskje uforholdsmessig dyre?
Delta laderen har absolutt det beste brukerinterfacet av alle laderne også, men det er en annen sak...

mvh Hugo

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Elmonster

Sitat fra: goggo på søndag 23. september 2018, klokken 14:45
Sitat fra: Orbit på fredag 14. september 2018, klokken 20:19
Sitat fra: SveinJ på lørdag 31. mars 2018, klokken 17:38
På Saulandstunet, ved E-134 bygges den nå ny hurtiglader.

https://www.telen.no/nyhet/sauland/elbil/siste-generasjon-ladere-skal-gi-kjappe-fyllinger/s/5-75-162639
Denne er snart ferdig (Fortum). Så langt er det satt opp 3x 50kW DC-ladere pluss dobbelt AC-punkt. AC-punktene er fra Zaptec, som er første gang jeg ser hos Fortum. Det er støpt opp fundament med plass til flere ladere, og det er tidligere varslet om 1000kW totalkapsitet. Så kanskje det kommer noe kraftigere enn 50kW også?



Den hurtigladeren helt til høyre, hvilken type er det?  Klarer den mer enn 50KW og kanskje samtidig lading på Chademo og CCS? 

Jeg har blitt veldig glad i Grønn Kontakt sin DELTA lader i Lier, sist jeg ladet der så ladet jeg med ca 55KW på Soulen samtidig som det sto en I3 ved siden av og ladet med rundt 40KW på samme laderen.  Jeg synes det hadde vært naturlig om operatørene hadde satt opp minst 1 slik lader på hvert ladested, i alle fall der det er stor trafikk. De er kanskje uforholdsmessig dyre?
Delta laderen har absolutt det beste brukerinterfacet av alle laderne også, men det er en annen sak...

mvh Hugo

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Ser ut som en 100kw hurtiglader.

goggo

Kanskje noen som kjører forbi Saulandstunet kunne være snill å ta noen bilder av den laderen, det står sikkert et typeskilt på baksiden også :)

mvh Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Orbit

Det er en Circontrol Raption 50, desverre bare 50kW og én DC-plugg i bruk i gangen. Det ser riktignok ut som en kan sette seg "i kø" på den ledige pluggen. De nyeste Fortum lokasjonene jeg har vært innom har alle en miks av denne og ABB. Circontrol lader litt raskere enn ABB under ellers like forhold, men regner inn de 30-40 sekundene den bruker på å starte opp ladingen i selve ladetiden.

Deltaladeren til GK på Lier er 100kW, og kan tilby alt dette over CCS dersom bilen tar det. Jeg vet ikke om den vil "stjele" noe av dette tilbake til en Chademo-bil som plugger seg på under pågående lading over CCS.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA